  • 11. Data: 2012-01-27 19:34:16
    Temat: Re: Odbiornik podczerwieni znalazł na niebie 300Hz
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 20:06:35 +0100, L501 aneryS napisał(a):

    > Wygląda na to, że te 300 Hz jednak łapiesz z tła, w którym rozpraszają sie
    > światła miasta... Gdzie mignięcie jest co połówkę, czyli 100 Hz, a złóż to w
    > 3 fazy, każda 100 Hz, masz 300 Hz.

    Ano właśnie. Takie wytłumaczenie mi pasuje.
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2012-01-27 21:57:41
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-01-27 19:43, Robert pisze:

    > Nie, bo sprawdzałem w dwóch miejscach odległych o ok 5 km od siebie, celem
    > własnie wykluczenia lokalności.

    Te TV sa jednak popularne w dzisiejszych czasach. :)

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 13. Data: 2012-01-27 21:59:36
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-27 20:19, Robert pisze:

    > Być może, jednak od zachodu mam taką czerwonawą łunę od Warszawy i jak na
    > nią skieruję panel, to bardziej uwidacznia się 100Hz, a trudno twierdzić
    > żeby cała stolica miała oświetlenei z jednej fazy.

    Może dałoby się to sprawdzić "wizualnie" - nagrywając filmik odpowiednio
    szybko i oglądając w zwolnionym tempie. Mam kamerkę Xacti nagrywającą
    do 300 fps. Sprawdzę, czy coś nagra nocą.

    A upewniłeś się, że to nie jest żadne "wewnętrzne" zakłócenie układu
    przez zasłonięcie czymś ciemnym czujnika? Znika wtedy 300 Hz?

    P.

  • 14. Data: 2012-01-27 23:11:04
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    > A upewniłeś się, że to nie jest żadne "wewnętrzne" zakłócenie układu
    > przez zasłonięcie czymś ciemnym czujnika? Znika wtedy 300 Hz?

    Tak, upewniłem się, inaczej bym o tym nie pisał.

    przykrycie panelu lub odwrócenie ogniwami w dół powoduje zanik tych 300Hz.
    Ponadto w domu tego nie ma (w ciemnym pokoju) więc na bank z nieba.

  • 15. Data: 2012-01-27 23:12:30
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 22:57:41 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Te TV sa jednak popularne w dzisiejszych czasach. :)

    Zwłaszcza w środku lasu, na poligonie, gdzie w promieniu 2,5 km nie ma
    żadnego budynku...

  • 16. Data: 2012-01-27 23:46:41
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > przykrycie panelu lub odwrócenie ogniwami w dół powoduje zanik tych 300Hz.
    > Ponadto w domu tego nie ma (w ciemnym pokoju) więc na bank z nieba.

    Jak się prowadzi amatorskie obserwacje astronomiczne to wiadomo, że nawet
    odległe miasta wyraźnie świecą. Sieć energetyczna jest doskonale
    zsynchronizowana i nawet odległe ośrodki będą pulsowały w jakiejś stałej
    fazie. Stąd ja przychylam się do tego, że jest to wynik nałożenia się bardzo
    odległych świateł zasilanych 3 fazami w atmosferze. Wtedy w jakiejś
    proporcji znajdziemy i 100 i 300 i harmoniczne.
    Ciekawe jest to, że po skierowaniu na łunę z Warszawy dominuje 100 Hz, bo
    już nawet sam nie za długi odcinek ulicy potrafi być 3 fazowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 17. Data: 2012-01-28 00:13:14
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Nagrałem widok z okna z szybkością 600fps (kamera Xacti HD2000):

    http://www.youtube.com/watch?v=oOl-WcprY9Q

    Niestety przy dużym fps obraz jest ciemny i o niskiej rozdzielczości
    (192*108). Ale kilka lamp ulicznych widać i można doliczyć się 100Hz
    w różnych fazach. Przypuszczam, że stąd bierze się 300Hz.

    P.

  • 18. Data: 2012-01-28 10:45:09
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 00:46:41 +0100, Ukaniu napisał(a):

> [...]
    > Ciekawe jest to, że po skierowaniu na łunę z Warszawy dominuje 100 Hz, bo
    > już nawet sam nie za długi odcinek ulicy potrafi być 3 fazowy.

    Zgadza się, noce nie są już tak ciemne jak choćby 20 lat temu, gdy tu pod
    Warszawą było niebo czarniejsze przy horyzoncie i widocznych więcej gwiazd.

    Tym nie mniej jeśli ktoś mieszka w miejscu gdzie niebo jest dość czarne i
    nie ma łuny od świateł, to może przeprowadzić podobny nasłuch.
    Panel może byc mniejszy, wystarczy kilku-watowy, ale monokrystaliczny, bo
    elastyczne i amorficzne się niezbyt nadawały.
    z testowanych wzmacniaczy właśnie j-67 zasilany 9V baterią się najlepiej
    nadawał.

    Ciekawy jestem czy te 300Hz też się tak wyraźnie zaznacza w innych mniej
    cywilizowanych rejonach Polski lub świata.

  • 19. Data: 2012-01-28 13:52:30
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

> [...]
    > żeby cała stolica miała oświetlenei z jednej fazy.
    >
    > No ale może to jest właśnie uśrednienie te tło nieba.

    By upewnić się że owa częstotliwość pochodzi od 50 Hz z sieci możesz
    porównać pomiar częstotliwości ze wskazaniem ze strony:
    http://www.swissgrid.ch/swissgrid/en/home/experts/to
    pics/frequency.html
    lub
    http://www.mainsfrequency.com/
    Jeżeli mierzona przez Ciebie częstotliwość ok. 300 Hz będzie podążać za
    powyższymi wskazaniami, to chyba wiemy więcej - choć znacznie ciekawszy
    byłby wynik negatywny :)

    pzdr
    mk

  • 20. Data: 2012-01-28 15:01:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 14:52:30 +0100, mk napisał(a):

    > http://www.swissgrid.ch/swissgrid/en/home/experts/to
    pics/frequency.html

    Ciekawostka :) Pogapię się jakiś czas :)
    --
    Jacek