  • Data: 2012-01-30 12:36:19
    Temat: Re: Odbiornik podczerwieni znalazł na niebie 300Hz
    Od: Robert <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 01:15:20 +0100, L501 aneryS napisał(a):

    > Przy okazji - pomyślałem sobie o komunikacji domu z Tobą - odpowiednio silny
    > modulowany strumień światła świecący w niebo (no chyba, ze zakaz jest), a
    > Twój fotoelement jak coś złapie, to by to wyszło przy wzmocnieniu - można by
    > podać informację "zadzwoń do domu, bo Ciocia Krysia przyjechała", czy to w
    > bezpośredniej modulacji, żeby było w słuchawkach słychać, czy modulacja
    > strumienia - cyfrowa, wykrywana przez jakieś proste urządzenie. Powinno
    > najlepiej wyjść przy niewielkiej mgle, żeby nie stłumiło za szybko, a miało
> [...]

    To ma szanse.
    Czasem widzę jak z Warszawy (centrum) oświetlają chmury reflektorami a jest
    to jakies 18km ode mnie.

    Można ten modulowany strumień światła puścić w bliskiej podczerwieni, tyle
    że musi być oparty albo na LED albo lampie wyładowczej albo na laserze
    półprzewodnikowym, bo strumienia światła z żarówki nie da się tak
    zmodulować (robiłem próby)
    Myślę że najlepiej przy czystym niebie z pierzastymi chmurami przez które
    przeswitują gwiazdy, ale odległość to chyba nie więcej niż jakieś
    kilkanaście km.