  • Data: 2012-01-31 21:03:56
    Temat: Re: Odbiornik podczerwieni znalazł na niebie 300Hz
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    L501 aneryS napisał:

    > To zmodulować niżej - trochę pozapominałem... Ale w starych nośnych
    > grupa wstępna miała chyba pierwszą częstotliwość bazową 12 kHz, to
    > myślę, że można by spróbować?

    Ja bym się tu spodziewał bardzo niskich częstotliwości, przy których
    charakterystyka zaczyna opadać. Kiedyś przebadałem wiele różnych
    struktur dużych diod krzemowych, które miały służyć do detekcji bardzo
    słabego światła. Diody o powierzchni około 10 mm2 obciążone efektywną
    rezystancją rzędu gigaoma miały kilkusekundowe stałe czasowe.

    W tym konkretnym przypadku nie widzę żadnych zysków, jakie by miała
    dawać modulacja. Nie trzeba się spodziewać naturalnych czy sztucznych
    źródeł zakłóceń pracujących w podczerwieni z częstotliwocią większą
    niż 300Hz, czyli dolna granicą pasma fonicznego. A im mniejsza będzie
    przesyłana częstotliwość, tym lepiej.

    > Albo pojechać na chama - zmodulować współczynnik wypełnienia,
    > a bezwładny panel sam to scałkuje i wypluje sygnał użyteczny?

    To akurat można i warto zrobić.

    --
    Jarek