  • Data: 2012-01-30 00:15:20
    Temat: Re: Odbiornik podczerwieni znalazł na niebie 300Hz
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7xf9gwpboctd$.70bwakpbuv3u$.dlg@40tude.net...
    > No to na tym nagraniu też zarejestrowało się zarówno 100Hz z lokalnych
    > latarni podswietlających horyzont jak i te 300Hz, nie mam oscyloskopu by

    W sumie nic dziwnego - jeśli jedna faza świeci mocniej niż pozostałe, to
    stuprocentowo będziesz miał stówę w widmie.

    > porównać zgodność czxęstotliwości, a widze ze odchyłki są małe, rzędu
    > kilku
    > miejsc po przecinku.

    Wydaje mi się, że nie ma co tych 100/300 porównywać, ale oczywiście, nie
    odradzam, nie namawiam. Wydaje mi się, ze po prostu wyjdzie to
    "synchronicznie".

    Ja mam inną propozycję, od tej, co padła, trudniejszą do realizacji:
    W domu - rejestracja odchyłek częstotliwości w funkcji czasu, z jakimś
    znacznikiem by łatwiej było odszukać, w terenie - nagranie audio na
    urządzeniu cyfrowym, aby, również jakoś zsynchronizowane, lub, gdy
    urządzenie samo zna właściwy czas, to wystarczy (byle nagrywarka właściwie
    oznaczała czasowo pliki). Jakość hi-fi mniej ważna, natomiast ważne, by nie
    zniekształcało widma. Nagrać w terenie, można nawet oblecieć kilka miejsc -
    w domu przecież cały czas rejestruje, po powrocie zrzucić nagrane w plikach
    odchyłki, następnie porównać wykresy z odpowiednich odcinków czasu, czy
    pasują. Nieistotne, czy zmierzysz 50, 100, czy 300 Hz, byle dokładnie.
    Najwyżej trzeba będzie przeskalować wykres. I wtedy, jak porównanie wyjdzie
    "przystająco", będzie wiadomo, ze jednak złapało coś ze świateł miast(a), a
    jeśli przystawać nie będzie, to zainteresowac strefę 11 w TVN :)

    Przy okazji - pomyślałem sobie o komunikacji domu z Tobą - odpowiednio silny
    modulowany strumień światła świecący w niebo (no chyba, ze zakaz jest), a
    Twój fotoelement jak coś złapie, to by to wyszło przy wzmocnieniu - można by
    podać informację "zadzwoń do domu, bo Ciocia Krysia przyjechała", czy to w
    bezpośredniej modulacji, żeby było w słuchawkach słychać, czy modulacja
    strumienia - cyfrowa, wykrywana przez jakieś proste urządzenie. Powinno
    najlepiej wyjść przy niewielkiej mgle, żeby nie stłumiło za szybko, a miało
    się na czym rozproszyć. Może, aby ludkowie nie pytlowali, że obcy od was
    świecą, niech światło będzie w bliskiej podczerwieni? Fotoelement chyba
    powinien to wykryć? :)