  • 21. Data: 2010-08-14 15:21:38
    Temat: Re: Odbieranie nowego samochodu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    news:4c668c88$0$22804$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Katanka

    > Nie rozumiesz. Jeśli kupujesz samochód za ostatnie oszczędności
    > zapożyczając się nawet u psa sąsiada, to latanie wokół z miernikiem
    > lakieru i pełna diagnostyka w warsztacie jest absolutnie konieczna, nawet
    > jeśli to nowe auto. Inaczej nowy nabytek nie może pełnić roli rodzinnego
    > ołtarza.

    Czy auta tłuczone i malowane mogą mieć mniejszą trwałość?
    Tak.
    Czy auto nowe, uszkodzone w czasie transportu z fabryki
    i pomalowane przez dealera zostanie sprzedane z upustem ceny?
    Nie.
    Czy klient zostanie poinformowany że auto było uszkodzone i naprawiane?
    Nie.

    Dlaczego więc naśmiewasz się z człowieka, który sprawę bierze
    w swoje ręce i poczynia kroki aby zmniejszyć szansę na bycie oszukanym?

    Dla osób bojących się śmiechu - śmiech byłby większy gdybyś kupił
    niesprawdzone auto i okazało się że Cię zrobili w bambuka...

  • 22. Data: 2010-08-14 15:22:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Katanka" <k...@i...pl> wrote in message

    > No to wracam i proszę o naprawę, przecież auto jest na gwarancji.

    Tu nie o to chodzi lecz o ponowne pomalowanie uszkodzonego lakieru.

  • 23. Data: 2010-08-14 15:24:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wtedy bym się im zabrał za dupska, ale prawdopodobieństwo jest jak
    > 1/10000, więc szkoda sobie zawracac takimi sprawami głowę.

    Wtedy mógłbyś im skoczyć. Jak nie wierzysz to się zapytaj prawnika.
    Ciężar dowodu ich winy ciąży na Tobie. To Ty masz wykazać że oni
    wiedzieli o uszkodzeniu i oni go naprawili. A jak zamierzasz to zrobić
    skoro przez ostatnie 6 miesięcy Ty jeździłeś autem? No właśnie...
    Jedyny sens sprawdzić to PRZED odbiorem.

  • 24. Data: 2010-08-14 15:24:45
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego miałoby mnie obchodzić? Auto by poszło na złom i bym kupił nowe
    > :)

    By Ci kupili nowe i zaparkowali obok marmurowej kwatery.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 25. Data: 2010-08-14 15:25:41
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    kml wrote:

    > To masz bardzo płytką wyobraźnie. Znam co najmniej 1 osobe, która
    > kupiła w salonie nowy, robiony blacharsko samochód. Sprzedawanie
    > "poprawionych" samochód to norma

    Norma dla kogo? Jakies głupie myslenie - "kazdy chce cię wyrolować". Ogólnie
    przesadzasz, przecież to tylko samochód, rzecz, przedmiot codziennego użytku.
    Jak coś wyjdzie, to się zabiera za dochodzenie, ale nie sprawdza się miernikiem
    lakieru auta w salonie. Przeciez to niedorzeczne :( Może ja tylko jakos inaczej
    myślę.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 26. Data: 2010-08-14 15:26:19
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    kml wrote:

    > By Ci kupili nowe i zaparkowali obok marmurowej kwatery.

    Tego to kompletnie nie rozumiem.

  • 27. Data: 2010-08-14 15:37:59
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > nie sprawdza się miernikiem lakieru auta w salonie. Przeciez to
    > niedorzeczne :( Może ja tylko jakos inaczej myślę.

    Norma dla każdego salonu sprzedającego samochody. Oni się nie cackają tylko
    robią tak żeby mieć zysk i w znakomitej mierze bazują na tym, że ludzi myślą
    "samochód z salonu na 100% jest wszystko ok". Jak już pisałem wcześniej,
    mało razy było w TV o naprawianych samochodach sprzedawanych jako fabrycznie
    nowe? Daawno temu była taka historia z KIĄ, która od początku była źle
    złożonym samochodem. Niestety nie mogę znaleźć adresu tej strony (zdaje się
    na republika.pl coś w stylu koreański tygrys) i przez ciągłe procesowanie
    się z producentem człowiek nie mógł używać samochodu (dostawczy) i stracił
    klientów oraz OIDP to otarł sie o bankructwo. Utkwiło mi w pamięci, że dusił
    rzeczoznawce na procesie a tamten robił wszystko żeby nie obciążyć dealere.
    Jak w końcu sąd ogłosił wyrok oddalający to przedstawiciel firmy nawet nie
    słuchał do końca tylko wyszedł. Myślisz, że tak łatwo byś wygrał z Fordem
    czy też może z dealerem, który sprzedał Ci ten samochód? Droga byłaby długa,
    ciężka i uciążliwa bez gwarancji sukcesu.

    Ja też nie do końca wierzyłem w te opowieści dopóki nie usłyszałem ich z
    pewnego źródła. Jeżeli nie widzisz problemu w tym żeby zapłacić pełną cenę
    za coś co było uszkodzone i naprawione, a o czym nie zostałeś poinformowany
    to pewnie, że nie masz problemu. Zbierzesz dochodzenie i co? Samochód na
    parking policyjny i czekasz aż w ostatniej instacji wyrok się uprawomocni?

    Ty wolisz leczyć, ja wolę zapobiegać. Poza tym nie wiesz czy ten samochód
    był uszkodzony i jak był uszkodzony bo ja nie chce nowego auta z dospawanym
    tyłem albo wymienionym dachem.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 28. Data: 2010-08-14 15:40:23
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Tego to kompletnie nie rozumiem.

    Kupiłeś "nowy" samochód, który w czasie powaznego dzwona nie zachował sie
    tak jak powinien bo np. składał się z 2 połówek i sie rozpadł. Giniesz na
    miejscu. Gdyby samochód był nie naprawiany to być może byś przeżył. Przykład
    ze składakiem z 2 kawałków jest po to żebyś zrozumiał o co mi chodzi.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 29. Data: 2010-08-14 15:41:26
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Katanka wrote:

    > Nie wiem, szkoda mi teraz sobie tym głowy zawracać, ale bym cos
    > wymyslił.

    Jedyne co byś mógł wymyslić, to ew. ekipa silnorękich z wizytą u
    właściciela salonu.

    > No dobra, no to niech będzie nawet 1/1000

    Wiesz, w totolotku jest 1/13000000 a i tak wszyscy grający liczą że
    wygrają ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 30. Data: 2010-08-14 15:45:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kml wrote:

    > Ty wolisz leczyć, ja wolę zapobiegać. Poza tym nie wiesz czy ten
    > samochód był uszkodzony i jak był uszkodzony bo ja nie chce nowego
    > auta z dospawanym tyłem albo wymienionym dachem.

    Wiesz, niech on sobie ma tam jakiś malowany błotnik, ale niech to
    będzie w papierach, żeby potem po latach płacenia za przeglądy w ASO
    nie uznali gwarancji na blachy.

    A co do warsztatów - znam gościa który pracuje w takim. Sprawa jest
    niczym z filmu - warsztat nie ma prawa przyjąć samochodu od człowieka z
    ulicy, takie ma umowy z dealerami, właśnie po to żeby ktoś przypadkowy
    nie zobaczył że się "nówki robi".

    --
    Pozdro
    Massai