  • 71. Data: 2010-02-17 16:22:54
    Temat: Re: Od�nieşanie zjazdu donieruchomo�ci
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    szerszen pisze:

    > to martwi sie o nia wlasciciel drogi

    W tym przypadku to ja jestem wlascicielem drogi ;-)
    A raczej jej kilku procent.
    Ulica nie ma wyznaczonego chodnika.

    Dzieki za linka.

    KJ wlaściciel drogi

  • 72. Data: 2010-02-17 16:35:39
    Temat: Re: OdĹ&#65533;nieĹźanie zjazdu donieruchomoĹ&#65533;ci
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    kogutek pisze:

    > Widzisz że znalazło się wyjście. Obowiązek odśnieżania przed posesją nie został
    > wprowadzony przedwczoraj. Jest praktycznie od zawsze. W XXI wieku można to

    Piszesz, jakby ci pasowało obowiązkowe odśnieżanie cudzego terenu, tylko dlatego,
    że jego właściciel jest silniejszy i takie sobie wymyślił reguły na łupienie mnie?

    I to mówi ktoś, kogo obrzydzeniem napawała, jeśli dobrze pomnę - pańszczyzna,
    kto pisał pogardliwie o niewolnikach nauczonych schylać karki...

    > Zainstalujesz z 20kW pd chodnikiem i sprawa załatwiona. Ciepła woda zleci do

    Na cudzym terenie zainstaluje. Jasne. I jeszcze przeniesie prawo
    własności instalacji na miasto najlepiej.

  • 73. Data: 2010-02-17 21:23:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010 13:01:41 +0100, kogutek wrote:
    >Jaki to niby państwo ma obowiązek sprzątania prywatnej własności?

    Ale jakiej prywatnej wlasnosci ? Chodnik jest publiczny, a sprzac ma
    go obywatel ktory go nie posiada ?

    >Skoro przed
    >kupnem jest się poinformowanym że właściciel ma sprzątać chodnik przed posesją.
    >To albo się kupuje albo nie kupuje. Prostszego uregulowania nie można wymyślić.

    Ale kupic bez obowiazku sprzatania nie mozesz.

    No dobra, niech bedzie ze to sluzebnosc zawarta w ksiedze wieczystej
    :-)

    >Kupujesz - sprzątasz, nie kupujesz - nie sprzątasz. Czego nie rozumiesz?
    >Podatki nie mają z tym nic wspólnego. Obowiązek sprzątania to rodzaj umowy. Żeby
    >jej nie trzeba było zawierać z każdym właścicielem stworzono przepis
    >załatwiający sprawę ze wszystkimi właścicielami. Gdyby nie zagrożenie karą to by
    >nigdzie nie było można przejść.

    A przejechac droga to niby mozna ? To czemu miasto nie zatrudni ludzi
    do sprzatania chodnikow, nie tylko drog.

    Mozna jeszcze inaczej - chcesz przejsc po publicznym chodniku ?
    Odsniez sobie sam :-)

    No nic, kogo to wk* - aparat w dlon, najpierw donosik ze droga
    nieodsniezona, potem pozew za zepchniecie sniegu na chodnik, i tak w
    kolko az do zmiany przepisow :-)

    >Prawo jest tak pomyślane że zwalnia pewną grupę
    >właścicieli z obowiązku sprzątania przed posesją i przenosi obowiązek sprzątania
    >na kogoś innego.

    Ale mozna uwazac ze to zle prawo i postulowac jego zmiane.

    J.

  • 74. Data: 2010-02-17 21:26:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010 12:34:30 +0100, kogutek wrote:
    >Władze pozwalają zatrudnić dozorcę albo firmę żeby
    >zamiast właściciela ktoś inny wykonywał jego obowiązki. Pozwalają również na
    >podgrzewanie chodnika na koszt właściciela jak mu się nie chce odśnieżać.

    No jak ? Chodnik jest gminny i nie bedzie go zaden prywaciaz wymienial
    na ogrzewany. Chyba ze przenosnym sprzetem ogrzewac ..

    >Gdyby
    >był przymus kupowania domów przy ulicy i nakaz odśnieżania tylko przez
    >właściciela to by było nienormalnie.

    A nie ma ? Droga do posesji musi byc.

    J.

  • 75. Data: 2010-02-18 10:17:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010, KJ Siła Słów wrote:

    > Bo ja sie spotkalem z 2 wersjami - ze odsnieza sie do osi jezdni albo wcale.

    To było BARDZO dawno temu!

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2010-02-18 12:39:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "KJ Siła Słów" <K...@n...com> wrote in message

    > W tym przypadku to ja jestem wlascicielem drogi ;-)
    > A raczej jej kilku procent.
    > Ulica nie ma wyznaczonego chodnika.
    >
    > Dzieki za linka.

    Nic, tylko powybierac kostke brukowa z twojej wlasnosci. :-)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 77. Data: 2010-02-19 00:45:03
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > kolko az do zmiany przepisow :-)

    > Ale mozna uwazac ze to zle prawo i postulowac jego zmiane.

    Rozwiąże Twój dylemat umysłowy. W konstytucji jest zapisany obowiązek
    przestrzegania prawa. Jest to niepodważalny i nieinterpretowalny zapis. Tak jest
    bo się tak umówiliśmy i przyjęliśmy w referendum konstytucję. Nie jest istotne
    czy to dobry czy zły zapis. Większość w referendum uznała ze jest dobry.
    Obowiązujące prawo nakazuje właścicielom sprzątać śnieg, psie kupy, rzygi. I
    muszą to robić. Jak się komuś nie podoba i nie sprząta to płaci mandat. Możesz
    zrobić obywatelski projekt ustawy żeby nie trzeba było sprzątać. Jak Sejm
    klepnie a prezio podpisze to nie trzeba będzie sprzątać. Na razie właściciele
    muszą sprzątać bo muszą przestrzegać obowiązującego prawa. Może to Ci się nie
    podobać. Ale jak masz chałupę przy drodze to sprzątasz bez gadania albo płacisz
    mandaty. Amen

  • 78. Data: 2010-02-19 00:48:01
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > No jak ? Chodnik jest gminny i nie bedzie go zaden prywaciaz wymienial
    > na ogrzewany. Chyba ze przenosnym sprzetem ogrzewac ..

    > A nie ma ? Droga do posesji musi byc.
    >
    > J.

    Ale nie ma obowiązku sprzątania tylko i wyłącznie przez właściciela. Kosmici
    mogą sprzątać i nic strasznikom do tego w jaki sposób wygryzą śnieg i lód do
    betonu.

  • 79. Data: 2010-02-19 00:55:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 00:45:03 +0100, kogutek wrote:
> [...]
    >podobać. Ale jak masz chałupę przy drodze to sprzątasz bez gadania albo płacisz

    Ale pisac ze moim zdaniem to jest idiotyczny przepis moge.
    I moge skladac wniosek do TK, zeby sprawdzic czy on jest zgodny z
    konstytucja.

    A poza tym Polakiem jestem, a my nie przestrzegamy przepisow, taka
    nasza narodowa tradycja i jestesmy z tego dumni ! :-)

    J.

  • 80. Data: 2010-02-19 01:05:20
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.
    Jasne ze mi pasuje. Płacę w czynszu za odśnieżanie i dozorca lata z sipą i
    odśnieża. I w ramach solidarności ( co za wstrętny wyraz) mam życzenie żeby inne
    chodniki też były odśnieżone. Jeśli ja płacę to inni też muszą ponieść
    proporcjonalne koszty. Oni przed domem w którym mieszkam mogą chodzić bez obawy
    ze im sople na głowy spadną i że się nie wyp... i złamią nogę. Na takich samych
    warunkach ja chcę chodzić przed ich posesjami. Nie podoba ci się takie
    rozwiązanie to zrób inne i je zalegalizuj.