  • Data: 2014-03-23 13:02:04
    Temat: Re: Ocknęli się: Szare paliwo zalewa Polskę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 11:39:19 +0100, Cavallino napisał(a):
    > A potem bunt, jak miasto w którym NIE PŁACI się podatków niezbyt ochoczo
    > chce dopłacać mieszkańcom okolicznych wiosek, do przedszkoli, gimnazjów i
    > innych typowych dla MIASTA form.

    Akurat z tym roznie bywa - mieszkaja na wsi, a zameldowani sa nadal w
    miescie. Jak takich emigrantow duzo, to i przedszkole w gminie moze
    powstac, bo dzieci duzo.
    Gimnazja, licea - gminy wiejskie rozumieja i mowia "doplacimy. Ale nie
    tyle co oni chca - za tyle to sobie zrobimy wlasne gimnazjum, lepsze".
    Z komunikacja podobnie.

    > I nawet zdziwienie - no jak tak można, przecież to ktoś inny powinien
    > opłacać MOJE koszta.....
    > http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/3374327,rekru
    tacja-do-szkol-i-przedszkoli-rodzice-w-poznaniu-obur
    zeni-nowym-systemem,id,t.html

    Ale czy przedszkola powinny byc dotowane ?
    Zreszta miasto mogloby oddzielic przyjecie od oplaty, niech
    "zagraniczni" placa wiecej, a skoro sa klienci - to sie cieszyc i
    otwierac kolejne przedszkola.
    Co z reszta w interesie miasta, bo jak tych pracownikow zabraknie ...
    to sie zaczna firmy wyprowadzac na wies :-)

    > P.S.
    > Ja akurat mieszkam w warunkach pewnie niezbyt się różniących od osiedli
    > domków w okolicznych wsiach, ale jednak przed granicą miasta.
    > I cieszę się, ze dzieciaki mają pierwszeństwo w przyjęciach do szkoły.

    Podobno niz demograficzny i szkoly trzeba zamykac :-)

    Zreszta mozna to tez na wyzszym poziomie zalatwic - niech panstwo
    placi za uczniow, tej szkole do ktorej chodza.

    J.