  • Data: 2014-03-23 16:55:09
    Temat: Re: Ocknęli się: Szare paliwo zalewa Polskę
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1wb3bzbwznzpe.8wyv6k2e4791$.dlg@40tude.
    net...

    > Akurat z tym roznie bywa - mieszkaja na wsi, a zameldowani sa nadal w
    > miescie. Jak takich emigrantow duzo, to i przedszkole w gminie moze
    > powstac, bo dzieci duzo.
    > Gimnazja, licea - gminy wiejskie rozumieja i mowia "doplacimy. Ale nie
    > tyle co oni chca - za tyle to sobie zrobimy wlasne gimnazjum, lepsze".
    > Z komunikacja podobnie.

    tacja-do-szkol-i-przedszkoli-rodzice-w-poznaniu-obur
    zeni-nowym-systemem,id,t.html

    > Ale czy przedszkola powinny byc dotowane ?

    W sensie czy powinna być pełna odpłatność?
    Nie w tym sowieckim kraju.

    > Zreszta miasto mogloby oddzielic przyjecie od oplaty, niech
    > "zagraniczni" placa wiecej,

    Przede wszystkim miasto ma obowiązek zapewniać przedszkola dla SWOICH
    mieszkańców.
    A dopiero jak miejsc będzie nadmiar, to pozwalać mieszkańcom INNYCH gmin na
    wypełnienie nadmiaru miejsc.

    > Co z reszta w interesie miasta, bo jak tych pracownikow zabraknie ...
    > to sie zaczna firmy wyprowadzac na wies :-)

    > Podobno niz demograficzny i szkoly trzeba zamykac :-)

    To jedna z najlepszych szków w Poznaniu, więc z roku na rok stan osobowy
    rośnie, a nie maleje.

    > Zreszta mozna to tez na wyzszym poziomie zalatwic - niech panstwo
    > placi za uczniow, tej szkole do ktorej chodza.

    Ta jasne i ktoś będzie woził dzieciaki po kilka km, mimo szkoły pod nosem,
    bo ktoś wyprowadził się do gminy w której szkół nie ma, ale PODOBNO taniej
    się mieszka.
    Się wyprowadził - niech ponosi konsekwencje i dowozi dzieciaki do szkół w
    Kórniku.