  • 51. Data: 2011-01-16 15:01:19
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: z <z...@g...pl>

    MC pisze:

    > To całe uzasadnienie i zastosowania, które wymieniłeś pasują właśnie do
    > komputera przenośnego Przecież żeby był mobilny nie musi opuszczać
    > mieszkania, wystarczy, że zmienia miejsce.

    I właśnie chcąc czy niechcąc wypierają blaszaka z wielu domów. Niektórzy
    nazywają to modą. Ale poza modą są już i tanie i wydajne i
    energooszczędne i ciche. Nie wszyscy potrzebują super wydajności.
    Gdybym potrzebował następnego kompa do domu to byłby to laptop 17" w
    jakiejś wyższej rozdzielczości. Ech gdyby jeszcze był matowy i ważył 2
    kg. :-)

  • 52. Data: 2011-01-16 15:27:34
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I właśnie chcąc czy niechcąc wypierają blaszaka z wielu domów. Niektórzy
    > nazywają to modą. Ale poza modą są już i tanie i wydajne i energooszczędne
    > i ciche.

    Nie są tańsze, wydajniejsze, cichsze ani bardziej energooszczędne od
    odpowiednich desktopów. Nie ma cudów, nawet jeśli spora część populacji
    wierzy, że istnieją.

> [...]
    > Gdybym potrzebował następnego kompa do domu to byłby to laptop 17" w
    > jakiejś wyższej rozdzielczości. Ech gdyby jeszcze był matowy i ważył 2 kg.

    To porównaj wyświetlacz tego lapka z monitorem LCD średniej klasy. Nie
    mówiąc o bańce.

  • 53. Data: 2011-01-16 16:45:13
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Zdecydowanie to wygodniejsze od klawiatury i monitora kom-
    > putera przenośnego, zawsze ustawionych zbyt blisko i zbyt
    > nisko.

    Ale Twoje nawyki to nie panująca religia i nie musisz prowadzić krucjaty
    przeciwko niewiernym wybierającym laptopa :)

    --
    marfi

  • 54. Data: 2011-01-16 17:12:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie ma tu absolutnie nic z mody - po prostu ludzie robią się bogatsi
    > i stać ich na coś więcej niż składak no-name. Stać ich na wygodę
    > i kulturę pracy jakiej desktop nie daje

    Tak, tak, laptop jest wygodniejszy.

  • 55. Data: 2011-01-16 17:24:35
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> napisał(a):

    >kto okazjonalnie sobie sprawdzi wiadomości ze świata
    >z netu, pocztę elektroniczną, oglądnie filmek DVD czy pogada
    >z kimś przez ocean videotelefonem Skype i

    To po co ci 17?

  • 56. Data: 2011-01-16 17:26:51
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Sun, 16 Jan 2011 13:35:15 +0100, the_foe wrote:

    > to demagogia, bo zawsze tak bylo.

    Nie, nie zawsze. Widać skleroza Cie już dotknęła...

    --
    Mar.

  • 57. Data: 2011-01-16 17:34:41
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-16 18:24, Użytkownik Przesmiewca napisał:

    > To po co ci 17?

    Jak facet ma małego fiuta to musi poprawić sobie samopoczucie
    bezsensownymi gadżetami jak nieprzenośny komputer przenośny
    czy wyścigowa terenówka lub terenowa wyścigówka.
    Dla tych z bardzo małymi informacja że są już laptopy z
    ekranami większymi niż 17 cali.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2011-01-16 18:05:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-16 18:26, MAR pisze:

    > Nie, nie zawsze. Widać skleroza Cie już dotknęła...

    powiedzmy w 1994 roku, plyta glowna z 192 MB pamieci kosztowala z 3x
    wiecje niz najtanszy laptop. Apple wtedy sprzedawalo laptop za 2,2K $
    W tym roku kupilem pierwszego PC'ta (P60 8 MB ramu, bez dzwieku, monitor
    14'' SVGA). To byl srednio-dobry sprzet (lekko powyzej sredniej -
    rzadzilo wtedy 486 DX66) kosztowal na owczesnie dolary ok 1900. Latwo
    sobie wyobrazic ze byly desktopy 2-3-4 razy drozsze.

    --
    the_foe

  • 59. Data: 2011-01-16 18:54:09
    Od: z <z...@g...pl>

    MC pisze:

    > Nie są tańsze, wydajniejsze,
    Nie napisałem że tańsze od blaszaka ani wydajniejsze. Laptop za 2tys.
    nie jest ułomny pod żadnym względem w codziennym użytkowaniu. (nie
    mówimy o nowych grach przecież)

    cichsze ani bardziej energooszczędne od
    > odpowiednich desktopów.
    Masz jakieś wsparcie. Tyle się czyta na tej grupie o poborze prądu i o
    zastępowaniu serwerów laptopami właśnie.

    > To porównaj wyświetlacz tego lapka z monitorem LCD średniej klasy. Nie
    > mówiąc o bańce.

    I właśnie do pracy w grafice mam monitor na matrycy I-PS albo PVA.
    Tylko że taki monitor na dobrej matrycy np. do poligrafii kosztuje
    przynajmniej 2 tys. zł. Ja akurat potrzebuję taki monitor ale 90%
    domowych użytkowników nie.

  • 60. Data: 2011-01-16 19:25:38
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Nie napisałem że tańsze od blaszaka ani wydajniejsze. Laptop za 2tys. nie
    > jest ułomny pod żadnym względem w codziennym użytkowaniu. (nie mówimy o
    > nowych grach przecież)

    To samo możesz powiedzieć o pięcioletnim desktopie z allegro. Ten tekst
    piszę na jeszcze starszym egzemplarzu. I z pewnością nowemu laptopowi dałby
    w wielu wypadkach radę.

    > cichsze ani bardziej energooszczędne od
    > Masz jakieś wsparcie. Tyle się czyta na tej grupie o poborze prądu i o
    > zastępowaniu serwerów laptopami właśnie.

    To świadczy o pomyleniu pojęć i uleganiu modzie. Nikt poważny nie zastąpi
    serwera laptopem. Owszem pojawia się zapotrzebowanie na integrację zasobów
    kilku domowych komputerów ale robienie tego za pomocą laptopa to
    amatorszczyzna.

> [...]
    > Tylko że taki monitor na dobrej matrycy np. do poligrafii kosztuje
    > przynajmniej 2 tys. zł. Ja akurat potrzebuję taki monitor ale 90% domowych

    Takiego zadania jak wyświetlenie filmu nie nazwałbym pracą w grafice ani w
    ogóle czymś nadzwyczajnym. Niemniej jednak jest to zadanie przekraczające
    możliwości ekranu nawet drogiego laptopa. Na dwuletniej siedemnastce muszę
    bardzo uważać, żeby nie ruszyć głową, bo ze względu na małe kąty widzenia
    dramatycznie spada i tak mała w porównaniu z bańką rozdzielczość
    kolorystyczna. W tańszych laptopach jest jeszcze gorzej.