  • 41. Data: 2011-01-16 12:35:15
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-15 21:51, Radosław Sokół pisze:

    > Piszesz bzdury totalne. Jest dokładnie *odwrotnie*. Komputery
    > przenośne stały się bajecznie tanie i ludzie realizują swoje
    > odwieczne marzenia nie patrząc w ogóle na sensowność takiego
    > zakupu. Dobry desktop jest obecnie *droższy* niż tani kompu-
    > ter przenośny.

    to demagogia, bo zawsze tak bylo. Tylko rskala zjawiska sie powieksza.

    --
    the_foe

  • 42. Data: 2011-01-16 12:42:25
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-14 23:43, Radosław Sokół pisze:

    > Niezmiennie twierdzę, że kupowanie komputera przenośnego do
    > roli stacjonarnego jest równie sensowne i wygodne jak kupo-
    > wanie samochodu dostawczego do dojeżdżania do pracy w centrum
    > miasta.

    przez dwa lat tak jezdzilem (M Sprinter) bo stac mnie bylo na jeden
    uzywany samochod. MOglem kupic osobowke lub dostawczy. Tyle ze dostawczy
    byl mi neizbedny do zarabiania na zycie. I on zarobil mi na osobowke. W
    odwrotnej kolejnosci byloby to nie mozliwe.
    Podobnie moze byc z wyborem Autora. Mzoe potzrebuje rownoczesnie
    dekstopa i przenoscnego komputera? Ma tylko 2500 zl i ograniczony wybor.
    Przeciez desktop za laptopa w ogole nie moze robic, a odwrotna
    sytuacja (jak z tym Sprinterem) jest do zrealizowania jak najbardziej,
    choc z pewnymi ograniczeniami.

    --
    the_foe

  • 43. Data: 2011-01-16 12:48:11
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-15 20:34, Maciek pisze:
    > _tylko_ stacjonarny, chyba że lubisz okulistów,
    > ortopedów, rehabilitantów i całe to kłębowisko specjalistów :->

    tos chlopie pojechal propaganda...
    ja jestem z pokolenia, pamietajacego czasy, kiedy czlowiek tulil sie do
    14'' ekranu CRT z odswiezaniem 60 HZ (dopiero od 75 obraz byl stabilny a
    od 85 nie bolala glowa) i jakos sie zylo - lekarzy nie odwiedzalo.

    --
    the_foe

  • 44. Data: 2011-01-16 12:48:23
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "the_foe" napisał:

    > Jak kopie rowy łopata to staje sie ona szpadelem ;)

    Nie. Łopata nadal zostaje łopatą, za to kopiący staje się frajerem, który
    zamiast wziąć szpadel, nadal morduje się z łopatą. I jeszcze dorabia do tego
    ideologię.

    JoteR

  • 45. Data: 2011-01-16 13:10:29
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-16 13:48, JoteR pisze:

    > Nie. Łopata nadal zostaje łopatą, za to kopiący staje się frajerem,
    > który zamiast wziąć szpadel, nadal morduje się z łopatą. I jeszcze
    > dorabia do tego ideologię.

    a jak mial tylko lopate, zero kasy a ziemia byla miekka ze wlasciwie
    zrobil to szybciej niz zrobilby to szpadlem?

    --
    the_foe

  • 46. Data: 2011-01-16 13:46:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "the_foe" <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > 14'' ekranu CRT z odswiezaniem 60 HZ (dopiero od 75 obraz byl stabilny
    > a od 85 nie bolala glowa) i jakos sie zylo - lekarzy nie odwiedzalo.

    Dzisiejsza młodzież jakaś taka wydelikacona jest...
    Pamiętam te bursztynowe i zielone 14" CRT tekstowe (!) na uczelni do dziś
    :-)

  • 47. Data: 2011-01-16 13:47:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > desktop za laptopa w ogole nie moze robic, a odwrotna sytuacja (jak z tym
    > Sprinterem) jest do zrealizowania jak najbardziej, choc z pewnymi

    :-))) he, he... Fajna opowieść :-) !!

  • 48. Data: 2011-01-16 13:50:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Radosław Sokół" <R...@p...pl> wrote in message

    > Dyskutuj nie ze mną, ale z ekspertami od ergonomii, według
    > których ekran ma być bodajże 60-90 cm od oczu, a górna kra-
    > wędź obrazu na linii wzroku prowadzonego poziomo (równolegle
    > do ziemi). Jak chcesz ustawić notebooka, by spełniał te za-
    > lecenia? Po prostu *fizycznie się nie da*.

    Zasady ergonomii to ważne są w biurach, gdzie komputerów
    używasz 8-10 godzin dziennie do wytężonej pracy a nie dla
    kogoś, kto okazjonalnie sobie sprawdzi wiadomości ze świata
    z netu, pocztę elektroniczną, oglądnie filmek DVD czy pogada
    z kimś przez ocean videotelefonem Skype i będzie używać
    komputera 1/2-2 godziny dziennie góra.

    Nie narzucaj wszystkim reżimu wyboru komputera biurowego,
    bo nie każdy kupuje komputer do biura. Czemu tego nie rozumiesz?

  • 49. Data: 2011-01-16 14:00:19
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "the_foe" napisał:

    > a jak mial tylko lopate, zero kasy a ziemia byla miekka
    > ze wlasciwie zrobil to szybciej niz zrobilby to szpadlem?

    ...a gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości, wasz synek mały kopał
    łopatką w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że
    szpadel leży z tyłu (sprawdzić, czy nie ksiądz)

    JoteR

  • 50. Data: 2011-01-16 14:41:26
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Radosław Sokół pisze:
    > Słusznie prawisz. Tylko że wtedy zamiast tego notebooka 15"
    > może warto... mały komputerek stacjonarny? Choćby EeeBox,
    > jeżeli już tak lubi ASUSa. Da się go nawet przykręcić z
    > tyłu monitora na mocowaniu VESA i komputera wtedy w ogóle
    > nie widać. A klawiatura i mysz mogą być bezprzewodowe.

    Też o tym myślałem. Ale wygląda na to, że porównywalny wydajnościowo
    mini-desktop (czyli nie na atomie) jest droższy od porównywalnych
    notebooków. Z mozliwoscią napraw nettopów jest pewnie podobnie jak z
    laptopami, więc trudno tu doszukiwać się zalet jednego rozwiązania nad
    drugim.
    Pszemol napisał, że chce bardzo sporadycznie korzystać z komputera, w
    takiej sytuacji da się pracować na czymkolwiek (podobnie jak w pociągu PKP).
    IMO jedyna przewaga nettopów/minidesktopów nad laptopami to mniejsze
    zmęczenie mechaniki (np. zawiasy macierzy), co może oznaczać dłuższą
    żywotność płyty głównej.
    BTW: Do tej pory laptopy zmieniałem właśnie z powodu uszkodzeń płyt
    głównych (albo wady fabryczne albo uszkodzenia mechaniczne wywołane złą
    konstrukcją obudowy).

    --
    pozdrawiam
    Piotr