  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obwody wejściowe w analizatorach stanów
    Date: Mon, 16 Jan 2012 09:59:00 +0100

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jev8n2$2ck$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja tylko rysowałem jak to jest zrobione - ale fakt, pomyliłem się ;)...
    > zamienić trzeba DAC i GND, albo IN i BUF ;)
    >

    > IN BUF
    > | |
    > (GND)--R-+--R--+-R--(DAC)
    > | |
    > \-R-C-/
    >
    > I teraz już przesunie ;)... Późno było, a ja wysłałem bez sprawdzenia -
    > sorry. Ale schemat ten dalej budzi moje wątpliwości jak w pierwszym
    > poście.. .

    Przy takim zastosowaniu nie kieruj się poziomami 0,8V i 2V. To są wartości
    gwarantujące konkretny stan. Gdzieś między jest napięcie, przy którym
    następuje przełączenie (może się wahać w zależności od VCC, temperatury,
    egzemplarza..).
    Podanie napięcia w jego pobliżu może doprowadzić do wzbudzenia bufora i
    prostokąta na wyjściu. Dlatego wymagana jest odpowiednia stromość sygnału
    wejściowego.
    RC dostarcza odpowiednio stromego sygnału, a rezystory 1M zapewniają potem
    stan wystarczająco powyżej lub poniżej.
    Co do diod zabezpieczających to miałbym podobne wątpliwości, ale nie
    wykluczyłbym, że zakłócenie do 30V podane przez 500+10p nic mu nie zrobi
    (może tam są jakieś nieudokumentowane Zenerki).
    A nawet jak go upali to raczej na wyjściu się nie pojawi.
    Ja bym spróbował jakiś bufor mający te diody (schmitta nie musi mieć bo
    sygnały nie są wolno zmienne).
    P.G.