  • Data: 2012-01-16 19:18:36
    Temat: Re: Obwody wejściowe w analizatorach stanów
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.01.2012 09:59, Piotr Gałka pisze:
    > Przy takim zastosowaniu nie kieruj się poziomami 0,8V i 2V. To są
    > wartości gwarantujące konkretny stan. Gdzieś między jest napięcie, przy
    > którym następuje przełączenie (może się wahać w zależności od VCC,
    > temperatury, egzemplarza..).
    > Podanie napięcia w jego pobliżu może doprowadzić do wzbudzenia bufora i
    > prostokąta na wyjściu. Dlatego wymagana jest odpowiednia stromość
    > sygnału wejściowego.
    > RC dostarcza odpowiednio stromego sygnału, a rezystory 1M zapewniają
    > potem stan wystarczająco powyżej lub poniżej.

    No w sumie, to racja :). Czyli to jednak wystarczy, natomiast dokładny
    próg przełączania może nieco pływać, ale nie powinno z tym być problemu.

    > Co do diod zabezpieczających to miałbym podobne wątpliwości, ale nie
    > wykluczyłbym, że zakłócenie do 30V podane przez 500+10p nic mu nie zrobi
    > (może tam są jakieś nieudokumentowane Zenerki).
    > A nawet jak go upali to raczej na wyjściu się nie pojawi.
    > Ja bym spróbował jakiś bufor mający te diody (schmitta nie musi mieć bo
    > sygnały nie są wolno zmienne).

    OK, czyli konstrukcja wydaje się OK. Zobaczę jak z dostępnością. W końcu
    oni to sprzedają, więc powinno działać. Albo kupię te bez diodek, ale
    jeden układ przetestuję na tę okoliczność. Jak się nie zjara to go
    zamontuję, a jak strzeli - poszukam innego. A jeśli w miarę łatwo
    zdobędę układ z diodkami, to od razu go zastosuję, bez kombinowania.

    Jeszcze muszę wymyślić jakieś DIY sondy ;)... .

    Konop