  • 11. Data: 2010-11-17 13:56:03
    Temat: Re: Obudowy z poprzecznym montażem dysków
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
    news:ibui7p$hoe$1@node1.news.atman.pl...
    > jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż
    > twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??

    Np. te tu: http://tiny.pl/hw1m2

    Pozdrowienia,
    ABS

  • 12. Data: 2010-11-17 14:18:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Dlaczego? Wygodne i solidne rozwiązanie.

    Wygodna to jest stacja dokujaca eSATA/USB na biurku i takiej uzywam. Szyny
    poza oczywista wada gmerania w obudowie i kablach, zamiast wetkniecia dysku
    w stacje dokujaca, maja jeszcze te dodatkowa wade, ze nie odprowadzaja tak
    dobrze ciepla z napedow na obudowe.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 13. Data: 2010-11-17 17:12:49
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Gupik pisze:
    > jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż
    > twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??
    ja mam takich kilka quolteców. tyle ze moim zdaniem wygodne to jest tyko
    dla serwisanta. Pozatym, mało pewne, czasem potrafi wpadać w rezonans i
    najważniejsze - chłodzenie! przykręcony dysk oddaje dość dużo ciepła
    obudowie, wsunięty w rowki za pośrednictwem plastikowych zaczepów - nic.
    ToMasz

  • 14. Data: 2010-11-17 18:03:38
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 16-11-2010 o 19:23 Gupik napisał na pl.comp.pecet:

    > jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż
    > twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??

    Oprócz wszystkich wymienionych- jeszcze Cooler Master Gladiator 600.
    Mam przed sobą, więc jak masz jakieś pytania to pisz.
    Z tym chłodzeniem (szczególnie dysku, bo o tym piszą grupowicze) to
    nie jest tak do końca. Niby dysk nie ma kontaktu z blachą, ale jest
    za to chłodzony przez przedni wentylator, który dmucha bezpośrednio
    na niego.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 15. Data: 2010-11-17 19:57:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 18:12:49 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > najważniejsze - chłodzenie! przykręcony dysk oddaje dość dużo ciepła
    > obudowie, wsunięty w rowki za pośrednictwem plastikowych zaczepów - nic.

    Miałem Chiefteca Dragon (montaż wzdłuż), teraz mam LBX (montaż w poprzek).
    Zdecydowanie bardziej chwalę sobie to drugie rozwiązanie, szczególnie, że:
    - przy czasami trafiającym się demontażu dysku (np. wymiana na większy) w
    Dragonie musiałem ściągać radiator z procesora, żeby w ogóle koszyk z
    napędami wysunąć
    - burdel w okablowaniu nad płytą główną robi się błyskawicznie, a mnie się
    to wcale, ale to wcale nie podobało
    - cisza jest i spokój - żadnych wibracji
    - chłodzenie napędów (w chwili obecnej 4*Samsung HD103UJ) umieszczonych
    praktycznie jeden nad drugim załatwiają mi dwa 92 mm wentylatory
    NoiseBlocker z maksymalnie ściągniętymi obrotami. Temperatur Ci nie podam,
    gdyż ani HD Tune ani Hard Drive Inspector jej nie podają. :(

    [ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez ]
    [ tych, którzy jej nie posiadają. (George Bernard Shaw) ]

  • 16. Data: 2010-11-20 09:47:45
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a jeszcze ciekawcze jest to że te obudowy nie mają żadnego włącznika,
    więc jak włączyć komputer, od razu na listwie czy jak ??

  • 17. Data: 2010-11-20 12:40:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 20 Nov 2010 10:47:45 +0100, Gupik napisał(a):

    > a jeszcze ciekawcze jest to że te obudowy nie mają żadnego włącznika,
    > więc jak włączyć komputer, od razu na listwie czy jak ??

    Znaczy się - konkretnie to które nie mają włącznika na obudowie? Bo mój
    Chieftec LBX jak najbardziej ma.

    [ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]
    [ place out and live in Hell. ]
    [ (Toombs, "The Chronicles of Riddick") ]

  • 18. Data: 2010-11-20 14:10:12
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Gupik" wrote:
    > jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż twardych dysków
    i na
    > takich szynach [ bez przykręcania ] ??

    Na przykład Fractal Design - mocowanie dysków poprzeczne, ale
    z przykręcaniem. Dyski przykręca się do gumowych podkładek, które
    to znowu znajdują się w tackach, które to wsuwa się w szyny obudowy.
    Rozwiązanie fajne, dobrze trzyma, nie rezonuje w przeciwieństwie
    do Chieftecowych szyn.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 19. Data: 2010-11-20 14:21:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.11.2010 15:10, .Peeter pisze:

    > Rozwiązanie fajne, dobrze trzyma, nie rezonuje w przeciwieństwie
    > do Chieftecowych szyn.

    U mnie nic nie rezonuje.

  • 20. Data: 2010-11-20 18:23:41
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Andrzej Lawa" wrote:
    > U mnie nic nie rezonuje.

    U mnie rezonowało i denerwowało, aż w końcu obudowę sprzedałem.
    To był Chieftec LCX-01B-B-SL. Obecnie po raz drugi wybrałbym Fractala,
    stówka drożej, a jakość i fajność kilka klas wyższa.

    Pozdrawiam
    .Peeter