  • Data: 2016-11-16 10:56:31
    Temat: Re: Obsługa ekranu LCD na Raspberry Pi
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Nov 2016 09:37:34 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Co mógłbym poczytać, żeby trochę zorientować się w sytuacji? Nigdy
    nie
    > pisałem niczego pod X-y pod Linuksem. Od czego zacząć? Co
    zainstalować
    > przez apt-get, żeby nie ściągnął mi się cały system okienkowy? Jak
    > przeprowadzić konfigurację i co najważniejsze - jak napisać i
    odpalić
    > program rysujący coś na ekranie? Są dostępne jakieś tutoriale?

    Oczywiście, że są. Pytanie czy chcesz oprócz rysowania prymitywów
    (pixel, linia, itp) robić jakiś interfejs aplikacyjny (menu itp).
    Jeśli to drugie to polecam np. gtk. Jest też w wersji skryptowej.
    Jeśli tylko to pierwsze to wystarczy użyć czystego xlib (apt-get
    libx11-dev). Możesz wtedy bezpośrednio rysować prymitywy na X
    serwerze. Kiedyś popełniłem symulator sterownika lcd pod X11 takiego
    jak ten Twój IL-cośtam. Zamiast testować interfejs graficzny na
    pic32+lcd kompilowałem sobie cały kod pod x11 podstawiając w kodzie
    ten driver do x11 zamiast oryginalnej biblioteki lcd (lcd było w
    okienku, jak każda aplikacja). Odezwij się na priv, to Ci podrzucę
    ten driver.

    --
    Marek