  • Data: 2016-11-16 09:37:34
    Temat: Re: Obsługa ekranu LCD na Raspberry Pi
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest komputer nieporównywalnie słabszy od Pi. Nie dośc że uciągnął Xy
    > to jeszcze Javę a w środku javy JavaScript (Rhino) w którym była
    > wlaściwa algorytmika sterowania maszyną. GUI na Swing wyszło za darmo bo
    > *był* serwer X i wyglądało profesjonalnie, cokolwiek to znaczy.
    > Zadziałało od razu, bez marudzenia.

    Pytałem o zużycie zasobów, bo RaspberryPi posiada GPU. Jak rozumiem
    układ ten nie jest wykorzystywany podczas prostych operacji na
    framebufferze wyświetlacza podłączonego przez SPI. A jak wygląda
    sytuacja podczas korzystania z serwera X? System będzie się wspomagał
    procesorem graficznym, odciążając CPU?

    Co mógłbym poczytać, żeby trochę zorientować się w sytuacji? Nigdy nie
    pisałem niczego pod X-y pod Linuksem. Od czego zacząć? Co zainstalować
    przez apt-get, żeby nie ściągnął mi się cały system okienkowy? Jak
    przeprowadzić konfigurację i co najważniejsze - jak napisać i odpalić
    program rysujący coś na ekranie? Są dostępne jakieś tutoriale?

    BTW gdzieś natknąłem się na informację, że OpenGL ES można skonfigurować
    do pracy bezpośrednio na framebufferze. Czy to też jest sensownym,
    alternatywnym podejściem?