  • Data: 2020-03-11 09:05:49
    Temat: Re: Obsesja wymiany liczników
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Powietrze ? Nie grozi wybuchem w rurze ?

    Nie.

    > No to skladniki powinni przemierzyc.

    Mierzą.

    > Ale ten przeplyniety 1m3 zawiera inna ilosc/mase gazy przy innym
    > cisnieniu. Chyba, ze licznik to jakos kompensuje ...

    Nie kompensuje. Ciśnienie jest stałe. Za to temperatura się zminia,
    a to tez ma wpływ. Tego też się nie kompensuje. Podobnie z benzyną na
    stacji. Hurtowo handluje się w tonach, mierząc objętość i przeliczając
    do standardowej temperatury 14°C. Ale w detalu już litry. Więc w zimie
    jest więcej benzyny w benzynie niż w lecie.

    --
    Jarek