  • Data: 2020-03-11 19:38:08
    Temat: Re: Obsesja wymiany liczników
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Wcale nie tak dawno dokładnie o to zapytałem. Jarek (ten z lasku)
    > odpowiedział wówczas że nie, bo do wybuchu potrzeba tego powietrza
    > bardzo dużo, a panowie gazowcy pilnują żeby rury zanadto nie
    > zapowietrzyć.

    To są zupełnie inne rzędy wielkości. Dodatek 5% powietrza już może
    rozwiązać "przejściowe trudności" związane z deficytem podaży gazu.
    Przy okazji jest to również 5% więcej kasy z rachunków. Ten dodatek
    powietrza oznacza 1% tlenu -- a tyle zwykle jest w gazach sztucznie
    produkowanych, bio-, koksowniczych, miejskich, świeltlnych, drzewnych
    czy jak je zwał. Stechiometryczne proporcje przy spalaniu gazu, to
    dwa mole tlenu na jeden mol metanu. A więc 10% metanu w powietrzu.
    Nawet 80% dodatku powietrza jeszcze mieści się poza zakresem wybuchu.

    --
    Jarek