  • 31. Data: 2014-01-02 13:04:15
    Temat: Re: Obroty w Passacie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-02, Trybun <Y...@y...com> wrote:

    > Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

    No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
    katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

    Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
    jej lotto ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2014-01-02 14:05:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

> [...]
    > wydechowym.
    >
    > Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej

    Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

  • 33. Data: 2014-01-02 14:14:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-02, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

    Zalezy jakim. W tych starych wskazania z sondy wplywaly w miernym stopniu na
    sklad mieszanki, zalezy jak jest rozwiazany tryb awaryjny gdy sondy nie ma, ale
    ZCTW to prowadzi to do za bogatej mieszanki i wiekszego spalania.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2014-01-02 14:27:13
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-02 13:04, AZ pisze:

> [...]
    >
    > Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to

    A więc do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie
    analizy spalin?

  • 35. Data: 2014-01-02 14:27:30
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-02 14:05, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

    Z katalizatorem bez sondy to raczej nie ma sensu.

  • 36. Data: 2014-01-02 14:34:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-02, Trybun <Y...@y...com> wrote:

    > A więc do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie
    > analizy spalin?

    No do tego, ale to sterowanie akurat jest dobre. Pozwala ustawic optymalna
    proporcje paliwo/powietrze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2014-01-02 14:35:02
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 2 Jan 2014 14:05:21 +0100) ktos podajacy sie za John Kołalsky
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

    Bez raczej nie, trzeba jakoś zaemulować działanie sondy tak, żeby ECU
    myślało, że spaliny są w porządku. Jeśli nie dostanie takiej informacji to
    pewnie w zależności od programu w ECU przejdzie w jakiś tryb awaryjny.

    Piotr Klimek
    Audi A4B6 3.0 Q

  • 38. Data: 2014-01-02 14:36:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-02, Trybun <Y...@y...com> wrote:

    > Z katalizatorem bez sondy to raczej nie ma sensu.

    Bo poniewaz? Jedno z drugim nie ma nic wspolnego. Katalizator oczyszcza
    spaliny, dzieki sondzie jest ustawiana odpowiednia mieszanka co w jakis
    tam sposob pozwala ulzyc katalizatorowi ale nie jest to koniecznosc.

    W motocyklu mam katalizator a nie mam sondy bo mam gazniki :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2014-01-02 14:36:21
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 02 Jan 2014 14:27:13 +0100) ktos podajacy sie za Trybun
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > A więc do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie
    > analizy spalin?

    Pierwsza sonda przed katalizatorem odpowiada za skład mieszanki, druga za
    katalizatorem jest raczej tylko testerem jego działania.

    Piotr Klimek
    Audi A4B6 3.0 Q

  • 40. Data: 2014-01-02 15:06:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

> [...]
    > ma, ale
    > ZCTW to prowadzi to do za bogatej mieszanki i wiekszego spalania.

    No właśnie, czyli zasadniczo nie da się i nie ma sensu demontowania tej
    sondy.