    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obrona pracy inżynierskiej
    Date: Thu, 22 Nov 2012 02:49:53 +0100

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:50ad1c44$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...

    > Problem polega na tym, że szkoła i studia powinny tak wykształcić
    > absolwenta, aby nawet w razie zapomnienia pola powierzchni trapezu umiał

    Już podstawówa powinna! Od małego należy uczyć dzieci MYŚLENIA, co może być
    inne, trudniejsze, ale od tego są mądrzy ludzie, zeby tak obmyślili proces,
    by był zrobiony DOBRZE.

    > je sobie WYPROWADZIĆ. Prawa Ohma może nie wyprowadzi, ale pole trapezu

    Ohma nie wyprowadzi? Ja rozumiem, że mając np. dyskalkulię zajmie mu to
    chu..k wie ile czasu, ale skoro umie (?...) pomnożyć napięcie przez prąd,
    uzyskując moc, czy ten sam zestaw podzielić, uzyskując oporność... To np.
    mając moc i oporność, policzy pozostałe wielkości. Jak nie pomyśli, to niech
    wykuje i pamięta, jak nie spamięta, to niech pomyśli.

    > tak. Tymczasem współczesna edukacja polega na wszystkim, tylko nie na
    > nauce myślenia i wymyślania.

    Żeby tylko... i to nawet nie jest problem tylko współczesnej edukacji,
    35...30 lat temu też tak było, może nie na taką skalę, ale było... Edukacja
    wręcz ODUCZA samodzielności myślenia, skoro przerabianą lekturę mam opisywać
    "tak, jak sobie to pani wymyśliła", a nie tak, jak ją widzę, to chuj z taką
    edukacją, za przeproszeniem. Obserwuję otoczenie, obecnie może nie tak
    intensywnie, jak wcześniej, ale z tego, co widzę, to wiedza jest niekiedy
    całkiem niezła. Ale tylko wiedza, a ona, jak wiadomo, nie warunkuje
    mądrości, jest tylko niezbędnym jej przyczynkiem. Wiedza bez myślenia...
    warta jest IMHO tyle, co przetrawione żarcie, czyli gówno. Wina jest po obu
    stronach, ale to już temat na dluższą rozprawkę, a ja kimać lecę...