    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obrona pracy inżynierskiej
    Date: Wed, 21 Nov 2012 16:41:38 +0100

    Użytkownik "Q" napisał w wiadomości grup
    >Wlasnie uczelnie coraz czesciej maja coraz wieksze
    >"wtyki" w biznesie i to w tym przez duze B.
    >Zostajac na uczelni masz szanse podlapywac takie fuchy,
    >ze glowa boli (kontakty, znajomosci, kasa)
    >a z drugiej strony nie wiazesz sie "dziwnymi" umowami
    >jakbys "normalnie" pracowal w jakiejs korporacji.

    >Typ opowiadal mi o ludziach ze swojej katedry,
    >ktorzy tam ucza (>= dr), ale tak naprawde sa tam,
    >bo tak latwiej nawiazywac rozne kontakty biznesowe.
    >Zebys wiedzial jaka kase trzaskaja...
    >No, ale to jest pierwsza liga i pewnie ciezko sie tam wbic.

    No nie wiem, nie wiem - moze zalezy od branzy.

    Za komuny polskie uczelnie byly powiazane z przemyslem. i byly z tego
    ... dla ludzi drobne pieniadze, ot druga i trzecia pensja.
    Ale ten przemysl upadl, albo przestal byc wyplacalny, albo go
    sprzedano i nowy wlasciciel jak bedzie chcial, to sam wprowadzi nowe
    technologie.

    Moze jakies kopalnie czy huty cos tam jeszcze zamawiaja z prac
    badawczych, o innych raczej nie slyszalem.

    Jesli chodzi o elektronike ... trudno chyba u nas na uczelni znalezc
    fachowca, ktory np pomogl by ci zrobic urzadzenie z Bluetooth na
    pokladzie, dobrac antene, napisac software (ale moze potrafi cos
    gotowego dobrac), napisac driver do windowsa.

    >Tak czy siak IMHO warto obecnie nie opuszczac uczelni,
    >ale to nie musi byc jedyne zrodlo dochodu
    >i w wiekszosci przypadkow tak wlasnie jest.

    No, jest np pan profesor i ma pracownie projektow budowlanych.
    A projekt ... 10% wartosci mostu, ktory kosztuje np 500mln zl :-)
    Fakt ze bierze sie przy tym odpowiedzialnosc, takze finansowa.
    A ze ma tytuly, to moze wystepowac w roli eksperta ... choc tych
    mostow jego firma faktycznie troche zaprojektowala, wiec wie co mowi.

    Tyle ze akurat do zlecen to uczelnia mu nie potrzebna, za to potrzebni
    ludzie do przegladania przetargow i przygotowania ofert.

    Osobiscie opuszczalem uczelnie jak place byly marne, zlecen
    dodatkowych malo, a na nowoczesny sprzet i oprogramowanie nie bardzo
    bylo uczelni stac, i poczulem ze sie cofam...

    J.