  • 11. Data: 2010-01-07 18:13:48
    Temat: Re: Obrobka zdjec - jaki... notebook ?
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Radosław Sokół zapodal(a):

    > Ale dalej to będą matryce TN, co jest istotną kwestią, jeśli
    > chce się używać komputera do obróbki grafiki.

    co w tym złego: na głównym stacjonarnym stanowisku pracy ma monitor odpowiedni
    do pracy grafika z dobrymi kolorami. Jak będzie chciał popracować w terenie,
    to będzie robił rzeczy niewymagające dobrego odwzorowania kolorów:)

    > Generalnie problemem jest sam charakter komputera. Takie du-
    > że komputery przenośne ani nie są bardzo przenośne (*), ani
    > nie mają zalet komputera stacjonarnego.

    bo to są tzw. "laptopy stacjonarne" :) Ale do wożenia autem się nadają,
    chociaż z tym 18" to bym się zastanowił.

    > wadze 3.5 kg. Nawet na trasie samochód-sala wykładowa
    > było to uciążliwe, szczególnie w zimie i jak nie dało

    cały świat zjeździłem z cięższym kompem w plecaku. To jest istotne dla kobiet,
    dla faceta 2.5 kg czy 3.5 kg to niewielka różnica. No ale z drugiej strony
    znam takich co na 1 piętro wjeżdżają windą

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 12. Data: 2010-01-07 18:13:49
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Radosław Sokół zapodal(a):

    > 1) Jak się poważniej pracuje, to oprócz komputera ma się w
    > torbie jeszcze ze 3-4 kg innych rzeczy. Sama torba też
    > z 1 kg potrafi ważyć. W efekcie 10 kg się nosi bez sensu.

    nie no z tym 10kg to przesadziłeś :)

    > Plecak odpada (testowałem). Siłownia chętnie, tak między
    > godziną 27 a 29 każdego dnia.

    netbook to jest coś dla Ciebie :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 13. Data: 2010-01-07 18:13:50
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    AA zapodal(a):

    > Do pracy zasadniczej ze zdjeciami bede podlaczal monitor z maryca PVA.
    > Natomiast wyswietlacz z laptopa bedzie sluzyl w pozostalych sytuacjach
    > lub jako drugi ekran - menu programu graficznego, programy pomocnicze, etc.

    dwa monitory to duża wygoda. A i chyba nie w każdym zakresie pracy grafika
    potrzeba super odwzorowania kolorów?
    Wg mnie laptop dla Ciebie to dobry pomysł, ale obadaj sobie najpierw 18",
    to już musi być kawałek klocka, może 17" Ci wystarczy.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 14. Data: 2010-01-07 19:05:34
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Z tego co się orientuję to Mac'i są stworzone do obróbki zdjęć oraz
    > redagowania artykułów

    ogolnie sa dobre do calego DTP ale ciagle mowa o stacjonarnych komputerach a
    nie notebookach :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 15. Data: 2010-01-08 00:38:53
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-07 20:05:34 +0100, "Piotrek" <...@...ru> said:

    > ogolnie sa dobre do calego DTP ale ciagle mowa o stacjonarnych komputerach a
    > nie notebookach :)

    MacBooki (najlepiej Pro) też się do tego spokojnie nadają, niestety
    cierpią na tę samą przypadłość, co 99,9% innych laptopów - gówniane
    matryce TN. No dobra, są to jedne z lepszych TN, ale w dalszym ciągu do
    poważnej roboty zdjęciowo-graficznej tylko dla tych z dużym
    samozaparciem, albo jeszcze większym doświadczeniem.

    de Fresz

  • 16. Data: 2010-01-08 00:41:22
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-05 15:43:02 +0100, "KILu" <b...@w...pl> said:

    > sam czasem kontrolnie wrzucam efekty
    > swojej pracy na EEE PC. Jego malenka matrycka nie nadaje sie do oceny np.
    > ostrosci,

    Znaczy nie działa na nim zoom w programach do oglądania zdjęć? Może popsuty?

    de Fresz

  • 17. Data: 2010-01-08 18:37:19
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > poważnej roboty zdjęciowo-graficznej tylko dla tych z dużym samozaparciem,

    i z delikatna sklonnoscia do masochizmu :)
    naprawde nie znam zadnego speca DTP ktory by z wlasnej woli chcial sie
    meczyc na notebooku :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 18. Data: 2010-01-09 04:05:41
    Od: p...@a...pl

    Witam

    On 8 Sty, 19:37, "Piotrek" <a...@...ru> wrote:

    > i z delikatna sklonnoscia do masochizmu :)
    > naprawde nie znam zadnego speca DTP ktory by z wlasnej woli chcial sie
    > meczyc na notebooku :)

    ja pracuje (DTP) na MBP 2.33 z 2 gb ramu.
    Plusy sa dodatnie i ujemne. Mam podpieta 19tke Samsunga (nie wiem jaka
    24 sobie kupic...), do tego matryca MBP.
    Przy stacjonarnym kompie mialbym 24 i 19 (teraz moge miec 24 i 15).
    Pamiec ograniczona do 3 gb, klopot z dyskami wewnetrzymi i
    zewnetrznymi (mysle o stacji dokujacej dyski).
    Podpieta klawiatura zew.
    Ciszaaaaaa. Nic (no prawie) nie buczy :) Juz nie moge pracowac przy
    standardowym blaszaku.
    MBP jezdzi sobie ze mna w rozne miejsca, moge pracowac tam gdzie
    chce.
    Nie mam motywacji zeby wydawac 1200-2000 zl na upgrade starego
    blaszaka (Athlon 2700?) do jakiegos Core2Duo .
    Chociaz wlasnie puscilem konwersje 2 godzinnego filmu w IMovie -
    bedzie trwac 5 godzin. Ciekawe czy blaszak dobrze wyposazony bylby
    DUZO szybszy.

    Pracuje w sposob ekstensywny - jak trzeba to szybko, ale nie mam nie
    wiadomo ile zlecen - to nie redakcja gazety.
    Plusy notebooka przewazaja nad jego minusami - no chyba, ze kasa nie
    gra roli i masz dodatkowe 2tys. na blaszaka - na pewno bedzie
    wygodniej.

    Gdyby pojawily sie sensowne tablety - takie, jakie wlasnie pokazuja na
    targach w USA - bylbym sklonny wydac do 3 tys. zl (ale ja skapy
    jestem...).
    Idealem bylby tablet ktory mozna podpiac do monitora i uzywac go tak,
    jak teraz uzywam swojego MBP.

    pozdr
    Piotr

  • 19. Data: 2010-01-12 14:15:06
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    leci a te dane mam ze studiów). Natomiast osobiście polecał bym
    laptopa ze stajni Toshiby, ponieważ ta firma eksperymentuje z ekranami
    i bateriami i muszę przyznać, że ma bardzo dobre osiągi w tychże dwóch
    dziedzinach i chyba dlatego od pięciu lat jestem jej wierny, kupiłem
    od tej firmy już trzy laptopy więc wiem co mówię (a raczej piszę ;) )

    A ja użytkownik HP jakiś tam za 3 000
    mam w firmie Toshibę jakąś tam za 3 000
    i w Toshibie akumulator sam się rozładowuje w miesiąc
    a matryca (w pionie) to katastrofa poziom też HP kowi nie dorównuje.
    Więc nie wiem jak to jest
    Może droższe są lepsze?
    Artur(m)

  • 20. Data: 2010-01-12 15:18:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-08 19:37:19 +0100, "Piotrek" <...@...ru> said:

    > i z delikatna sklonnoscia do masochizmu :)
    > naprawde nie znam zadnego speca DTP ktory by z wlasnej woli chcial sie
    > meczyc na notebooku :)

    Ja znam ;-)
    Wiadomo że matryca lapa nie jest w takim przypadku głównym obszarem
    roboczym, a do poważniejszej obróbki zazwyczaj podpina się po prostu
    porządny zewnętrzny monitor (jak i klawiaturę, mychę oraz inny tablet).
    Ale jest lepsza niż nic, gdy trzeba coś obrobić w terenie lub wziąć
    robotę ze sobą na weekend żeby ją w parę godzin skończyć (gdy jedyną
    alternatywą jest kiblowanie w pracowni). Zresztą obróbka fot na okładki
    kolorowych magazynów czy innych KV do kampanii nie jest jedynym
    zajęciem dla większości detepowców. A ci nieliczni, dla których jest to
    chleb powszedni, sami potrafią wybrać odpowiednie narzędzie do swojej
    pracy. I wbrew obiegowym na TN da się dobrze obrobić zdjęcie - wymaga
    to dużo doświadczenia, co nie znaczy że jest to wygodne i ktokolwiek
    rozsądny mając inny wybór, świadomie się na to zdecyduje.

    de Fresz