eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyObowiązkowe badania DIESLI › Re: Obowiązkowe badania DIESLI
  • Data: 2019-01-24 23:21:19
    Temat: Re: Obowiązkowe badania DIESLI
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-01-24 o 21:30, Mateusz Viste pisze:

    > A jednak na zachodzie takie programy istnieją... "Zezłomuj swój 15-letni
    > samochód i kup nowy - nieważne czy benzyna czy diesel czy elektryk - a
    > dostaniesz do 4000 euro z programu". 4000 euro to 50% nowego, oszczędnego
    > samochodu.

    Na mitycznym zachodzie dzieją się różne rzeczy. Np. rolnicy dostają
    pieniądze na niewytwarzanie żywności. Im więcej nie wytwarzają, tym
    większe dostają przelewy. Skąd zachód bierze te pieniądze? No jak to,
    przecież to są bogate państwa zachodu...

    >
    > Bardzo nie podoba mi się socjalny aspekt tego programu (biedni dostają
    > większą pomoc, bogaci mniejszą lub w ogóle), ale sam pomysł dotowania

    W tym mechanizmie widzę raczej dotowanie bogatych. Biedni raczej nie
    kupują nowych samochodów od dealerów. Nowe samochody od dealerów kupują
    bogaci. Biedni jeżdżą tramwajem lub starym samochodem.

    > nowych aut jest spoko. Mniej dymu na ulicach, mniej wypadków, no i
    > przemysł samochodowy dostaje zastrzyk zamówień.

    Mniej dymu na ulicach - tak, zgoda, ale właśnie niedawno podano, że
    emisja spalin w Niemczech jest taka sama jak w latach 90-tych. Na
    papierze samochody emitują mniej, ale jeżdżą więcej (tańsze paliwo,
    więcej dróg i miejsc do których można pojechać, mniej miejsc do których
    można dostać się bez samochodu, mniej miejsc do których nie można dostać
    się samochodem), jeżdżą agresywniej, szybciej i w efekcie wydzielają
    tyle samo. Za to więcej złomu, plastiku, trujących kwasów, lakierów,
    olejów, czynników chłodzących. Przemysł samochodowy, szczególnie
    niemiecki do największy, najcwańszy, najbardziej wpływowe lobby, które
    robi z politykami niemieckimi co chce. Przemysł samochodowy musi mieć co
    kwartał wzrost liczby samochodów, wartości samochodów wyprodukowanych,
    sprzedanych. Zalewa świat masą śmierdzącego, hałasującego tałatajstwa,
    które pożera przestrzeń zajmując gigantyczne połacie na drogi, parkingi,
    myjnie, warsztaty. Negatywne oddziaływanie drogi jest na kilometry w
    każdą stronę - hałas, zanieczyszczenia. Nie ma już miejsc w Europie,
    gdzie przebywając nie byłoby się w oddziaływaniu hałasu samochodowego i
    spalin. Nawet w środku lasu słychać z wielu kilometrów hałas motorów
    piłujących i pierdzących na odległej drodze. Ani na chwilę w życiu
    człowieka nie ma momentu wolnego od warkotu silnika spalinowego. Co
    kwartał zalew ładnie polakierowanych złomów musi być większy i nie ma tu
    litości, cały czas musi być samochodów więcej. Kiedyś sukcesem był jeden
    samochód na rodzinę, potem jeden na osobę, teraz kilka pojazdów na osobę
    staje się normą - samochód sportowy (jak bardzo dalekie od sportu nie
    byłoby siedzenie na fotelu i gapienie się przed siebie), samochód
    terenowy, motor, skuter wodny, awionetka, motorówka, kosiarka spalinowa,
    piła spalinowa, spalinowa dmuchawa do liści, spalinowy sekator do
    żywopłotu...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: