  • 11. Data: 2010-04-14 18:24:20
    Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
    Od: Michał <m...@o...pl>

    W dniu 2010-04-14 17:59, Robert Rędziak pisze:
    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

    > To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
    > jest twardszy?

    Progresja, na początku jest komfort potem jest twardo jak cholera :)
    Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.

    http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_mot
    ion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

    Dla porównania:

    http://www.allegro.pl/item967878179_bilstein_amortyz
    atory_przod_vw_golf_iv_octavia.html

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-04-14 20:12:49
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość
    > układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem
    > twardości.

    No trochę twardziej miałem jak teraz po powrocie do 'cywila'

    > Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
    > tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
    > jest? Wynika że:

    ciach..

    żeś nakombinował.
    Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
    rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
    zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).

    Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej dostaje po
    dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie odczułem zwiększenia
    trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale nadal jest nisko.

    Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam tyle
    kasy.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez
    AR 156 2.4JTD

  • 13. Data: 2010-04-14 20:28:00
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Michał <m...@o...pl>
    wrote:

    > Progresja, na początku jest komfort

    Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprężynach następuje
    szybkie zblokowanie gęściej ustawionych zwojów (już w zakresie
    napięcia wstępnego) i sprężyna pracuje głównie twardą częścią.
    Tak naprawdę najczęściej ta miękka część sprężyny progresywnej
    spełnia rolę helpera z zawieszeń sportowych.

    > Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.
    >
    > http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_mot
    ion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

    Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860
    za parkę kolumn to nie jest jakiś straszny koszt. Drogi to jest
    Ohlins, Rieger, AVO, Spax...

    r.
    _____________

  • 14. Data: 2010-04-14 20:32:45
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    wrote:

> [...]

    Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860
    za parkę kolumn to nie jest jakiś straszny koszt. Drogi to jest
    Ohlins, Reiger, AVO, Spax...

    r.
    _____________

  • 15. Data: 2010-04-14 22:59:56
    Od: Marek Józefowski <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
    [...]
> [...]
    > nadal jest nisko.
    >
    > Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
    [...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]

    Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
    pl.sci.fizyka?
    --
    The only difference between a tax man and a taxidermist
    is that the taxidermist leaves the skin. [Mark Twain]

  • 16. Data: 2010-04-15 00:43:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Rędziak pisze:
    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

    > To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
    > jest twardszy?

    Po prostu zmniejsza się prześwit, rośnie szansa dobicia podwoziem, ale
    utwardzać nic nie trzeba.

    Np. opuszczanie auta na gwincie - nic się nie utwardza.

  • 17. Data: 2010-04-15 00:57:18
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-14 14:37, Michał pisze:

    Po pierwsze, uprzedza sie ze crosspostujesz!!!

    > Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
    > tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
    > jest?

    Nie.

  • 18. Data: 2010-04-16 13:30:01
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Michał" wrote:
    > Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu
    > kierowniczego?

    Golf 3 GTI, rok jazdy na gwintowanym zawieszeniu, bez żadnych
    ograniczeń typu "a tu nie pojadę, bo to, a tam nie pojadę, bo tamto".
    Po roku jazdy żadnych problemów z zawieszeniem i układem
    kierowniczym, w aucie nic nie zaczęło trzeszczeć, wszystko było OK.
    Jedyne straty związane z niskim zawieszeniem to połamana dokładka
    przedniego zderzaka i kilka rys na śrubach mocujących przednie
    wahacze do wózka i na poprzeczce pod wydechem, mniej więcej
    w połowie auta. :-)

    Niskie i twarde zawieszenie to imho fajna sprawa, Golfina jeździła
    zakręty jak przyklejona, żadnego wychylania się nadwozia, bujania,
    pływania itp dziwnych objawów. Gwint + Yokohama Parada daje
    pełną satysfakcję z jazdy.

    Inna sprawa, że nasze drogi się średnio nadają na takie wynalazki,
    moje Toledo teraz jeździ na seryjnym zawieszeniu (i tak bardzo
    twardym) i z jednej strony korci mnie zakup gwintu, z drugiej
    szkoda mi trochę tych resztek komfortu. Gdybyśmy mieli dobre,
    lub chociaż zadowalające drogi, kupiłybm gwint na pewno.

    A, jeszcze jedno. Gwint + rozpórka przednich kielichów to też
    niezły pomysł. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 19. Data: 2010-04-18 22:28:25