  • 11. Data: 2009-08-10 09:56:07
    Temat: Re: Obiektywy makro - teoria a praktyka
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:h5oknq$1l98$1@opal.icpnet.pl...
    > Określenia "jasny", "drogi", "dobry" są względne i niekoniecznie właściwie
    > użyte w odniesieniu do Tamrona.
    > Ten obiektyw zawdzięcza swoją popularność głównie temu, że jest tani, a
    > przy
    > tym dobry optycznie. Co nie zmienia faktu, że ma swoje wady. Wysuwający
    > się
    > tubus, to spore utrudnienie w makrofotografii. Z myślą o innych
    > zastosowaniach wyposażono go w swiatło 2.8, ale przeszkodą w jego
    > wykorzystaniu będzie często kulawy autofocus.

    w makro nie uzywa sie autofocusa:)

  • 12. Data: 2009-08-10 10:12:43
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "kurdybanek" napisał

    > Mam nadzieję, że ktoś kiedyś pokaże jakieś fajne makro zrobione którymś z
    > tych obiektywów. Niekoniecznie przy ekstremalnych skalach. Jak mnie
    > najdzie
    > ochota to może spróbuję tym pierwszy coś zmajstrować w połączeniu z
    > pierścieniami ;)

    Ja robiłem kiedyś 135L z pierścieniem. Przy porównywalnej skali (podobny
    motyw) z 60/2,8 nie było żadnych różnic przy przysłonach rzędu 8. 135 dawała
    efekt gdy się chciało wyżyłować coś na przysłonie 2 - jasność plus
    rewelacyjny bokeh i zachowanie tej eLki na 2 miało swój smaczek.
    Ale to ze względu na płytką GO były bardzo rzadkie zastosowania i po
    niedługim czasie pogoniłem pierścienie i zbliżenia robiłem tylko 60.
    Waga i równowaga zestawu korpus + cięzkie i długie szkło na pierścieniach
    też robi swoje.
    Ideałem jest lekki i nierozsuwający się przy zmianie skali obiektyw.

    adam

  • 13. Data: 2009-08-10 11:53:21
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > (...)
    > I na koniec - jak można wykonać fotografię makro w naturalnym świetle przy
    > dużej skali odworowania i sporej głębi ostrości - przecież należy wtedy
    > mocno przymknąc przesłonę i nawet przy wysokim ISO zazawyczaj brakuje
    > światła ?
    ----------------------------
    Trzeba wybrać warunki, w których możliwe staje się użycie statywu,
    trochę poćwiczyć i da się:
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/6683784
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/17397458
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/666211/disp
    lay/5527978
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/6127707
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/6120247
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/6369594
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/6322145
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/5871435
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/5612735
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/3664785

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 14. Data: 2009-08-10 12:42:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Trzeba wybrać warunki, w których możliwe staje się użycie statywu,
    > trochę poćwiczyć i da > --
    >
    > Pozdrawiam serdecznie
    >
    > Arkadiusz Stopa

    zdjecia powalajace.
    sadzisz ze byly robionme ze statywu ?
    ja sobie tego nie moge wyobrazic.
    na niektorych dalbym glowe ze sa doswietlane lampa do macro.

    owszem sfotografowac kawalek monety , znaczka pocztowego w macro ze
    statywu jest jak najbardziej mozliwe ,
    ale poruszajacego sie owada na chwiejacej esie trawie
    nie wyobrazam sobie

  • 15. Data: 2009-08-10 12:49:37
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > statywu jest jak najbardziej mozliwe ,
    > ale poruszajacego sie owada na chwiejacej esie trawie
    sa podpisy pod zjeciami: Daten: Kamera Nikon D2X, Optik Sigma Makro 3,5
    180mm HSM, 100 ISO, 3 sec., f16, Bel. Korrekt. -0,3 LW, Kabelauslöser,
    Spiegelvorauslösung, Aufheller, Stativ Manfrotto 055pro

    czyli statyw byl grany

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 16. Data: 2009-08-10 12:54:45
    Od: " tomek" <t...@N...gazeta.pl>

    > zdjecia powalajace.
    > sadzisz ze byly robionme ze statywu ?
    > ja sobie tego nie moge wyobrazic.

    Uczyc sie jezykow, czytac podpisy pod zdjeciami ;)

    pozdr.
    --
    http://photo.net/photos/Szostok

  • 17. Data: 2009-08-10 13:10:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KuFeL wrote:

> [...]
    > 3,5 180mm HSM, 100 ISO, 3 sec., f16, Bel. Korrekt. -0,3 LW,
    > Kabelauslöser, Spiegelvorauslösung, Aufheller, Stativ Manfrotto 055pro

    XYZ nie zna żadnych języków :)

  • 18. Data: 2009-08-10 13:19:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > 180mm HSM, 100 ISO, 3 sec., f16, Bel. Korrekt. -0,3 LW, Kabelauslöser,
    > Spiegelvorauslösung, Aufheller, Stativ Manfrotto 055pro

    rzeczywiscie , tzn sam statyw jest zrozumialy i wygodny , ale nie
    przypuszczalem ze naswietlal ok 1 sek.
    bez dodatkowych lamp owada.
    o lampach nie wspomina .

    gosc opanowal macro do perfekcji - moim skromnym zdaniem.

  • 19. Data: 2009-08-11 07:23:01
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > w makro nie uzywa sie autofocusa:)

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.

  • 20. Data: 2009-08-11 08:21:08
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    XX YY pisze:

    > gosc opanowal macro do perfekcji - moim skromnym zdaniem.

    nie tylko macro :)
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/15813/displ
    ay/5563244