  • 11. Data: 2011-11-29 09:26:38
    Temat: Re: Obiektyw portretowy
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 29.11.2011 03:23, marek augustynski wrote:

    > Do aps-c deko za długi.

    A niby dlaczego? 135mm to przecież też klasyczna ogniskowa portretowa.
    Są osoby robiące portrety na 250mm.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 12. Data: 2011-11-29 10:19:48
    Od: mt <t...@i...pl>

    Les pisze:

    > Doszedłem do wniosku, że chyba lepiej jak to będzie po prostu coś
    > canona - odpadają problemy z FF/BF i inne.

    Dość śmiałe i optymistyczne twierdzenie, aczkolwiek niekoniecznie prawdziwe.

    EF-S 15-85/3.5-5.6 IS

    --
    marcin

  • 13. Data: 2011-11-29 10:41:12
    Od: Les <s...@p...fm>

    > EF-S 15-85/3.5-5.6 IS
    >
    > --
    > marcin

    Dzięki, ale tak szeroko nie potrzebuję i cena nie za bardzo.

    Pozdrawiam
    Les

  • 14. Data: 2011-11-29 11:01:06
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > A niby dlaczego? 135mm to przecież też klasyczna ogniskowa portretowa.
    > Są osoby robiące portrety na 250mm.

    Nie definiuję co jest do portretu a co nie. Zakładam, że Les nie
    bezpodstawnie pyta o zoom. Gdyby brał pod uwagę stałkę kupiłby ją bez
    pytań.
    Jeśli pojawia się propozycja 85mm to w kontekście pytań Lesa az prosi
    się, żeby ją odrzucić.
    Naprawdę trzeba precyzować dlaczego?

    marek

  • 15. Data: 2011-11-29 11:37:20
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 29.11.2011 12:01, marek augustynski wrote:

> [...]
    > pytań.
    > Jeśli pojawia się propozycja 85mm to w kontekście pytań Lesa az prosi

    Zacznijmy od tego, że temat jest o czym innym, a pytanie o co innego.
    Obiektyw portretowy to szkło umiarkowane tele, o dużej jasności i
    rysujące miękko. A poszukiwany jest obiektyw w zasadzie spacerzoom albo
    uniwersalny zoom, dobrze pracujący dla przysłon 8 - 11, w dodatku ostry.
    Oczywiście można robić portrety i rybim okiem i sigmą 200-500/2.8,
    jednak trudno nazwać 24-70/2.8 czy 24-85/3.4-4.5 szkłem portretowym.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 16. Data: 2011-11-29 12:06:44
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > Oczywiście można robić portrety i rybim okiem i sigmą 200-500/2.8,
    > jednak trudno nazwać 24-70/2.8 czy 24-85/3.4-4.5 szkłem portretowym.

    Ok. To teraz mówię.
    85 przy aps-c jest nieelastyczny. Jest się do niego przykutym w
    większym stopniu niż do ogniskowych mniejszych. Jeśli Les pyta o
    obiektyw spacerowy ale ma na myśli portret to posiadając czyste 85 po
    prostu się połamie.
    No nie wiem. Wczuj się w to. Idziesz z rodziną na wycieczkę..

    marek

  • 17. Data: 2011-11-29 12:30:50
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-11-29 10:05, Les pisze:

    > Witam,
    > jeżeli ten tamron ustawia ostrość tak samo jak 17-50 2.8 to sobie
    > daruję (nawet nie chodzi o te zgrzyty).

    Szerokich statystyk nie prowadzę, ale przytoczę dwa przykłady mi bliskie:
    - kolega któremu wierzę narzekał na 17-50
    - osobiście testowałem pojedynczy egzemplarz 28-75 i nie miałem
    problemów z c350D

    Nie chcę z tego wyciągać żadnych ogólniejszych wniosków, poza tym, że
    trzeba sprawdzić ze swoim korpusem.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 18. Data: 2011-11-29 12:31:51
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam ponownie,
    chciałbym wyjaśnić jedną rzecz - nie interesują mnie zdjęcia gdzie
    ostre są tylko oczy lub nos (jak nie trafię) - ma być ostre wszystko
    (czasami z tłem).
    Dlatego potrzebuję tani i ostry obiektyw - "portretowy" to też w
    zasadzie skrót myślowy, żeby oddać typ potrzebnego obiektywu.

    Pozdrawiam
    Les

  • 19. Data: 2011-11-29 12:32:27
    Od: Les <s...@p...fm>

    Stałki nie wchodzą kompletnie w grę.

  • 20. Data: 2011-11-29 13:12:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-29 13:31, Les pisze:

    > chciałbym wyjaśnić jedną rzecz - nie interesują mnie zdjęcia gdzie
    > ostre są tylko oczy lub nos (jak nie trafię) - ma być ostre wszystko
    > (czasami z tłem).

    Zatem niepotrzebny ci obiektyw jasny, skoro i tak chcesz go przymykać.

    > Dlatego potrzebuję tani i ostry obiektyw - "portretowy" to też w
    > zasadzie skrót myślowy, żeby oddać typ potrzebnego obiektywu.

    Nie tyle skrót co zmyłka, gdyż portretówka w potocznym rozumieniu to właśnie
    szkło dość jasne, ładnie rozmywajace tło, i niekoniecznie ostre po bokach.

    A tobie wystarczy jakiś ostry spacerzoom ze światłem od 4.