    From: "Steel" <d...@K...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektyw do fotografii sportowej do 1000 zl
    Date: Fri, 10 Apr 2009 11:13:35 +0200
    <grfjsi$ieb$1@mx1.internetia.pl>
    <0...@s...googlegroups.com>
    <grhohb$agk$1@mx1.internetia.pl> <grhqgn$fon$1@inews.gazeta.pl>

    > Bzdury piszesz niestety.

    Nie bzdury jakbys przeczytal ze zrozumieniem od poczatku to bys wiedzial
    wiecej o co mi chodzi a nie wyrywasz jakies zdanie z koncowki rozmowy...

    na poczatku prawie napisalem
    "(oczywiscie pomijam tu perspektywe i takei tam inne aspekty zwiazane z tym
    ze obiekt porusza sie na blizszej odleglosci)"

    pozniej nawet przyznalem ze na malych odleglosciach wplyw poruszajacego sie
    obiektu jest wiekszy na efekt zamrozenia, jednak przy dluzszych ogniskowych
    przy tym samym kadrze przestaje miec to wieksze znaczenie...

    > Załóżmy że na obiekt porusza się po okręgu którego jesteśmy centrum.
    > Istnieje coś takiego jak prędkość kątowa, która zmienia się w
    > zależności od odległości obiektu od środka obrotu.
    > Przy 18mm mamy szeroki kadr i w określonym czasie poruszający obiekt
    > przesunie się w kadrze o np.: 1pixel, przy 500mm będzie to
    > zdecydowanie więcej.

    a przy tym samym kadrze?
    bo caly czas o tym pisze...
    ty patrzyszy tylko na wszystko z tego samego miejsca a nie z
    proporcjonalnie bardziej odleglego... by miec ten sam kadr...

    czytac ze zrozumieniem calosc a nie tylko kawalek... bo to bez sensu jak
    ktos wie wtrynia do rozmowy "bo cos przeczytal" a nie zna calej sprawy...

    Steel