  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <kcvivr$kr8$1@news.task.gda.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <50f3cd77$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <1701561697$20130114103832@squadack.com>
    <50f3d89e$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <1121132401$20130114111321@squadack.com> <50f3e55f$1@news.home.net.pl>
    <8786797464$20130114130734@squadack.com> <5...@n...home.net.pl>
    <8788688188$20130114154928@squadack.com> <5...@n...home.net.pl>
    <4672381023$20130114174619@squadack.com> <5...@n...home.net.pl>
    <3922279842$20130115112646@squadack.com>
    Subject: Re: Obiecałem sobie...
    Date: Tue, 15 Jan 2013 13:27:05 +0100

    wiadomości news:3922279842$20130115112646@squadack.com...

    > Nie miałem ani jednego z nich :( Mam Spice i S+
    > Ale seria Galaxy faktycznie wymaga drivera. Ale jego instalujesz raz i
    > po kłopocie.

    4 użytkowników PC w domu. Po każdym wyloguj/zaloguj okienko o jakichś nowych
    funkcjonalnościach tego zainstalowanego tylko dla jednej potrzeby czegoś i
    nie ma klawisza zamknij się dopóki cię nie będę potrzebował.

    > Jeśli przechowujesz kontakty tylko w telefonie, to nic. Ale
    > udostepniach też inne dane - jak choćby o połozeniu. Uprzedzając: tak,
    > to się da wyłaczyć ale jak wszyscy userzy wyłączą, to nie będzie
    > danych o natężeniu ruchu do map i nawigacji...

    OK, ale wysyłanie takich danych powinno być tylko z tych telefonów na
    których ktoś sobie nawigację zainstaluje i na jakieś pytanie odpowie, że się
    zgadza.

    > I znów niezrozumienie - uzywanie smartfona z Androidem bez konta
    > Google, to amputowenia 3/4 funkcjonalności.

    Nie lubię wielkiego brata. Nie miałem wcześniej Androida. Nie wiedziałem, że
    system operacyjny w telefonie powinien mnie interesować (przecież on jest
    tylko po to aby urządzenie działało). Nie miałem pojęcia, że notatnik jest w
    tych 3/4, ani w ogóle, że te 3/4 istnieją. Przeglądając (na szybko, bo nie
    mam na to czasu) parametry kilkudziesięciu telefonów nigdzie nie zauważyłem
    żadnej informacji o tych 3/4. Dobrze, że jeszcze można dzwonić, SMS-ować i
    zrobić zdjęcie bez tworzenia konta u wujka Googla.

    > Ale w takim układzie pogódź się z tym, że coś też od siebie
    > udostępniasz.

    Może inni lubią, ale ja nie cierpię być śledzony.

    > Android to system z natury przeznaczony do trzymania danych w chmurze.
    > I ma to swoje zalety, bo na przykład nie muszę się zastanawiać, czy na
    > komputerze mam aktualny kalendarz czy kontakty - wszędzie mam to samo.
    > I nawet jesli mi ktoś ukradnie telefon, to danych nie stracę.

    Zależy od definicji pojęcia "utraty danych".
    Może jestem dziwny i niedzisiejszy, ale wolę o swoje dane dbać sam, a nie
    być uzależnionym od jakiegoś jednego przełącznika u kogoś na biurku.
    P.G.