  • Data: 2012-01-10 20:05:51
    Temat: Re: Obcinanie wiadomości SMS.
    Od: "Piotr W." <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jegt5m$834$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam to samo w Plusie, składałem reklamację, stwierdzili że to nie ich wina (a
    > jakże by inaczej).
    > I rzeczywiście jakieś czas temu wymieniałem starą kartę na nowszą (głównie z
    > uwagi na brak na starej karcie części usług Plus Mega - Pilot Plus).

    Witam

    Problemem są nowe karty SIM. Zaimplementowano w nich szereg dodatkowych usług kosztem
    miejsca dla SMS'a > 160 zn.

    Zwykle firmy dokładają starań aby nowe rozwiązanie było kompatybilne ze starszą
    wersją.

    Tutaj to pominięto. Mam dwie karty Orange i dwie Play z tym problemem, a Ty piszesz o
    Plusie, wiec problem dotyczy

    nowych kart SIM, a nie sieci. (stare karty SIM działają bez problemu)

    Rozwiązaniem jest kupno tel. z pamięcią na karcie ( np: mini SD) i wtedy telefon
    zapisuje SMS'y (SMS'y > 160 zn. też )

    w telefonie, a nie na karcie SIM i problem znika.

    Wypróbowałem na tel. HTC Pro. Działa ok. ze starymi kartami SIM i z nowymi, tyle
    tylko, że to kosztowne rozwiązanie.

    A poza tym telefon typu cegła z mnóstwem niepotrzebnych mi funkcji zżerający baterię
    w expressowym tempie.

    Może Nokia N 101 będzie też się nadawała.

    Muszę przetestować. A może ktoś ma taki tel. i już przetestował. Proszę o info.

    Długi SMS, wbrew pozorom nie jest taką rzadkością. Coraz więcej użytkowników ma
    konto np. na Orange i wysyła SMS

    z komputera, a wtedy bardzo łatwo przekroczyć 160 znaków, szczególnie że np.
    aplikacja na orange on-line umożliwia

    wysłanie SMS'a o 460 znakach. Spotkałem się z SMS'em: Życzenia świąteczne - długie,
    skopiowane pewnie gdzieś z www..

    + info: spotkamy się u wuja u którego będziemy *brak części wiadomości* i trzeba
    oddzwonić, u którego wuja i kiedy ?

    Albo SMS z info o nowej promocji - podane korzyści, daty obowiązywania + wzór
    krótkiego kodu i. *brak części wiadomości*.

    Wielu uruchamia sobie przesyłanie SMS'em wyciągów z rachunku bankowego i tu Zonk-

    *brak części wiadomości* ...(banki nie wysyłają pojedynczego SMS'a po każdej
    operacji tylko coś w rodzaju zbiorczego,

    obejmującego 2-3 dni i kilka pozycji i tym samym przekracza 160 znaków.)

    Pozdrowienia PiotrW.