  • 11. Data: 2016-04-03 22:47:24
    Temat: Re: taśma led 12dc na 230ac
    Od: v...@g...com

    użytkownik ajt napisał:

    > Skoro pełno tego choćby tutaj:
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =ta%C5%9Bma+led+230v&bmatch=s0-pop-1-4-0329

    > To pewnie się da i się robi :)

    Więc podłącz metr tej taśmy bez jak to określają sprzedawcy
    "stabilizatora" i zdaj nam relacje z efektów optyczno
    zapachowych:)

  • 12. Data: 2016-04-03 23:34:06
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:577515311.20160403191602@pik-net.pl.invalid...

    > Ze względów bezpieczeństwa.

    Coś więcej, prócz ryzyka porażenia? Chciałbym to usłyszeć od fachowca...
    Pożar? Wybuch? Zwarcie?
    Jestem w stanie zabezpieczyć to przed nadmiernym prądem, przegrzaniem, itd.
    Oraz wystartować, by nie przeciążyć elementów.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 13. Data: 2016-04-04 01:03:30
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2016-04-03 o 22:47, v...@g...com pisze:

    =ta%C5%9Bma+led+230v&bmatch=s0-pop-1-4-0329

    > Więc podłącz metr tej taśmy bez jak to określają sprzedawcy
    > "stabilizatora" i zdaj nam relacje z efektów optyczno
    > zapachowych:)

    Zauważ, że minimalny odcinek cięcia to 1m, na którym jest 60 LEDów. Daje
    to napięcie około 200V. Widzę też tam sporo rezystorów więc moc strat
    się rozkłada. Zapachowych efektów po włączeniu pewnie nie będzie, ale
    optyczne raczej zostaną w postaci mrugania z częstotliwością 25Hz i na
    dodatek kiepskim wypełnieniem. No i ta jasność 120lm/m przy poborze
    6,5W/m? Czyli wydajność 18lm/W? Tyle co żarówka halogenowa?
    http://allegro.pl/tasma-led-230v-biala-nie-wymaga-za
    silacza-1m-fv-i6038567890.html

    --
    Michał

  • 14. Data: 2016-04-04 01:34:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz zdradzic gdzie mieszkasz ze masz 25Hz w gniazdku?

  • 15. Data: 2016-04-04 09:56:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zastępuje 2 żarówki 30W każda i daje więcej światła, przy czym te LEDy są
    > barwy zimnej, ciepłe są ciemniejsze. Prąd średni o ile pamiętam 10mA,
    > pobór mocy jakieś 2.5W. Jedna dioda padła najpewniej na zwarcie bo reszta
    > dalej świeci.

    A może padła na rozwarcie tylko jak dostała 230V to zmieniła zdanie :).
    P.G.

  • 16. Data: 2016-04-04 10:38:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A może padła na rozwarcie tylko jak dostała 230V to zmieniła zdanie :).

    Bardzobyćmożliwe, zjawisko musiałoby wystąpić w jednym półokresie
    zasilania sieciowego.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 17. Data: 2016-04-04 10:46:00
    Temat: Re: (OT) taśma led 12dc na 230ac
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-04-03 23:34, ACMM-033 wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:577515311.20160403191602@pik-net.pl.invalid...

    > Coś więcej, prócz ryzyka porażenia?

    Piękny powód do niewypłacenia odszkodowania ;-)

    Włodek

  • 18. Data: 2016-04-04 10:57:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Monday, April 4, 2016, 1:03:30 AM, you wrote:

> [...]
    > się rozkłada. Zapachowych efektów po włączeniu pewnie nie będzie, ale
    > optyczne raczej zostaną w postaci mrugania z częstotliwością 25Hz i na

    Skąd wziąłeś 25 Hz?

    > dodatek kiepskim wypełnieniem. No i ta jasność 120lm/m przy poborze
    > 6,5W/m? Czyli wydajność 18lm/W? Tyle co żarówka halogenowa?
> [...]

    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2016-04-04 12:11:36
    Od: v...@g...com

    użytkownik Michał Lankosz napisał:

    > Zauważ, że minimalny odcinek cięcia to 1m, na którym jest 60 LEDów. Daje
    > to napięcie około 200V.

    Nie każdy sprzedawca pisze o kablu między taśmą
    a wtyczką, tam coś w środku siedzi prócz włącznika,
    tak mi się wydaje. Może mostek i kondensator, a może
    ICek + dławik. Żeby tak bezpośrednio do sieci,
    to jakiś wyższy poziom chińskiej myśli:)

  • 20. Data: 2016-04-04 12:39:23
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:570229c6$0$687$65785112@news.neostrada.pl...

    > Piękny powód do niewypłacenia odszkodowania ;-)

    Pomińmy sprawy formalne. Zakładam, że jestem w stanie zabezpieczyć się
    technicznie, a ubezpieczalnią pomartwię sie później, tylko ostatnio mi
    niezbyt idzie myślenie o niuansach. Wiem, że ubezpieczalnia, jak stwierdzi,
    ze coś było nie-halo, to może płakać, gdy będzie płacić. Jeśli mam zginąć,
    to chciałbym się chociaż nastawić, czy moja domorosła lampka spali mnie,
    zaczadzi, czy rozstrzela wybuchniętymi diodami...? Trochę, jak ulica
    jednokierunkowa - pieszy chociaż wie, z której strony go przejadą :) Czy
    jeszcze coś? Bo w moich Polux-ach, to diodki po prostu się palą, wyszarpuję,
    mostkuję dziurę po diodzie i lampka świeci dalej. Dymu i ognia nie czuć,
    jedynie ostrzegawczo miga, zanim padnie :) Chcę te Poluxy wypalić do
    ostatniej diody, a wtedy wystarzone elementy gdzieś powstawiam :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.