  • 61. Data: 2012-07-25 16:35:35
    Temat: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    licencjatu? Nie ma problemu: http://www.htdp.org
    ze zrozumieniem zabrać za czytanie tutorialu PHP czy innego MySQLa.

    > Ale to jest okrutne, tak od razu Lispem w twarz na powitanie :)

    Łoj, przecież nie polecam SICPa. Przejrzałem sobie tę książkę, i ona jest o
    naprawdę podstawowych podstawach, i przy tym wychodzi i założenia, że na tym
    poziomie nie ma takiego wielkiego znaczenia jaki język się wybierze, a
    najlepiej wybrać jakiś prosty.

    "Za moich czasów" podstawowym podręcznikiem do nauki programowania były
    "Algorytmy + struktury danych..." Wirtha, ale on używa Pascala, w dodatku
    takiego, którego popularne kompilatory nie skompilują, no i poza tym chyba
    już ciężko to dostać.

    No więc teraz to właściwie z czego się cool kids uczą podstaw programowania?
    Jest jakiś kanał na twitterze czy cuś?

  • 62. Data: 2012-07-25 16:56:22
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, July 25, 2012 3:35:35 PM UTC+1, Andrzej Jarzabek wrote:
> [...]
    > już ciężko to dostać.
    >
    > No więc teraz to właściwie z czego się cool kids uczą podstaw programowania?

    Na mnie nie patrz, ja sie uczylem z K&R.

    RW

  • 63. Data: 2012-07-25 17:39:49
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 07:56:22 -0700, Roman W napisal:

    > Na mnie nie patrz, ja sie uczylem z K&R.

    Ja z "Jak pisać wirusy", czasy plików .com, ale już wcześniej
    sporo wiedziałem, ale nie pamiętam skąd. Reszta nie
    z książek, przeczytałem nieliczne.

    Edek

  • 64. Data: 2012-07-25 18:05:43
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:

    > Ja z "Jak pisać wirusy", czasy plików .com, ale już wcześniej
    > sporo wiedziałem, ale nie pamiętam skąd. Reszta nie
    > z książek, przeczytałem nieliczne.

    U mnie najpierw był "Zrozumieć Asembler" Duntemanna (czyli od razu z grubej
    rury, 4 klasa podstawówki), potem jakaś książka o C wydawnictwa Help (nie
    pamiętam, z niebieską okładką), potem "Tricks of the game programming gurus"
    (ok. 8 klasy podstawówki), i tyle z asm/C. C++, Java i inne języki z Internetu,
    z przykładów, bez książek.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 65. Data: 2012-07-25 18:25:03
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, July 25, 2012 5:05:43 PM UTC+1, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > &gt; Ja z &quot;Jak pisać wirusy&quot;, czasy plików .com, ale już wcześniej
    > &gt; sporo wiedziałem, ale nie pamiętam skąd. Reszta nie
    > &gt; z książek, przeczytałem nieliczne.
    >
    > U mnie najpierw był &quot;Zrozumieć Asembler&quot; Duntemanna (czyli od razu z
    grubej
    > rury, 4 klasa podstawówki), potem jakaś książka o C wydawnictwa Help (nie
    > pamiętam, z niebieską okładką), potem &quot;Tricks of the game programming
    gurus&quot;
    > (ok. 8 klasy podstawówki), i tyle z asm/C. C++, Java i inne języki z Internetu,

    Teraz mi sie przez mgle przypomina, ze tez mialem jakas "Biblie asemblera" i pisalem
    jakies proste graficzne programiki. To jest niesamowite, jak czlowiek jest mlody to
    wchlonie prawie wszystko, dopiero pozniej mozg tezeje i nauka staje sie wiekszym
    wysilkiem. Dlatego 10-latka bym bez waahania uczyl programowania w Lisp, Haskell -
    cokolwiek, ale waldkowi po maturze to juz niekoniecznie.

    RW

  • 66. Data: 2012-07-25 18:36:42
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > "Za moich czasów" podstawowym podręcznikiem do nauki programowania były
    > "Algorytmy + struktury danych..." Wirtha, ale on używa Pascala, w dodatku
    > takiego, którego popularne kompilatory nie skompilują

    Co Ty Andrzeju tu solisz ?.
    Kompilowalem przyklady z Wirtha na Odrze, kompilowalem MS Pascalem
    Oczywiscie nie pamietam juz czy/jakie byly przerobki, ale napewno nie jakies
    wyszukane jesli sie dalo i nie utkwilo mi we lbie ze byly klopoty.

    AK

  • 67. Data: 2012-07-25 18:40:30
    Temat: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Naprawde :)

    10 razy bardziej wolalbym sie nauczyc Prologa.

    PS: Dla poczatkujacych najlepszy jest Python i.. koniec dyskusji !.

    AK

  • 68. Data: 2012-07-25 18:55:10
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 18:36:42 +0200, AK napisał(a):

> [...]
    > Oczywiscie nie pamietam juz czy/jakie byly przerobki, ale napewno nie jakies
    > wyszukane jesli sie dalo i nie utkwilo mi we lbie ze byly klopoty.

    I pewnie w dzisiejszym Delphi by sie dalo po kosmetycznych korektach.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 69. Data: 2012-07-25 18:58:33
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał:

    > I pewnie w dzisiejszym Delphi by sie dalo po kosmetycznych korektach.

    Tez tak mysle. Mysle ze starym TP tez/tym bardziej.

    AK

  • 70. Data: 2012-07-25 20:46:42
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/07/2012 17:36, AK wrote:

> [...]
    > jakies
    > wyszukane jesli sie dalo i nie utkwilo mi we lbie ze byly klopoty.

    Dokładnie nie pamiętam, bo było to dawno. Może nie aż tak dawno, jak w
    twoim przypadku, ale wystarczająco dawno, żeby mi się memoria
    zfragilizowała.

    No więc otóż (to akurat pamiętam) próbowałem różne rzeczy kompilować na
    Turbo Pascalu pod DOSa. I (tu mogą nie pamiętać) problem był np. z
    rekurencyjnymi strukturami danych, typu listy czy inne drzewa. Kod
    przepisany z Wirtha się nie kompilował, bo trzeba było użyć składni
    turbopascalowych wskaźników.

    Co do tego, czy to była przeróbka wyszukana, czy nie, to przypominam, że
    kontekst był taki, że się z tej książki _uczyłem programowania_. Co
    prawda zdarzyło mi się wcześniej pisać jakieś proste programy w BASICu
    na ośmiobitowce, ale to było jednak parę poziomów niżej, niż rekordy,
    wskaźniki czy dynamiczne struktury danych. Tak więc przeróbki, które dla
    kogoś, kto miał już wcześniej jakieś pojęcie o tych tematach mogły
    wydawać się trywialne, dla mnie wtedy nie były. Stąd też moje
    zastrzeżenie według polecenia komuś, kto w ogóle niczego nie kuma z
    programowania, jak OP, akurat tej książki do nauki programowania.

    Oczywiście może być tak, że się mylę i źle pamiętam. Co ogólnie niewiele
    zmienia: nadal Wirth nie jest moim pierwszym wyborem jeśli chodzi o
    polecenie książki do nauki absolutnych podstaw programowania (chociaż
    tak w ogóle to zapewne niezła książka).