    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] sukces zjednoczenia 20150816 - 2
    Date: Mon, 17 Aug 2015 16:06:38 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    ACMM-033 napisało:
> [...]

    A teraz spojrzmy na Airbusa :-)

    Z tym, ze z Odra moglo byc troche inaczej - poniewaz ona nie byla w
    Jednolitym Systemie, to o podzespoly do niej spodziewam sie, ze w RWPG
    bylo trudniej.
    Przekonaj tu Bulgarow, ze maja zmodyfikowac swoje stacje dyskow, aby
    pasowaly do Odry.

    Wiesc gminna niesie, ze Elwro opracowalo Odre samodzielnie od nowa, na
    podstawie dokumentacji ICL.
    Czy ta dokumentacja to byly schematy, czy tylko opis funkcjonalny, to
    juz wiesc gminna nie precyzuje.
    W kazdym badz razie wietrze pewne problemy w dobieraniu elementow z
    krajow RWPG.
    Elementow - tzn dyskow, napedow tasm, drukarek.

    >Odra była jednak na bazie brytyjskiego ICL-a. Jeśli w środku trafił

    A pozniejszy RIAD na bazie IBM.

    >się element opisany cyrylicą, nie znaczy to, że była tam radziecka
    >myśl
    >techniczna.

    Zgadza sie, co najwyzej podroba, albo jak piszesz - cyrylica oporniki
    z Omigu.
    Odra, przynajmniej ktoras pozniejsza, to juz z TTL.
    A ZSRR i TTL ... no nie, musieli miec, ale chyba jakos malo popularne
    w PL.

    >Ktoś, kto zajmował się recyklingiem sprzętu mainframe, mówił mi, że
    >z cenami Odry jest jak z winem. Im starsza, tym droższa. Na podstawie
    >rocznika dokładnie określano wartość. Zależało to od ilości złota --
    >najpierw było go dużo, z czasem grubości warstw malały. Te najstarsze
    >miały bodaj kilka kilo, później najwyżej kilkadziesiąt deka. Złoto
    >niewątpliwie radzieckie.

    Ja tam pamietam oferty cos "$5 za zlacze" i sie tak zastanawiam, czy
    tego zlota rzeczywiscie tyle tam bylo, czy to jakas pralnia pieniedzy
    ... no bo jak duze musialoby to zlacze byc ?

    J.