  • 41. Data: 2013-02-15 17:43:05
    Temat: Re: OT serial dla mlodziezy z lat 90-tych (Alfa Centauri)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 17:15, Użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    >
    > Swoją drogą dzisiaj te "tablety" z TNG faktycznie robią wrażenie. Jednak
    > należy pamiętać, że wielu rzeczy scenarzyści nie wzięli pod uwagę, choć
    > dzisiaj wydają się one oczywistością. Po pierwsze nie pomyśleli o żadnej
    > sieci bezprzewodowej - załoga traktowała te urządzenia jak kartkę
    > papieru - trzeba było przynieść kapitanowi jakiś dokument, przynosiło
    > się mu tablet, zostawiając go na biurku do podpisania.
    >
    > Nie było też widać uniwersalności urządzeń - PADD był jednym
    > urządzeniem, tricorder (uniwersalne urządzenie do zbierania rozmaitych

    Bo ta uniwersalność to jednak taki pic na wodę.
    Przykład to samochód, albo chcesz mieć możliwość przewiezienia
    11 czy więcej ton ładunku albo tylko siebie z osobami
    towarzyszącymi ale za to szybko lub z trzydziestoma czy więcej
    osobami towarzyszącymi ale jednak sporo wolniej.
    Nie da się zbudować do takich przewozów pojazdu uniwersalnego
    który zadowoli wszystkich.

    > Tyle tylko, że bez klawiatury. ;)

    Po co klawiatura w systemie który rozpoznaje głos ?
    Zamiast pisać po prostu dyktujesz.

    > Co było niezbyt przemyślanym pomysłem. Urządzenia miały tylko tryb
    > głośnomówiący, a nieraz używali ich członkowie specjalnych grup
    > wypadowych. Nie ma to jak zostać zdemaskowanym przed przeciwnikiem przez
    > "dzwoniący telefon". ;)

    "Jest prawda czasu i prawda ekranu." Te komunikatory jak i fakt że
    na wszelakie zwiady i niebezpieczne misje wysyłali kapitana lub
    zastępcę oznacza że był to "prawda ekranu".

    > Poza tym zawsze dziwiło mnie jak działo zestawianie połączenia. Bohater
    > klepał komunikator i wywoływał konkretną osobę, która zaraz się
    > wywoływała. Gdy jednak połączenie przychodziło, odzywał się komunikator
    > tylko tej jednej, konkretnej osoby.

    Selektywne wywołanie akurat jest używane od dłuższego czasu.
    Polega to na nadaniu kodu który włączy ci głośnik i mikrofon.
    Można w ten sposób wywołać jeden nadajnik lub ich grupę.
    Nie wiem dokładnie ile urządzeń może tak pracować ale o grupach
    liczących blisko setki nadajników czytałem.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2013-02-15 17:51:00
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik RadoslawF napisał:

    > Nie ośmieszaj się. Ja to przeżyłem osobiście.

    No to jeszcze mało przeżyłeś. :) Serio :) Bez zlosliwości.

    > Po prostu spadek poziomu cukru to nie jest coś co obezwładni
    > cukrzyka z zaskoczenia i momentalnie.

    A idziesz o zakład że jak zaskoczy to nie da się zadzwonić? Ciężko
    utrzymać drobne rzeczy nie mówiąc o ich otworzeniu. A ty polecasz
    "skoczyc do sklepu". I dlatego mądry diabetyk radzi, aby mieć w domu jak
    i przy sobie (jak sie gdzies idzie) cos na taki przypadek :)

    Innymi słowy, to że tobie i 99 innym diabetykom się nie przydażyło, nie
    znaczy, że temi 101 się nie przydażyło/przydaży.

    > Czyli jednak przyznajesz nie jego monitorowali.

    Wlasćiwie to nie wiadomo kogo monitorowali :) Ale jakby kumpla
    mnonitorowali to moze by nie bylo wjasdu z drzwiami.

    Nieistotne. W głównej mierze to nie służby, ale dostawcy usług mają
    nieograniczone pole manewru w tej dziedzinie.

    > Są, ale na szeroką skalę jeszcze nie pracują.

    A " Pierwszy tel komórkowy firma Ericsson" to był na szeroką skalę? :)

    > Jak wejdzie to się przekonamy.

    Wolałbym jednak, żeby konsola nie wykrywała twarzy. Choć dynda mi to.
    Mam PS3 i jeszcze przez lata nie kupie kolejnej generacji.

    > Owszem, ale to nie usprawiedliwia pisania bajek o paru latach.

    O tych 300-tu? :)

  • 43. Data: 2013-02-15 17:52:30
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Dawki mam przygotowane, bierze się je odruchowo.
    > A jak jednak z jakiegoś powodu nie wezmę to poziom cukru
    > mi wzrośnie a nie spadnie czyli nie ma zagrożenia
    > jak w sytuacji odwrotnej. :-)

    jesli wezmiesz wiecej, to ci spadnie.

    > Znajdźcie sobie jakąś inną przypadłość, w tej urządzenie
    > podpięte do sieci naprawdę jest zbędne.

    Ogólnie tak jak zbedne jest podpiecie wielu obecnych urzadzen do sieci.
    JEdnak ludzie je podpinają :)

  • 44. Data: 2013-02-15 17:54:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 17:23, Użytkownik Atlantis napisał:

    > Generalnie wideotelefon to bardzo stara koncepcja. Już w latach
    > dwudziestych, przy okazji próbnych transmisji prasa przepowiadała nie
    > tylko rychłe pojawienie się czegoś w rodzaju znanej na TV, ale również
    > dodanie wizji do telefonów.

    Tyle że ten telewizor z kamerką, zwłaszcza kiedyś bardzo mocno podniósł
    by koszty zakupu urządzenia.

    > Tutaj przeszkodą okazała się nie tylko technika, ale i psychika. Ludzie
    > jak widać nie lubią się pokazywać przez telefon. Dzwonimy często, a ze
    > Skype'a korzystamy okazjonalnie.

    Jak mam sprawę to zamiast zastanawiać się czy ktoś jest w domu
    i ma aktywnego skypa szybciej zadzwonić z komórki. Komórki
    ludzie mają przy sobie, komunikatory w rodzaju skypa rzadziej.

    Pozdrawia

  • 45. Data: 2013-02-15 18:10:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-15 17:54, RadoslawF pisze:

    > Jak mam sprawę to zamiast zastanawiać się czy ktoś jest w domu
    > i ma aktywnego skypa szybciej zadzwonić z komórki. Komórki
    > ludzie mają przy sobie, komunikatory w rodzaju skypa rzadziej.

    Komórki 3G z funkcją rozmów wideo są dostępne na rynku od ładnych kilku
    lat. Jakoś ta funkcja nigdy nie cieszyła się zbyt wielką popularnością...
    Natomiast w związku z coraz powszechniejszym mobilnym Internetem, z
    coraz większymi pakietami ludzie coraz częściej mają odpalonego Skype'a
    w tle na smartfonie.

  • 46. Data: 2013-02-15 18:12:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 17:51, Użytkownik Mr. Misio napisał:

    > No to jeszcze mało przeżyłeś. :) Serio :) Bez zlosliwości.

    Cała sztuka polega na pilnowaniu odpowiedniego poziomu cukru.
    E-skarpetki mające łączność z siecią nie są do tego potrzebne.

> [...]
    > "skoczyc do sklepu". I dlatego mądry diabetyk radzi, aby mieć w domu jak
    > i przy sobie (jak sie gdzies idzie) cos na taki przypadek :)

    Skąd taka informacja. Miewałem już poziomu cukru przy których
    powinna mnie apopleksja zjeść a ja w nieświadomości wyjmowałem
    glukometr i sprawdzałem ile mam. Jego podwyższeniem zajmowałem
    się dopiero po sprawdzeniu które jest jednak bardziej skomplikowane
    niż wybranie numeru z komórki.

    > Innymi słowy, to że tobie i 99 innym diabetykom się nie przydażyło, nie
    > znaczy, że temi 101 się nie przydażyło/przydaży.

    To że się przydarzy nie oznacza że cudowne e-skarpetki go
    uratują. No chyba że przewidziałeś coby tam jeszcze GPSa
    zamontować. :-)

    > Wlasćiwie to nie wiadomo kogo monitorowali :) Ale jakby kumpla
    > mnonitorowali to moze by nie bylo wjasdu z drzwiami.

    A jednak.

    > Nieistotne. W głównej mierze to nie służby, ale dostawcy usług mają
    > nieograniczone pole manewru w tej dziedzinie.

    Dostawca ma dostęp tylko do swoich danych. Służby mają dostęp
    do danych wszystkich krajowych operatorów.

    > A " Pierwszy tel komórkowy firma Ericsson" to był na szeroką skalę? :)

    > Wolałbym jednak, żeby konsola nie wykrywała twarzy. Choć dynda mi to.
    > Mam PS3 i jeszcze przez lata nie kupie kolejnej generacji.

    Oszczędnych już straszą że nawet w czasie zabawy wieloosobowej kamera
    rozpozna osobę sprawdzi że nie wykupiła ona dodatkowego pakietu
    i zepsuje zabawę pozostałym. Na razie w to nie wierzę ale niektórzy
    już się martwią.

    :-)

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2013-02-15 18:13:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 17:52, Użytkownik Mr. Misio napisał:

    > jesli wezmiesz wiecej, to ci spadnie.

    Ale biorę tyle ile potrzeba więc i spada tyle ile potrzeba.

    > Ogólnie tak jak zbedne jest podpiecie wielu obecnych urzadzen do sieci.
    > JEdnak ludzie je podpinają :)

    Tak z ciekawości to jakie to są te zbędne urządzenia które
    ludzie podpinają ? poza e-lodówką ?

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2013-02-15 18:34:42
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik RadoslawF napisał:

    > Cała sztuka polega na pilnowaniu odpowiedniego poziomu cukru.
    > E-skarpetki mające łączność z siecią nie są do tego potrzebne.

    Ale mogą być pomocne.

    > Skąd taka informacja. Miewałem już poziomu cukru przy których
    > powinna mnie apopleksja zjeść a ja w nieświadomości wyjmowałem

    masz wadliwy glukometr albo nie doswiadczyles 40 na liczniku :)

    > To że się przydarzy nie oznacza że cudowne e-skarpetki go
    > uratują.

    Moze tak, moze nie, ale jesli uwierzy, ze tak - to to bedzie jeden z
    tych zlotych e-biznesow, o ktorych pisalem ;)

    > No chyba że przewidziałeś coby tam jeszcze GPSa
    > zamontować. :-)

    GPS bedzie w innej czesci ubrania ;)

    I beda sie komunikowac on-line przez chmure ;)

    > Dostawca ma dostęp tylko do swoich danych. Służby mają dostęp
    > do danych wszystkich krajowych operatorów.

    Dostawca ma dostep do takich danych, jakie sobie ustali z innymi, ze ma
    dostep :) Oczywiscie sa ustawy, GIODO i tere fere. A jednoczesnie sa
    mapy firmy AAA w telefonach z ose firmy BBBB. Uwazasz, ze mozna to tak
    rozgraniczyc, zeby nie bylo zadnej mozliwosci aby jeden woedzial to co
    wie drugi? :)

> [...]
    > rozpozna osobę sprawdzi że nie wykupiła ona dodatkowego pakietu
    > i zepsuje zabawę pozostałym. Na razie w to nie wierzę ale niektórzy

    PAtrzac na zakusy prawnikow od licencji to takie rozwiazanie nie pozwala
    po prostu zakleic oka kamery... :/

  • 49. Data: 2013-02-15 18:34:53
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

  • 50. Data: 2013-02-15 18:37:27
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Ale biorę tyle ile potrzeba więc i spada tyle ile potrzeba.

    "Mylić się jest rzeczą ludzką". Takie skarpety (czy cokolwiek) to nie
    jest po to, zeby ciagle alarowac, tylko alarmowac wlasnie wtedy, gdy
    pojawi sie blad.

    Takie - kochaj i kontroluj ;)

    > Tak z ciekawości to jakie to są te zbędne urządzenia które
    > ludzie podpinają ? poza e-lodówką ?

    Tablet/komorka za pomocą konta Google :)

    Dostają coś (poczta, aplikacje) za coś (utratę czesci prywatnosci na
    rzecz JEDNEJ firmy)