eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[OT] protesty kierowcowRe: [OT] protesty kierowcow
  • Data: 2015-03-24 13:41:34
    Temat: Re: [OT] protesty kierowcow
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2015-03-24, o godz. 12:44:50
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości
    > >Swoją droga to ciekawe że "czepli się" tylko kierowców zawodowych. A
    > >np. o personelu w pociągach międzynarodowych czy personelu
    > >pokładowego w
    > >samolotach już nie słychać.
    >
    > W samolocie moze byc nieco inaczej - to chyba formalnie teren Polski.
    > Co prawda jakby latal na niemieckich liniach to by mogli miec podobne
    > zarzuty.

    Tak nie do końca - samolot to nie teren eksterytorialny jak ambasada
    czy samochód konsulatu. Pomijając już to że tanie linie nie rejestrują
    samolotów w Polsce. Taki sam problem - obsługa sprzętu. Tu samolot albo
    pociąg a tu ciężarówka albo autobus.

    > No i moze wiedza tam nawet stewardessa zarabia wiecej.

    No tak nie za bardzo. Tzn. linie "normalne" mają znośne stawki. Stawka
    to 4000-5000 ojro miesięcznie ale wymogi są zdecydowanie wyższe
    niż w tanich liniach. Natomiast trasy tanich linii to inna inność.
    RyanAir to około 13-16 ojro za godzinę. Tylko że płatne tylko za lot.
    Przygotowanie do lotu, potem rozliczenie nie liczy się do godzin
    płatnych. Czas między lotami (zwykle 2 ale zdarza się i 3 dziennie) też
    nie jest płatny. Podobnie jeśli opóźnia się lot to za opóźnienie nie ma
    wynagrodzenia choć musi być w dyspozycji. Do tego przy rekrutacji
    obowiązkowe płatne szkolenie za które się płaci około 1000 ojro
    potrącane z pierwszych wypłat. Przy czym szkolenia (są obowiązkowe np.
    z bezpieczeństwa) są robione na własny koszt. W efekcie jeśli
    dziewczyna wyciąga miesięcznie 1000-1100 euro (bez odliczania szkoleń).
    Nie dziw się że dziewczyny wożą do Irlandii czy UK fajki by jes tam
    odsprzedać.

    > Ale z pociagami to ciekawe.

    Maszyniści są lokalni - ZTCP to nasi nie mogą prowadzić za granicą. Ale
    konduktorzy czy obsługa sypialnych jedzie z Polski.

    Zdrówko

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: