  • 11. Data: 2010-10-15 10:54:06
    Temat: Re: poszlo napiecie na obudowę nagrywarki
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1sac65i0ukizl$.ie5bna6am6r1.dlg@40tude.net...
    > Dnia Thu, 14 Oct 2010 16:18:46 +0200, animka napisał(a):
    > Nie ucieklem.
    > Chcialem tylko powiedziec, ze zwarcie 12, czy 5V do obudowy CD nie
    > uszkodzi
    > napedu, bo zwarcie do masy dostanie zasilacz. Stad to porownanie podania
    > napiecia na uziemniona wanne, czy balkon.

    czyli wg ciebie magia, bo nagrywarka się jednak zjarała

    po objawach sądziłem że bardziej obeznani wywnioskowaliby
    czy padła elektronika, silnik, a może inna pierdola
    ktora możnaby naprawić

  • 12. Data: 2010-10-15 11:34:30
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-15 06:43, Jacek pisze:

> [...]
    > napedu, bo zwarcie do masy dostanie zasilacz. Stad to porownanie podania
    > napiecia na uziemniona wanne, czy balkon.

    Niniejszym dziękuję za odpowiedź :-)

    --
    animka

  • 13. Data: 2010-10-15 12:13:08
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 12:54:06 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> [...]
    >
    > po objawach sądziłem że bardziej obeznani wywnioskowaliby
    > czy padła elektronika, silnik, a może inna pierdola

    Nie magia. Najwidoczniej zwarles nie do obudowy, a np. do pinow
    wyboru M/S.

  • 14. Data: 2010-10-15 13:37:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zlotowinfo" i99bsd$l6o$...@i...gazeta.pl

    > czyli wg ciebie magia, bo nagrywarka się jednak zjarała

    > po objawach sądziłem że bardziej obeznani wywnioskowaliby
    > czy padła elektronika, silnik, a może inna pierdola
    > ktora możnaby naprawić

    Po objawach... Nie łatwiej wysłać komuś tę nagrywarkę m@ilem?
    Zreperuje i odeśle. Albo nawet postaw ją gdzieś do ściągnięcia. ;)

    Po ,,objawach'' włączył się bezpiecznik w zasilaczu komputera.
    (albo spalił zasilacz -- jeśli bezpiecznika nie ma ani w zasilaczu,
    ani po drodze od zasilacza do nagrywarki -- powinien być ogólny
    w zasilaczu; w moich zasilaczach były bezpieczniki -- można było
    zwierać do woli; wiem, bo zwierałem nieraz) Nijak tym sposobem
    nie można uszkodzić nagrywarki.

    Ale (znając życie) mącisz -- nie do masy puściłeś zasilanie, ale w inne
    miejsce. Jeśli do masy -- po prostu z masy trafiło do zasilacza, popłynął
    duży prąd i włączył się bezpiecznik, jeśli masa była podłączona do zasilacza.
    Jeśli nie była nigdzie podłączona -- nic nie stało się. A jeśli była podłączona
    do czegoś innego -- warto wiedzieć, do czego.

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440 .
    438
    | 740 . 06 08 739 F|l 430 25 . . .
    . .09 . 428
    | 730 26 29 październik 07 09 1112 729 E|i 420 2627 29 . 02
    05 0708 10 1213 418
    P|l 720 28 30 02 1314 719 V|t 410 28 01 04
    06 11 14 413
    E|/ 710 01 03 05 709 |r 400 wrzesień 03
    403
    F|m 700 10 695 1|y 390 30
    październik 391

  • 15. Data: 2010-10-15 16:47:02
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 13:34:30 +0200, animka napisał(a):

    > Niniejszym dziękuję za odpowiedź :-)

    Niniejszym wobec wszystkich obecnych tutaj zapraszam Ciebie na herbate.
    Kawa jest niezdrowa;)

  • 16. Data: 2010-10-15 17:27:13
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:i99lit$o0l$2@inews.gazeta.pl...

    > "zlotowinfo" i99bsd$l6o$...@i...gazeta.pl
    >
    > Po ,,objawach'' włączył się bezpiecznik w zasilaczu komputera.
    tak komputer się natychmiast wyłączył

> [...]
    > w zasilaczu; w moich zasilaczach były bezpieczniki -- można było
    > zwierać do woli; wiem, bo zwierałem nieraz) Nijak tym sposobem
    ależ można zrób sobie zwarcie w gniazdku

    > Ale (znając życie) mącisz -- nie do masy puściłeś zasilanie, ale w inne
    nie do masy, tylko do obudowy komputera, czyli jedno i to samo
    po ponownym uruchomieniu (bez problemow) stwierdziłem niedziałającą
    nagrywarkę

    > miejsce. Jeśli do masy -- po prostu z masy trafiło do zasilacza, popłynął
    > duży prąd i włączył się bezpiecznik, jeśli masa była podłączona do
    > zasilacza.
    tak zrobił

    > Jeśli nie była nigdzie podłączona -- nic nie stało się. A jeśli była
    > podłączona
    > do czegoś innego -- warto wiedzieć, do czego.

    obudowa komputera jest metalowa, więc wszystko jest masą
    szukasz chyba jakichś dziwnych skrajności

    ja chciałem wygdybać po objawach ktory element mogl pasc
    elektronik ze mnie za bardzo nie jest,
    ale lutownice wiem jak trzymac

  • 17. Data: 2010-10-15 17:28:35
    Temat: Re: [OT] poszlo napiecie na obudowę nagrywarki
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]

    > podłączona
    > do czegoś innego -- warto wiedzieć, do czego.

    rozumiem że nie wiesz wiele o elektrycznosci,
    więc po co wogóle się udzielasz?

    przyklad na twoj chłopski rozum: pralka, źle podłączone
    przewody, kopie kobietę która w niej pierze,
    rewelacja dla ciebie: nie wywala bezpiecznik

  • 18. Data: 2010-10-15 18:10:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zlotowinfo" i9a2vt$5pd$...@i...gazeta.pl

    > przyklad na twoj chłopski rozum: pralka, źle podłączone
    > przewody, kopie kobietę która w niej pierze,
    > rewelacja dla ciebie: nie wywala bezpiecznik

    Żadna rewelacja -- wcześniej od bepiecznuka ,,wywala''
    różnicowoprądówka. :) Wyrzuć nagrywarkę do śmietnika -- najlepej
    wyślij ją do mnie, abym mógł ją zutylizować za darmo...
    No.. Za nieduże pieniądze... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-10-15 18:13:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zlotowinfo" i9a2tb$5ap$...@i...gazeta.pl

    > ja chciałem wygdybać po objawach ktory element mogl pasc

    ZTCW mózg człowieka nie jest rozbieralny. (jak i bęben
    w pralkach Candy GO4)
    Umysł/dusza/duch/myślenie -- chyba też trudno demontować.

    Jeśli piorun uderzy w piorunochron, jakie elementy chronione
    tym piorunochronem uszkodzi? Żadne. Dopiero jeśli uderzy nie
    w piorunochron, a w coś innego, może coś popsuć.

    Ale nie przejmuj się -- nagrywarkę można popsuć na wiele sposobów. :)
    (nie trzeba podłączać 12 V do jej masy -- to zły pomysł na psucie)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2010-10-15 18:14:10
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    napisał w wiadomości news:i99lit$o0l$2@inews.gazeta.pl...

    > zwierać do woli; wiem, bo zwierałem nieraz) Nijak tym sposobem
    > nie można uszkodzić nagrywarki.

    Które napięcie jest stabilizowane w zasilaczu PC'ta? I jak jest wytwarzane
    12V?

    --
    Irokez