  • 31. Data: 2021-11-02 23:19:39
    Temat: Re: OT patelnie nierdzewne
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-11-01 o 19:17, Janusz pisze:

> [...]
    -drut-inox-falisty-m14-11345666701

    Ja bym chyba wolał użyć "włosów murzyna" :D

    https://tiny.pl/9w8z1

    A jak juz szczotkę garnkową, to raczej mosiężną ;P

    Pozdro

  • 32. Data: 2021-11-03 08:38:58
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 02.11.2021 23:19, Waldek wrote:

    -drut-inox-falisty-m14-11345666701

    > Ja bym chyba wolał użyć "włosów murzyna" :D
    >
    > https://tiny.pl/9w8z1
    >
    > A jak juz szczotkę garnkową, to raczej mosiężną ;P

    Podobnej tarczy do tych "włosów murzyna" używałem to robi ślady w
    nierdzewce.
    Tylko że ja przy pełnej prędkości to robiłem...

    --
    pzdr, j.r.

  • 33. Data: 2021-11-03 09:23:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-02 o 22:33, szod pisze:

> [...]
    > taki: https://www.ceneo.pl/46538630 Nie wiem co tam w środku siedzi, ale
    > palce robią się śliskie momentalnie, lepiej uważać. Zrobiłem próbę z
    > garnkiem, obłożyłem ręcznikami papierowymi i spryskałem tym płynem. Po
    > jakiejś godzinie papier był cały brązowy i po zdjęciu go prawie wszystko
    > brązowe zeszło. Bez papieru gorzej, bo płyn jest jak woda - szybko
    > spływa i paruje. Zapewne ten płyn będzie reagował z aluminium jak soda.
    > Sprawdzałem też na patelni, niby aluminiowa ale jej nie ruszyło. Może to
    > nie aluminium... Z rusztu kuchenki gazowej po spryskaniu w wannie też

    Bo to płyn z sodą kaustyczną, w zależności od zastosowania (piekarnik,
    grill, kominek) ma różne stężenia tej sody.
    A 'śliskie palce' to efekt zżerania naskórka przez sodę. Dłuższy kontakt
    prowadzi do oparzeń chemicznych dlatego trzeba szybko przemyć wodą ręce.

    --
    Janusz

  • 34. Data: 2021-11-03 13:46:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy Wy jecie na spodniej stronie patelni, że je tak szorujecie?
    Pamiętam z młodości, że patelnia aby stała się dobrą patelnią musiała w swoje
    "obrosnąć" (potwierdzano to nawet w ówczesnych
    książkach kucharskich).

    -----

  • 35. Data: 2021-11-03 15:42:24
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 3 listopada 2021 o 07:46:37 UTC-5 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Czy Wy jecie na spodniej stronie patelni, że je tak szorujecie?

    1. Warstwa syfu sprawia ze patelnia sie nie nagrzewa tak sprawnie jak moze.
    2. Przez to sporo ciepla leci se obok i laduje albo w wyciagu przez okap albo po domu
    sie szweda
    3. Brudne denka brudza inne naczynia kiedy sie je odklada gdzies.
    4. Jak sie tego nie czysci na spokojnie jak jest zolte gumowate albo brazowe
    sztywniate to potem twardnie, zwegla sie i robi sie okropnie trudne do usuniecia.
    5. Jak garnek brudny od spodu to jak sobie go na stol przyniose i postawie na
    podkladce korpowej to potem ta podkladka tez jest brudna.

    I tak dalej...

    > Pamiętam z młodości, że patelnia aby stała się dobrą patelnią musiała w swoje
    "obrosnąć" (potwierdzano to nawet w ówczesnych
    > książkach kucharskich).

    To nie ta strona.
    Jak masz patelnie bez fikusnego teflonu tylko jakas zeliwna, stalowa czy alumioniowa
    to rzeczywiscie robilo sie na niej taki nalot ktory powodowal ze jedzenie nie
    przywieralo. Wtedy sie tych patelni nie mylo do czysta od gornej strony tylko
    przecieralo papierem do sucha i wtedy smazenie bylo mniej traumatyczne.

    Dzis juz raczej tego nie trzeba.

    Tak czy siak, czy to patelnia czy garnek, nawet na elektryce sie lubi przypalic bo
    pryskajacy olej sie z garnka/patelni wydostaje i przypala. Na indukcji pewnie
    niewiele ale na zwyklej kuchence elektrycznej to sie dzieje a na gazowej to juz
    standard.

  • 36. Data: 2021-11-03 19:24:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Indukcji to naprawdę robi ta "warstwa syfu"??

    -----

  • 37. Data: 2021-11-03 22:18:12
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-11-03 o 19:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > Indukcji to naprawdę robi ta "warstwa syfu"??
    >

    > -----

    Jak dobrze pamiętam z podstawówki, to natężenie pola maleje z kwadratem
    odległości... wiec zależy jak gruba ta warstwa syfu ;)

    Pozdro

  • 38. Data: 2021-11-04 00:48:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 3 listopada 2021 o 13:24:11 UTC-5 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Indukcji to naprawdę robi ta "warstwa syfu"??
    >

    > -----

    Tak jak Waldek pisze. Nawet pare kartek papieru robi roznice.
    Ale raczej OIDP na zasadzie ze zamiast garnka to cewki w kuchni sie grzeja...

    Tyle ze akurat jak ktos ma indukcje to garnki raczej beda czystawe. No chyba ze
    garnki po poprzedniej kuchni sa i maja naklejony syf.

  • 39. Data: 2021-11-04 09:50:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A co się dzieje z resztą mocy?

    -----

  • 40. Data: 2021-11-04 09:52:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na Jackowie jak widać gołym okiem znają się na wszystkim.
    Zrób badania.

    -----