  • 21. Data: 2021-10-25 17:12:56
    Temat: Re: OT patelnie nierdzewne
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 24 października 2021 o 10:33:30 UTC-5 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Na podobnej zasadzie działał Scansol, zawierał dodatkowo chlorek
    > metylenu. Trochę śmierdziało, ale działało genialnie. Teraz jest Scansol
    > Green, w zielonych puszkach (ten nie-eko był w pomarańczowych). No cóż,
    > vivat Greta...

    Chlorek Metylenu to esencja zbieracza farb. Nie kojarze jak dziala ale dziala
    swietnie. Tyle ze pewnie trujacy jak sto diablow.
    Ja tam nie mam problemu z uzywaniem takowego ale troche straszne jest jakby
    sasiad/nie sasiad tym cos robil i wylal mi przez plot w grzadke rzodkiewek...

  • 22. Data: 2021-10-25 17:18:10
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 24 października 2021 o 09:38:11 UTC-5 Rutkowski, Jacek napisał(a):

    > Moja patelnia wygląda na nierdzewną bez dodatku aluminium.
    > Od kilku dni się przybierałem do usunięcia tej powłoki
    > przypalonego tłuszczu ale dzisiaj wieczorem jak wrócę do
    > domu przetestuję tą moją tarczę i podzielę się wnioskami.
    > Chemii nie będę kupował bo nie wiem co dokładnie miało by być
    > a różnych specyfików do tłuszczu żona nakupiła zapas na 10 lat
    > jak nie więcej bo żaden nie działał jak należy...

    Obstawiam ze ci tarcza sie zaklei, zasmaruje, zagrzeje, zadymi. Albo opryskasz w
    dodatku najblizsze otoczenie tym co zedrzesz.
    Ponawiam sugestie: Srodek do czyszzcenia piekarnikow/grilla. Ten z lugiem sodowym.
    Wczoraj czyscilem garnki tym. Pieknie schodzi.
    Jak masz patelnie mocno spalona to najpierw raz robisz lugiem potem nozem do tapet
    scinasz rozmiekly tluszcz i sadze i ponawiasz lugiem.

    Ja robie tak ze klade puste naczynie na kuchenke, nagrzewa sie nieco powyzej 100
    stopni. Nastepnie fukam tym srodkiem (on paruje wiec trzeba uwazac zeby przewiew byl
    od czlowieka i zostawiam na chwile do ostygniecia.

    Nawet grubszy osad brazowo zolty schodzi za jednym razem. Grubsze zapieczone na
    patelniach trzeba robic pare razy. Im wiecej zetniesz (ale trzeba raz przelugowac
    zeby zmieklo) tym mniej chemi trzeba

    Jak masz ekologiczne zrodki to one nic nie zbiora.

    Powodzenia!

  • 23. Data: 2021-10-25 19:43:02
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 25.10.2021 o 17:12, ptoki pisze:

> [...]
    sasiad/nie sasiad tym cos robil i wylal mi przez plot w grzadke rzodkiewek...

    Chlorek metylenu jest lotny, wyparuje. Ale wodorotlenek sodu wyżre Ci tą
    rzodkiewkę :-(

    P.P.

  • 24. Data: 2021-10-28 12:20:32
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Sam mam do wyczyszczenia tak samo zbezczeszczony czajnik z nierdzewki. Chyba do
    wiadra namieszam gorącego kreta i tam go wsadzę na kilka godzin.

  • 25. Data: 2021-10-28 16:20:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 28 października 2021 o 05:20:32 UTC-5 Tomalo napisał(a):
    > Sam mam do wyczyszczenia tak samo zbezczeszczony czajnik z nierdzewki. Chyba do
    wiadra namieszam gorącego kreta i tam go wsadzę na kilka godzin.

    Nie trzeba godzin. Jak kret cieply to starczy doslownie minuta, dwie.

  • 26. Data: 2021-10-28 20:45:40
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 16:20, ptoki pisze:
    wiadra namieszam gorącego kreta i tam go wsadzę na kilka godzin.

    > Nie trzeba godzin. Jak kret cieply to starczy doslownie minuta, dwie.

    Niestety okazało się że moja tarcza jest zbyt agresywna.
    Robi ślady na nierdzewce ale to może być wina zbyt dużych
    obrotów bo nie mam regulacji w szlifierce.
    Polerowanie spodu patelni po szlifowaniu zajęło
    mi 2 godziny.
    Muszę drobniejszego papieru użyć do szlifowania
    bo sama pasta polerska nie chce wziąć tego nalotu.

    --
    pzdr, j.r.

  • 27. Data: 2021-11-01 12:31:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-28 o 20:45, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Niestety okazało się że moja tarcza jest zbyt agresywna.
    Bo to się robi drutami a nie tarczą, taką np
    https://allegro.pl/oferta/szczotka-garnkowa-60x0-3mm
    -drut-inox-falisty-m14-11345666701

    > Robi ślady na nierdzewce ale to może być wina zbyt dużych
    > obrotów bo nie mam regulacji w szlifierce.
    Nierównomiernego docisku, ale tego z ręki się nie da uzyskać
    jednakowego, stąd taki efekt.

    > Polerowanie spodu patelni po szlifowaniu zajęło
    > mi 2 godziny.
    > Muszę drobniejszego papieru użyć do szlifowania
    > bo sama pasta polerska nie chce wziąć tego nalotu.
    Bo są za głębokie wżery, dlatego szczotka druciana jest najlepsza, sam
    tak czyszczę patelnie od spodu.

    --
    Janusz

  • 28. Data: 2021-11-01 13:59:58
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 01.11.2021 12:31, Janusz wrote:

> [...]
    -drut-inox-falisty-m14-11345666701

    > Bo są za głębokie wżery, dlatego szczotka druciana jest najlepsza, sam

    Czy to pasuje na diaksa? Chyba właśnie M14 tam jest gwint?

    --
    pzdr, j.r.

  • 29. Data: 2021-11-01 19:17:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-01 o 13:59, Rutkowski, Jacek pisze:

    -drut-inox-falisty-m14-11345666701

    > Czy to pasuje na diaksa? Chyba właśnie M14 tam jest gwint?

    Tak.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2021-11-02 22:33:41
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 24.10.2021 o 16:38, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > a różnych specyfików do tłuszczu żona nakupiła zapas na 10 lat
    > jak nie więcej bo żaden nie działał jak należy...

    Jest takie coś jak Tytan do czyszczenia grilla. W czerwonej butelce. O
    taki: https://www.ceneo.pl/46538630 Nie wiem co tam w środku siedzi, ale
    palce robią się śliskie momentalnie, lepiej uważać. Zrobiłem próbę z
    garnkiem, obłożyłem ręcznikami papierowymi i spryskałem tym płynem. Po
    jakiejś godzinie papier był cały brązowy i po zdjęciu go prawie wszystko
    brązowe zeszło. Bez papieru gorzej, bo płyn jest jak woda - szybko
    spływa i paruje. Zapewne ten płyn będzie reagował z aluminium jak soda.
    Sprawdzałem też na patelni, niby aluminiowa ale jej nie ruszyło. Może to
    nie aluminium... Z rusztu kuchenki gazowej po spryskaniu w wannie też
    ładne smugi płyną.