  • 11. Data: 2012-07-03 14:22:53
    Temat: Re: [OT] nawigacja pociągowa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    Tuesday, July 3, 2012, 1:57:30 PM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > Od tego jest KF w czytniku i masz święty spokój .. :)

    Nie mam świętego spokoju, bo na kolejnych grupach znajdują się tacy,
    którzy próbują z nim wchodzić w dyskusję i cytują.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-07-03 16:37:08
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "elmer radi radisson"

    > Jest oparta w znacznej części o rozwiązania z nawigacji górniczej.

    Hihi - dobre, ale np z samolotem to już nie jest smieszne - ciekawe jak
    działała by samochodówka w powietrzu

  • 13. Data: 2012-07-03 17:40:44
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Czaja w <news:jsv08c$duj$1@mx1.internetia.pl>:

    > Użytkownik "elmer radi radisson"

    > Hihi - dobre, ale np z samolotem to już nie jest smieszne - ciekawe jak
    > działała by samochodówka w powietrzu

    Za brzozą ostro w lewo...

  • 14. Data: 2012-07-03 17:48:59
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Nie mam świętego spokoju, bo na kolejnych grupach znajdują się tacy,
    > którzy próbują z nim wchodzić w dyskusję i cytują.

    europa jest z was dumna, pedały

  • 15. Data: 2012-07-03 20:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Jul 2012 16:37:08 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
    > Hihi - dobre, ale np z samolotem to już nie jest smieszne - ciekawe jak
    > działała by samochodówka w powietrzu

    Zle.
    Tzn dzialalaby, tylko stale meldowala pilotowi "jestes poza trasa",
    niektore potrafia wtedy stanac dobre, sprowadzalaby go do najblizszej
    drogi, po czym kazala skrecac na skrzyzowaniach.

    No i ogolnie w samolocie bezuzyteczna, bo oni maja siec
    punktow/radiolatarni i wyznaczone korytarze miedzy nimi.
    Bez takich danych bezuzyteczna.

    J.

  • 16. Data: 2012-07-03 21:10:16
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "J.F."

    > No i ogolnie w samolocie bezuzyteczna, bo oni maja siec
    > punktow/radiolatarni i wyznaczone korytarze miedzy nimi.
    > Bez takich danych bezuzyteczna.

    Myślałem raczej o małych awionetkach, przyznam, że nie bardzo orientuje
    się w temacie jak oni sobie radzą z nawigacją - bazują na mapach
    lotniczych, czy jednak mają jakieś urządzenia do nawigacji?

  • 17. Data: 2012-07-03 23:34:20
    Temat: Re: [OT] nawigacja poci?gowa
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 03.07.2012 Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> napisał/a:

> [...]
    > się w temacie jak oni sobie radzą z nawigacją - bazują na mapach
    > lotniczych, czy jednak mają jakieś urządzenia do nawigacji?

    Z cyklu ciekawostek, miałem dzisiaj do przejechania kilkaset km
    i nie śpieszyło mi się. Standardowa droga którą znam wydała się nudna.
    Włączyłem więc jakiś program nawigujący po mapach OSM, zaznaczyłem
    tylko punkt docelowy, bez wyznaczania trasy. Przy wyborze drogi
    kierowałem się, kierunkiem do celu, oraz wyglądem przecznic, w które
    ze względu na ogólny kurs należałoby skręcić. Dojechałem w podobnym
    czasie co zwykle, drogami 3kategorii na mapie, ale całkiem przejezdnymi
    i zwykle pustymi w rzeczywistości. Jechałem tylko po asfalcie, czasem
    trochę sfatygowanym, czasem całkiem nowym.
    Dojechałem w zwykłym czasie, ale "robiąc" prawie 100km mniej.
    Zwiedziłem okolice, których wcześniej nie znałem, nie było nudno jak
    zwykle. Przypomniały się czasy gdy ręczniak Magellana z możliwością
    zapisania kilkuset waypointów na głównych rozjazdach, był wielkim
    ułatwieniem w podróży.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 18. Data: 2012-07-04 00:28:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Jul 2012 21:10:16 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
> [...]
    > się w temacie jak oni sobie radzą z nawigacją - bazują na mapach
    > lotniczych, czy jednak mają jakieś urządzenia do nawigacji?

    Wydaje mi sie ze takie ktore nie sluzyly do pokrecenia sie dookola lotniska
    to przez dlugie lata mialy po po prostu radionamierniki VOR, o ile nie cos
    lepszego.
    Zreszta na tych mapach to i tak najwazniejsze sa punkty kodowe
    http://www.fis.pansa.pl/index.php?lang=_pl&top_menu=
    top_fis&left_menu=menu_fis&opis=fis_FIR_EPWW

    A teraz ... gps rozwiazal wiele problemow. Ale gps lotniczy - z odpowiednia
    mapa/baza punktow, lotnisk, no certyfikatami.

    J.

  • 19. Data: 2012-07-04 00:32:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Jul 2012 21:34:20 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
> [...]
    > Dojechałem w zwykłym czasie, ale "robiąc" prawie 100km mniej.
    > Zwiedziłem okolice, których wcześniej nie znałem, nie było nudno jak

    A gdzie ta trasa ?
    Bo w Polsce, gdzie drogi kreca, sa rzeki, gory, bagna - to sie imho nie
    sprawdza.
    Choc sam tak niedawno jechalem - od Piotrkowa do Warszawy na azymut i nos.
    Z ominieciem DK8 oczywiscie :-)

    Ale to tylko dlatego ze nawigacja nie wyrabiala i nie sluzyla pomoca ..

    J.

  • 20. Data: 2012-07-04 12:11:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.07.2012 14:22, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > [...]
    >
    > Nie mam świętego spokoju, bo na kolejnych grupach znajdują się tacy,
    > którzy próbują z nim wchodzić w dyskusję i cytują.
    Na swoje usprawiedliwienie powiem, że było zabawne jak w toku dyskusji
    się zamotał i przyznawał, ze jest pedałem, idiotą, etc.

    Ale faktem jest - to gatunek trolla który się szybko nudzi.

    Michoo