  • 21. Data: 2012-07-05 00:33:07
    Temat: Re: [OT] nawigacja poci?gowa
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 03.07.2012 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A gdzie ta trasa ?
    > Bo w Polsce, gdzie drogi kreca, sa rzeki, gory, bagna - to sie imho nie
    > sprawdza.

    Trochę na południe, kilka razy mając wątpliwości powiększałem skalę, by
    sprawdzić dokąd mniej więcej prowadzi droga.

    > Choc sam tak niedawno jechalem - od Piotrkowa do Warszawy na azymut i nos.
    > Z ominieciem DK8 oczywiscie :-)
    >
    > Ale to tylko dlatego ze nawigacja nie wyrabiala i nie sluzyla pomoca ..

    No właśnie mam wrażenie że to ciągłe "trzymaj się jakiegoś pasa, za 300
    metrów skręć w gdzieś tam", odbiera radość podróżowania. W dodatku ta
    widoczna ciągle interpolowana godzina dotarcia do celu.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 22. Data: 2012-07-05 02:29:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Jul 2012 22:33:07 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > Trochę na południe, kilka razy mając wątpliwości powiększałem skalę, by
    > sprawdzić dokąd mniej więcej prowadzi droga.

    Ale wtedy boczne drogi znikaja, zostaja glowne, i dowiadujesz sie ze jestes
    na pustyni.

    > No właśnie mam wrażenie że to ciągłe "trzymaj się jakiegoś pasa, za 300
    > metrów skręć w gdzieś tam", odbiera radość podróżowania. W dodatku ta
    > widoczna ciągle interpolowana godzina dotarcia do celu.

    No nie wiem. Jak podrozujesz przez nieznane miasto to "trzymaj sie pasa"
    jest bardzo przydatne. W nieznanej trasie i te "300m" dostarcza cennej
    informacji. A godzina ... dla jednych cenna, jesli od tego cos zalezy, ja
    tam czerpie satysfakcje z tego jak sie zmniejsza ... albo ponarzekam sobie
    na trudnosci obiektywne jak sie zwieksza.
    Za to wkurza to ciagle "zwolnij, przekroczyles dopuszczalna predkosc".
    Co ona, nie zna innych komunikatow :-)

    Ale ja nie o tym, tylko o poprzednim - w duzym powiekszeniu nie widac dokad
    droga prowadzi, w malym tez nie widac dokad prowadzi, bo jej wcale nie
    widac - wiec jak sprawdzic czy to dobra droga ?
    Czesc nawigacyjna stale cie sprowadza na glowna, czyli zla droge, do d*
    taka pomoc :-(

    J.

  • 23. Data: 2012-07-05 16:36:30
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 3 Jul 2012 21:10:16 +0200, "Przemysław Czaja"

    >Myślałem raczej o małych awionetkach, przyznam, że nie bardzo orientuje
    >się w temacie jak oni sobie radzą z nawigacją - bazują na mapach
    >lotniczych, czy jednak mają jakieś urządzenia do nawigacji?

    Jak kupiłem od gościa używanego PDA z WinMo, to poinstalowane były na
    nim jakieś mapy do nawigacji lotniczej. BTW, facet od którego
    kupowałem to pilot LOT.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 24. Data: 2012-07-05 17:50:42
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Za to wkurza to ciagle "zwolnij, przekroczyles dopuszczalna predkosc".
    > Co ona, nie zna innych komunikatow :-)
    Moze wolałbyś informacje " Przekroczyłeś prędkość. Z jednego konta ubyło ci
    300 na inne przybyło 5". Żebym tylko nie wykrakał bo jest to do zrobienia.

  • 25. Data: 2012-07-05 18:03:06
    Temat: Re: [OT] nawigacja pociągowa
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "elmer radi radisson"

    > Hihi - dobre, ale np z samolotem to już nie jest smieszne - ciekawe jak
    > działała by samochodówka w powietrzu

    Odpaliłem kiedyś nawigację w samolocie. Nie była to typowa nawigacja
    samochodowa chociaż mapy miała i gadała jak się jechało. Pokazywała prędkość,
    kierunek, wysokość. Nie mówiła że za brzozą ostro w lewo tylko pokazywała
    nazwy mijanych miast na mapie i wyświetlała nazwy państw. Ogólnie pozytywne
    wrażenia bo się nie nudziłem.

  • 26. Data: 2012-07-05 18:45:18
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <jt4drq$1ap$1@inews.gazeta.pl>
    kogutek <s...@g...pl> wrote:

    > Odpaliłem kiedyś nawigację w samolocie.

    U mnie AutoMapa nawet zoomowała mapę przy ostrzeganiu o fotoradarach.
    Swoją drogą, całkiem fajną prędkość maksymalną miałem zanotowaną w
    "komputerze pokładowym" z samolotu - 888km/h :-)

    --
    Jacek Politowski

  • 27. Data: 2012-07-05 19:04:20
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kogutek"

    > Moze wolałbyś informacje " Przekroczyłeś prędkość. Z jednego konta
    > ubyło ci
    > 300 na inne przybyło 5". Żebym tylko nie wykrakał bo jest to do
    > zrobienia.

    No właśnie, odpukaj w niemalowane, bo to jest całkiem łatwe do zrobienia
    bazując np. na sieci GSM.

  • 28. Data: 2012-07-06 05:50:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Jul 2012 15:50:42 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    > Moze wolałbyś informacje " Przekroczyłeś prędkość. Z jednego konta ubyło ci
    > 300 na inne przybyło 5". Żebym tylko nie wykrakał bo jest to do zrobienia.

    Spoko, skrakujemy i pojdzie na inne konto :-)

    J.

  • 29. Data: 2012-07-06 07:48:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-07-05 18:45, *Jacek Politowski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > U mnie AutoMapa nawet zoomowała mapę przy ostrzeganiu o fotoradarach.
    > Swoją drogą, całkiem fajną prędkość maksymalną miałem zanotowaną w
    > "komputerze pokładowym" z samolotu - 888km/h :-)

    To jest nic przy możliwościach AM na androida - spokojnie da się
    podświetlną zobaczyć ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 30. Data: 2012-07-06 12:36:54
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    > To jest nic przy możliwościach AM na androida - spokojnie da się
    > podświetlną zobaczyć ;)

    Tia.... też mi się to przydarzało z beta2 :)
    Jedziesz sobie spokojnie, aż tu nagle 347 258 km/h :)

    --
    Paweł Brzozowski

    http://brzoza.net
    http://fotowarsztaty.com