-
71. Data: 2025-01-31 11:12:29
Temat: Re: OT musk
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 31-01-2025 o 11:06, J.F pisze:
> Ale może ktos tylko w nocy ładuje, i wtedy OZE jest znacznie mniej :-P
Ale wiesz że OZE to nie tylko pv?
>
>> Już nawet nie wspominając o tym, że bev może być ładowany wprost ze
>> słońca przez ponad pół roku, z emisją 0 w takich przypadku.
>
> Jak się ma stosowną instalację, koło parkingu auta w słoneczne dni,
No ja mam.
Dlatego napisałem, że "może być", a nie że "zawsze jest".
Łapiesz różnicę między tymi sformułowaniami?
Bo ona sprawia że Twoje odpowiedź jest zbędna.
> no i nie jezdzi w zimie :-)
Tej trwającej dłużej niż pół roku?
No to się w Polsce nie zdarza.....
>
>> I nie wspominając o syfie, które wyprodukowano przy produkcji i
>> dostarczeniu paliwa do jego baku.
>
> To nie wspominając o syfie przy produkcji tego 2t elektryka :-)
Nic nie było też o produkcji gównowoza.
>
>> Do tego najpoważniejszy problem z tego typu złomami - blokują ruch, a
>> nawet najsłabsze twizy, smart, czy spring tego nie robią.
>
> W zasadzie się zgadzam.
> Ale nie ma problemu wyprodukować podobnego samochodziku z wiekszym
> silnikiem, a twizy to też nie jest demon osiągów.
Przy aixam nawet rower elektryczny czy hulajnoga jest demonem osiągów.
>> Spotkać takie coś na drodze to koszmar, zwłaszcza że debile nawet na
>> krajówki tym się wybierają.....
>
> Twizy tez spowalnia :-(
Skąd wiesz?
Z mojego doświadczenia - w mieście raczej nie, a poza miastem jeszcze
nie spotkałem.
Aixamy to taki wrzód na dupie na drodze, ale pasuje do Mastera, on jest
wrzodem na usenecie, coś jak Braun w polityce.
Te trzy elementy pasują do siebie jak ulał.
-
72. Data: 2025-01-31 13:28:43
Temat: Re: OT musk
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Jan 2025 11:12:29 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 31-01-2025 o 11:06, J.F pisze:
>> Ale może ktos tylko w nocy ładuje, i wtedy OZE jest znacznie mniej :-P
> Ale wiesz że OZE to nie tylko pv?
Wiatr w nocy średnio też słabiej wieje.
>>> Już nawet nie wspominając o tym, że bev może być ładowany wprost ze
>>> słońca przez ponad pół roku, z emisją 0 w takich przypadku.
>>
>> Jak się ma stosowną instalację, koło parkingu auta w słoneczne dni,
>
> No ja mam.
> Dlatego napisałem, że "może być", a nie że "zawsze jest".
> Łapiesz różnicę między tymi sformułowaniami?
> Bo ona sprawia że Twoje odpowiedź jest zbędna.
Czyli może być, a może nie być.
>> no i nie jezdzi w zimie :-)
> Tej trwającej dłużej niż pół roku?
> No to się w Polsce nie zdarza.....
Ale krótszy dzien jest przez 2-3 miesiące,
zachmurzenie duże tez często wtedy :-(
>>> I nie wspominając o syfie, które wyprodukowano przy produkcji i
>>> dostarczeniu paliwa do jego baku.
>>
>> To nie wspominając o syfie przy produkcji tego 2t elektryka :-)
>
> Nic nie było też o produkcji gównowoza.
Małe to, lekkie, tanie - to i koszt ekologiczy mały :-)
>>> Do tego najpoważniejszy problem z tego typu złomami - blokują ruch, a
>>> nawet najsłabsze twizy, smart, czy spring tego nie robią.
>>
>> W zasadzie się zgadzam.
>> Ale nie ma problemu wyprodukować podobnego samochodziku z wiekszym
>> silnikiem, a twizy to też nie jest demon osiągów.
>
> Przy aixam nawet rower elektryczny czy hulajnoga jest demonem osiągów.
No ale nikt nie każe kupować aixama.
A rower elektryczny pojedzie 25km/h :-(
A wyprzedzić niełatwo w gęstym ruchu, jak je dzielna policja zepchnie
na jezdnie ...
>>> Spotkać takie coś na drodze to koszmar, zwłaszcza że debile nawet na
>>> krajówki tym się wybierają.....
>>
>> Twizy tez spowalnia :-(
>
> Skąd wiesz?
> Z mojego doświadczenia - w mieście raczej nie, a poza miastem jeszcze
> nie spotkałem.
>
> Aixamy to taki wrzód na dupie na drodze, ale pasuje do Mastera, on jest
> wrzodem na usenecie, coś jak Braun w polityce.
> Te trzy elementy pasują do siebie jak ulał.
No cóż - jak widać jest pewien zbyt na małe jeździdełka.
Jedni kupią z powodu ceny, inni z powodu miejsca, jeszcze inni dla PJ.
Może być cos typu twizy, albo aixam, albo smart.
Jak UE naciska, że samochód to jednak samochód, ze wszystkimi wymogami
- to tanio nie będzie.
No i co tu gorsze - że takie microcary spalinowe smrodzą,
czy że wolno jadą ? :-)
A normalniejsze ... za drogie.
A swoją drogą - jak to jest z małymi BEV typu Twizy - nie ma tych
dodatkowych wymagan? Czyste spaliny nie są problemem,
ale ABS, ESP, kontrola zaśnięcia, zgłaszanie wypadków,
i co tam się jeszcze od samochodu wymaga ...
PJ też się troche pozmieniało, ale jakaś młodzież może nie mieć
wyjscia...
J.
-
73. Data: 2025-01-31 13:45:31
Temat: Re: OT musk
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 31-01-2025 o 13:28, J.F pisze:
> On Fri, 31 Jan 2025 11:12:29 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 31-01-2025 o 11:06, J.F pisze:
>>> Ale może ktos tylko w nocy ładuje, i wtedy OZE jest znacznie mniej :-P
>> Ale wiesz że OZE to nie tylko pv?
>
> Wiatr w nocy średnio też słabiej wieje.
Nagle średnio Cię zainteresowało?
W każdym razie moje uszy słyszą coś innego ostatnio.
>> Dlatego napisałem, że "może być", a nie że "zawsze jest".
>> Łapiesz różnicę między tymi sformułowaniami?
>> Bo ona sprawia że Twoje odpowiedź jest zbędna.
>
> Czyli może być, a może nie być.
Tak, tym się różni słowo "może" od "musi".
Coś jeszcze odkrywczego masz do dodania, czy pierdzielisz z nudów bez sensu?
>> Tej trwającej dłużej niż pół roku?
>> No to się w Polsce nie zdarza.....
>
> Ale krótszy dzien jest przez 2-3 miesiące,
W te pozostałe pół roku?
Czy nadal nie przeczytałeś na co odpowiadasz?
>> Przy aixam nawet rower elektryczny czy hulajnoga jest demonem osiągów.
>
> No ale nikt nie każe kupować aixama.
Żeby podyskutować o aixamie, nie ważne sa jego parametry?
Czy po prostu skleroza zapomniała Ci o czym gadka idzie?
>
> A rower elektryczny pojedzie 25km/h :-(
Są takie co i 80 pojadą.
>
> A wyprzedzić niełatwo w gęstym ruchu, jak je dzielna policja zepchnie
> na jezdnie ...
Łatwiej niż aixam.
> No i co tu gorsze - że takie microcary spalinowe smrodzą,
> czy że wolno jadą ? :-)
Podobne.
O ile nie mają diesla.
> A swoją drogą - jak to jest z małymi BEV typu Twizy - nie ma tych
> dodatkowych wymagan?
Nie mam pojęcia, nawet nie wiem jak to jest rejestrowane.
Może tak jak aixam?
-
74. Data: 2025-01-31 15:00:00
Temat: Re: OT musk
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Jan 2025 13:45:31 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 31-01-2025 o 13:28, J.F pisze:
>> On Fri, 31 Jan 2025 11:12:29 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 31-01-2025 o 11:06, J.F pisze:
>>>> Ale może ktos tylko w nocy ładuje, i wtedy OZE jest znacznie mniej :-P
>>> Ale wiesz że OZE to nie tylko pv?
>>
>> Wiatr w nocy średnio też słabiej wieje.
>
> Nagle średnio Cię zainteresowało?
Wcale. Po prostu wiem.
> W każdym razie moje uszy słyszą coś innego ostatnio.
Nocne huragany się zdarzają. Ale wtedy wiatraki trzeba zatrzymać.
A moje żeglarskie doświadczenie mówi, ze już późnym popołudniem wiatr
ustaje :-(
Na stronach PSE były jakies dane dobowe.
>>> Dlatego napisałem, że "może być", a nie że "zawsze jest".
>>> Łapiesz różnicę między tymi sformułowaniami?
>>> Bo ona sprawia że Twoje odpowiedź jest zbędna.
>>
>> Czyli może być, a może nie być.
>
> Tak, tym się różni słowo "może" od "musi".
> Coś jeszcze odkrywczego masz do dodania, czy pierdzielisz z nudów bez sensu?
Więc pisać, ze może, choc nie musi, to dobrze,
a pisać, ze nie musi, choć może, to źle ? :-)
>>> Tej trwającej dłużej niż pół roku?
>>> No to się w Polsce nie zdarza.....
>>
>> Ale krótszy dzien jest przez 2-3 miesiące,
>
> W te pozostałe pół roku?
> Czy nadal nie przeczytałeś na co odpowiadasz?
Ja tam pisałem o spadku produkcji OZE w miesiącach zimowych.
>>> Przy aixam nawet rower elektryczny czy hulajnoga jest demonem osiągów.
>> No ale nikt nie każe kupować aixama.
>
> Żeby podyskutować o aixamie, nie ważne sa jego parametry?
> Czy po prostu skleroza zapomniała Ci o czym gadka idzie?
Kupił se Master Aixama, ale może są inne do wyboru ..
>> A rower elektryczny pojedzie 25km/h :-(
> Są takie co i 80 pojadą.
Nie mają prawa :-)
Tzn owszem - jak zdolny jesteś, to może i 80 wypedałujesz, szczególnie
z górki.
Ale u Ciebie mało gór, trafisz na rower, to trzeba będzie zwolnić, aż
się da wyprzedzić ..
Taki, co może 80 ... motocykl ?
>> A wyprzedzić niełatwo w gęstym ruchu, jak je dzielna policja zepchnie
>> na jezdnie ...
>
> Łatwiej niż aixam.
A pamietasz o obowiązkowym odstępie ? :-)
>> A swoją drogą - jak to jest z małymi BEV typu Twizy - nie ma tych
>> dodatkowych wymagan?
>
> Nie mam pojęcia, nawet nie wiem jak to jest rejestrowane.
> Może tak jak aixam?
Chyba nie można, bo to szybciej może jechac.
Tzn jest jakis twizy 45, ale o takim nie piszesz, bo blokuje drogę jak
aixam :-)
J.
-
75. Data: 2025-01-31 16:08:13
Temat: Re: OT musk
Od: JDX <j...@o...pl>
On 30.01.2025 12:45, _Master_ wrote:
> W dniu 30.01.2025 o 06:53, J.F pisze:
>
>> To se kup ... twizy.
>
> Mam Aixama który Pali 3 litry ropy na 100 km.
Haha, to ten bolid co to dużo pierdzi, a mało jedzie? :-D To rower nic
nie pali, a prędkości rozwija podobne. :-D W każdym razie to ja już wolę
Twizy - przynajmniej prędkości normalne może rozwijać. :-) A taki Twizy
F1 to już w ogóle szaleństwo - coś pod 100 KM ma. Jestem ciekaw jak to
gówienko przyspiesza - pewnie całkiem zacnie, biorąc pod uwagę to, że
waży pół tony. Aż mnie dziwi, że ktoś może poważnie rozważać (i
kupować!!!) takie gówna jak te Aixamy.
-
76. Data: 2025-01-31 17:05:06
Temat: Re: OT musk
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Jan 2025 16:08:13 +0100, JDX wrote:
> On 30.01.2025 12:45, _Master_ wrote:
>> W dniu 30.01.2025 o 06:53, J.F pisze:
>>
>>> To se kup ... twizy.
>>
>> Mam Aixama który Pali 3 litry ropy na 100 km.
> Haha, to ten bolid co to dużo pierdzi, a mało jedzie? :-D To rower nic
> nie pali, a prędkości rozwija podobne. :-D
Ale nie ma dachu, drzwi chroniących przed zimnem, gabarytów trochę
chroniących przed kolizją.
> W każdym razie to ja już wolę
> Twizy - przynajmniej prędkości normalne może rozwijać. :-)
Ale nie ma drzwi chroniących przed zimnem :-)
> A taki Twizy
> F1 to już w ogóle szaleństwo - coś pod 100 KM ma. Jestem ciekaw jak to
> gówienko przyspiesza - pewnie całkiem zacnie, biorąc pod uwagę to, że
> waży pół tony.
A nie wywraca się na zakrętach? :-)
> Aż mnie dziwi, że ktoś może poważnie rozważać (i
> kupować!!!) takie gówna jak te Aixamy.
Cena?
Możliwość prowadzenia przez nieletniego?
Czy z zatrzymanym PJ przez dorosłych (nie wszystkich).
J.
-
77. Data: 2025-01-31 19:56:59
Temat: Re: OT musk
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 31.01.2025 o 16:08, JDX pisze:
> On 30.01.2025 12:45, _Master_ wrote:
>> W dniu 30.01.2025 o 06:53, J.F pisze:
>>
>>> To se kup ... twizy.
>>
>> Mam Aixama który Pali 3 litry ropy na 100 km.
> Haha, to ten bolid co to dużo pierdzi, a mało jedzie? :-D To rower nic
> nie pali, a prędkości rozwija podobne. :-D W każdym razie to ja już wolę
> Twizy - przynajmniej prędkości normalne może rozwijać. :-) A taki Twizy
> F1 to już w ogóle szaleństwo - coś pod 100 KM ma. Jestem ciekaw jak to
> gówienko przyspiesza - pewnie całkiem zacnie, biorąc pod uwagę to, że
> waży pół tony. Aż mnie dziwi, że ktoś może poważnie rozważać (i
> kupować!!!) takie gówna jak te Aixamy.
>
No wiesz, Twizy nie naładujesz w podróży a Aixama jednak tak. Ale Aixam
smrodzi i póki jest do jazd lokalnych, a przecież zwykle jest, nie ma
sensu z powodu tego.
-
78. Data: 2025-01-31 20:02:54
Temat: Re: OT musk
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 31.01.2025 o 17:05, J.F pisze:
> On Fri, 31 Jan 2025 16:08:13 +0100, JDX wrote:
>> On 30.01.2025 12:45, _Master_ wrote:
>>> W dniu 30.01.2025 o 06:53, J.F pisze:
>>>
>>>> To se kup ... twizy.
>>>
>>> Mam Aixama który Pali 3 litry ropy na 100 km.
>
>> Haha, to ten bolid co to dużo pierdzi, a mało jedzie? :-D To rower nic
>> nie pali, a prędkości rozwija podobne. :-D
>
> Ale nie ma dachu, drzwi chroniących przed zimnem, gabarytów trochę
> chroniących przed kolizją.
>
>> W każdym razie to ja już wolę
>> Twizy - przynajmniej prędkości normalne może rozwijać. :-)
>
> Ale nie ma drzwi chroniących przed zimnem :-)
No przecież ma. Nie ma ogrzewania, które rozkręca się 5 minut.
>
>> A taki Twizy
>> F1 to już w ogóle szaleństwo - coś pod 100 KM ma. Jestem ciekaw jak to
>> gówienko przyspiesza - pewnie całkiem zacnie, biorąc pod uwagę to, że
>> waży pół tony.
>
> A nie wywraca się na zakrętach? :-)
Wywracać nie bo ma aku w podłodze, ale ze względu na tylny napęd dość
łatwo nim zawrócić w ostrym zakręcie, głównie na śniegu.
>
>> Aż mnie dziwi, że ktoś może poważnie rozważać (i
>> kupować!!!) takie gówna jak te Aixamy.
>
> Cena?
> Możliwość prowadzenia przez nieletniego?
>
> Czy z zatrzymanym PJ przez dorosłych (nie wszystkich).
W Polsce to tylko trójkołowce, czterokołowce zasadniczo wszystkie
wymagają prawka. We Francji nie wymagały.
-
79. Data: 2025-01-31 20:06:29
Temat: Re: OT musk
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 31.01.2025 o 11:06, J.F pisze:
> On Fri, 31 Jan 2025 10:48:14 +0100, Cavallino wrote:
...
>
>> Do tego najpoważniejszy problem z tego typu złomami - blokują ruch, a
>> nawet najsłabsze twizy, smart, czy spring tego nie robią.
>
> W zasadzie się zgadzam.
> Ale nie ma problemu wyprodukować podobnego samochodziku z wiekszym
> silnikiem, a twizy to też nie jest demon osiągów.
Niemniej jednak na każdym skrzyżowaniu odjeżdża smrodom.
>
> A ruch i tak przyblokowany, przez normalne samochody, z normalnymi,
> praworządnymi kierowcami :-(
>
>> Spotkać takie coś na drodze to koszmar, zwłaszcza że debile nawet na
>> krajówki tym się wybierają.....
>
> Twizy tez spowalnia :-(
No ale ... pokazywałem filmik z jazdy miejskiej, czyli jak wyżej.
-
80. Data: 2025-01-31 20:11:32
Temat: Re: OT musk
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 31.01.2025 o 13:28, J.F pisze:
> On Fri, 31 Jan 2025 11:12:29 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 31-01-2025 o 11:06, J.F pisze:
...
>
> A swoją drogą - jak to jest z małymi BEV typu Twizy - nie ma tych
> dodatkowych wymagan? Czyste spaliny nie są problemem,
> ale ABS, ESP, kontrola zaśnięcia, zgłaszanie wypadków,
> i co tam się jeszcze od samochodu wymaga ...
Twizy zostało wypuszczone w 2012 roku gdy takich wymogów nie było i było
produkowane przez lata bez większych zmian. Jeśli powstanie nowa wersja
to bez wątpienia będzie to wszystko musiała mieć, ale zanosi się, że
gdyby powstała to byłby to carsharing a nie auto na własność.