-
61. Data: 2025-01-30 15:51:47
Temat: Re: OT musk
Od: _Master_ <_@_._>
W dniu 30.01.2025 o 14:51, J.F pisze:
> Przy benzynie się raczej nie upiera - dostarczysz mu "normalny
> samochód" na inne zasilanie, to chętnie kupi.
> O ile będzie niedrogi.
Elektryk jest ZA DROGI aby Kowalscy go kupowali.
Zaklinanie rzeczywistości nic nie zmieni.
-
62. Data: 2025-01-30 15:53:10
Temat: Re: OT musk
Od: _Master_ <_@_._>
W dniu 30.01.2025 o 13:15, J.F pisze:
>> Mam Aixama który Pali 3 litry ropy na 100 km.
> Smrodziciel
Jestem bardziej ekologiczny i mniej smrodzę i mniej powoduję SMOGU niż 2
tonowy elektryk.
-
63. Data: 2025-01-30 16:18:36
Temat: Re: OT musk
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 28.01.2025 o 07:52, Cavallino pisze:
> Na szczęście to są dwie różne rzeczy, a ja osobiście od Tesli trzymam
> się z daleka, właśnie z tego powodu, że tam wiedzą lepiej co jest
> potrzebne właścicielowi niż potencjalni właściciele.
> Wiedzenie lepiej czego potrzebuje Europa się w to wpisuje.
A tych co wiedzą lepiej czy inni potrzebują elektryka czy spalinówkę to
jak nazywamy?
-
64. Data: 2025-01-30 16:47:03
Temat: Re: OT musk
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 30 Jan 2025 13:32:40 +0100, J.F
>> Nie, tu też (jeszcze raz) pomyśl komu najbardziej
>> zależało aby ujebać elektryki które nie używają ropy.
>
> Ale ujebał GM.
> Czyli dokładniej ich prezes.
> A prezesa wybierają więksi akcjonariusze.
Każdego da się przekupić. Poza tym są też pożyteczni idioci.
Patrz dzbany na tej grupie.
>>>>>> Trzeba być jeszcze bardziej popieprzonym by korelować Teslę tylko i
>>>>>> wyłącznie z muskiem. Może i jest on "twarzą" Tesli, ale sam jej nie zrobił,
>>>>>> tylko rzesza (hehe) inżynierów i innych bardziej przyziemnych pracowników.
>>>>> Nie byłoby pieniędzy, to nic by nie zrobili :-)
>>>>
>>>> Przypominam że w pewnym momencie Teslę dzieliło parę
>>>> dni od bankructwa i tylko cud ją uratował.
>>>
>>> Z tymi bankructwami to różnie bywa.
>>>
>>> Nawiasem mówiąc - GM tez zbankrutował, tylko się o tym jakoś bardzo
>>> nie pisze.
>>>
>>> No ale cud nastąpił, i pokazał, że na elektrykach daje się zarobić.
>>
>> To nie jest żaden cud. Ludzie chcą elektrycznych samochodów.
>> Gdyby nie negatywna narracja takich pajaców jak radzie, januszki
>> i inne chwasty, nie trzebaby było do nich wcale dodatkowo zachęcać.
>
> Jedni chcą, inni nie chcą.
Jak już pisałem, nic dziwnego że nie chcą, skoro im trolle glupoty do głowy
kładą -- a to że się palą częściej, a to że się nie da dojechać, a to że
trzeba długo "tankowac" (chociaż jak policzyć stratę czasu odejmując
serwisy olejowe, zajeżdżanie na stacje po paliwa, wychodzi na zero, albo
nawet na korzyść BEV). Tak, ja wiem, więcej ludzi mieszka w blokach, z
tymżenie, z tym że mieszkanie w bloku nie wyklucza ładowania pod blokiem
albo w garażu -- a że jest opór (przez trolli straszących pożarami) i nie
ma infrastruktury (bo nie ma jej dla kogo budować) to już inna kwestia.
> A wielu - napęd pewnie drugorzędny, ja po prostu nie lubię słabego
> auta, o zasięgu 200km, ktore trzeba ładować parę godzin.
No właśnie, nadal powielasz te bzdury, choć już niejednokrotnie się
wyprułeś, że to jest gównoproblem w twoim wykonaniu. Jedyne kryterium to
dla ciebie zasięg, którego defacto nie potrzebujesz. Jak więszkość.
> I ... elektryczne są już lepsze. A te na spręzone powietrze
> to raczej nigdy nie będą wystarczajce.
>
> A - i nie lubie jechac 90km/h po autostradzie.
> Elektryki szybsze? A jaki mają wtedy zasięg ? :-)
Znowuzasięgkurłazasięg! <rzyg>
> A ten na sprężone powietrze ... jesli reklama nie kłamie,
> to jako drugie auto do miasta mógłby być.
> Tylko trzeba parkingów na dwa :-)
> Chłodzenie latem mam wrażenie, że nie problem, grzanie w zimie ...
> zimy już prawie nie ma :-)
Co ci się nagle przypomniało o tym dinozaurze?
>> A tu takie typy hejtują BEV co powoduje negatywne nastawienie
>> i jednocześnie hejtują dotacje które mają ten hejt na BEV
>> niwelować. Klasyczny idiotyzm największych baranów.
>
> Zaraz, ale o co chodzi?
> Mam, jako obywatel, składać się, aby ktoś inny jezdził tanszym
> samochodem?
Żeby cię nie truł i żebyś przestał wydawać na leczenie
7x więcej niż żabojad (który grzeje wszystko atomem)
i 4x więcej niż helmut i żebyś nie szedł do piachu
5-10 lat wcześniej, po 2 latach oczekiwania na onkologa,
albo i tego nie doczekać jak udaru dostaniesz.
> No, w imię czystego powietrza mógłbym. Niech on nie smrodzi :-)
> Ale duzo to by kosztowało ?
> Za dużo :-)
Ja wiem że tanio cenisz swoje zdrowie, poza tym strasznie krótkie myślenie
masz, bo nie potrafisz skorelować chorób i ew. przedwczesnej śmierci z
syfiatym powietrzem. Po prostu cały problem smogu to odwleczenie w czasie,
o czym od lat piszę. Ostatnio Dawid z U!NB też to "potwierdził", co więcej
wyszło że cukrzyca to też efekt syfiastego powietrza, polecam posłuchać:
https://www.youtube.com/watch?v=hJ-xJtNtCgI
> No ale przecież chwalisz, że niedrogi, że tani
> w eksploatacji - to po co jakies dotacje?
Ja chwalę, a 10 innych baranów twierdzi,
że jest wprost przeciwnie. Po to dotacje.
> Kupuj, jeźdij i oszczędzaj :-)
Za duże baterie dla mnie mają BEVy. ;P
Na ponad 85% wystarcza mi ta w PHEVie,
który był tańszy niż ekwiwalent w BEV.
Ileż razy można to tłumoczyć...
--
Pozdor
Myjk
-
65. Data: 2025-01-30 19:54:19
Temat: Re: OT musk
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 30 Jan 2025 16:47:03 +0100, Myjk wrote:
> Thu, 30 Jan 2025 13:32:40 +0100, J.F
>>> Nie, tu też (jeszcze raz) pomyśl komu najbardziej
>>> zależało aby ujebać elektryki które nie używają ropy.
>>
>> Ale ujebał GM.
>> Czyli dokładniej ich prezes.
>> A prezesa wybierają więksi akcjonariusze.
>
> Każdego da się przekupić. Poza tym są też pożyteczni idioci.
> Patrz dzbany na tej grupie.
Ale kto powiedział przekupić?
Odszukaj tych większych akcjonariuszy, może wcale nie musieli się
przekupywać :-)
>>>>>>> Trzeba być jeszcze bardziej popieprzonym by korelować Teslę tylko i
>>>>>>> wyłącznie z muskiem. Może i jest on "twarzą" Tesli, ale sam jej nie zrobił,
>>>>>>> tylko rzesza (hehe) inżynierów i innych bardziej przyziemnych pracowników.
>>>>>> Nie byłoby pieniędzy, to nic by nie zrobili :-)
>>>>>
>>>>> Przypominam że w pewnym momencie Teslę dzieliło parę
>>>>> dni od bankructwa i tylko cud ją uratował.
>>>>
>>>> Z tymi bankructwami to różnie bywa.
>>>>
>>>> Nawiasem mówiąc - GM tez zbankrutował, tylko się o tym jakoś bardzo
>>>> nie pisze.
>>>>
>>>> No ale cud nastąpił, i pokazał, że na elektrykach daje się zarobić.
>>>
>>> To nie jest żaden cud. Ludzie chcą elektrycznych samochodów.
>>> Gdyby nie negatywna narracja takich pajaców jak radzie, januszki
>>> i inne chwasty, nie trzebaby było do nich wcale dodatkowo zachęcać.
>>
>> Jedni chcą, inni nie chcą.
>
> Jak już pisałem, nic dziwnego że nie chcą, skoro im trolle glupoty do głowy
> kładą -- a to że się palą częściej, a to że się nie da dojechać, a to że
> trzeba długo "tankowac" (chociaż jak policzyć stratę czasu odejmując
> serwisy olejowe, zajeżdżanie na stacje po paliwa, wychodzi na zero, albo
> nawet na korzyść BEV).
a ty myslisz ze w elektryku sie oleju nie wymienia?
Tzn płynu chłodzącego chciałem napisać :-)
Kupisz sobie ten samochodzik na spręzone powietrze, pogadamy dalej :-)
> Tak, ja wiem, więcej ludzi mieszka w blokach, z
> tymżenie, z tym że mieszkanie w bloku nie wyklucza ładowania pod blokiem
> albo w garażu -- a że jest opór (przez trolli straszących pożarami) i nie
Ale może dzięki temu mają gdzie mieszkać :-P
> ma infrastruktury (bo nie ma jej dla kogo budować) to już inna kwestia.
Inna, ale nie ma.
I co - spuscisz sobie przedłuzacz z okna ? :-)
>> A wielu - napęd pewnie drugorzędny, ja po prostu nie lubię słabego
>> auta, o zasięgu 200km, ktore trzeba ładować parę godzin.
>
> No właśnie, nadal powielasz te bzdury, choć już niejednokrotnie się
> wyprułeś, że to jest gównoproblem w twoim wykonaniu. Jedyne kryterium to
> dla ciebie zasięg, którego defacto nie potrzebujesz. Jak więszkość.
O przepraszam - własnie potrzebuję.
Rzadko bo rzadko, ale wtedy potrzebuję.
Po prawdzie, to by mi wtedy takie 300km starczyło.
>> I ... elektryczne są już lepsze. A te na spręzone powietrze
>> to raczej nigdy nie będą wystarczajce.
>>
>> A - i nie lubie jechac 90km/h po autostradzie.
>> Elektryki szybsze? A jaki mają wtedy zasięg ? :-)
>
> Znowuzasięgkurłazasięg! <rzyg>
Bo się okaże, ze elektryki się polepszyły, i już potrafią przejechać
wiecej niż 200km, ale jak się pojedzie 140/h, to znowu nie :-P
>>> A tu takie typy hejtują BEV co powoduje negatywne nastawienie
>>> i jednocześnie hejtują dotacje które mają ten hejt na BEV
>>> niwelować. Klasyczny idiotyzm największych baranów.
>>
>> Zaraz, ale o co chodzi?
>> Mam, jako obywatel, składać się, aby ktoś inny jezdził tanszym
>> samochodem?
>
> Żeby cię nie truł
To mu zakazać trucia.
Ale jemu - mnie nie :-)
> i żebyś przestał wydawać na leczenie
> 7x więcej niż żabojad (który grzeje wszystko atomem)
Jakies uzasadnienie? Bo coś mi się nie wydaje to prawdą ..
> i 4x więcej niż helmut i żebyś nie szedł do piachu
> 5-10 lat wcześniej, po 2 latach oczekiwania na onkologa,
> albo i tego nie doczekać jak udaru dostaniesz.
Ale ale - to wina powietrza, czy tego, ze onkolog w Niemczech zarabia
4x więcej ? :-)
średnia długość życia
83.3 Francja,
81.4 Niemcy
78.3 Polska
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_l
ife_expectancy
84.71 Japonia. Jak u nich ze smogiem?
A ile lat to skutek tych 2 lat czekania na onkologa?
A co na to ZUS ?
>> No ale przecież chwalisz, że niedrogi, że tani
>> w eksploatacji - to po co jakies dotacje?
>
> Ja chwalę, a 10 innych baranów twierdzi,
> że jest wprost przeciwnie. Po to dotacje.
Czyli dotacje do dla baranów?
>> Kupuj, jeźdij i oszczędzaj :-)
>
> Za duże baterie dla mnie mają BEVy. ;P
> Na ponad 85% wystarcza mi ta w PHEVie,
> który był tańszy niż ekwiwalent w BEV.
>
> Ileż razy można to tłumoczyć...
Ale co robisz w pozostałych 15%?
Wsiadasz do pociągu ? :-P
J.
-
66. Data: 2025-01-30 19:56:16
Temat: Re: OT musk
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 30 Jan 2025 15:51:47 +0100, _Master_ wrote:
> W dniu 30.01.2025 o 14:51, J.F pisze:
>> Przy benzynie się raczej nie upiera - dostarczysz mu "normalny
>> samochód" na inne zasilanie, to chętnie kupi.
>> O ile będzie niedrogi.
>
> Elektryk jest ZA DROGI aby Kowalscy go kupowali.
>
> Zaklinanie rzeczywistości nic nie zmieni.
No ale czytasz Cavalino - nowe ICE podrożały bardzo.
W Europie, bo w USA to chyba mniej.
A w Indiach jeszcze mniej ? :-)
J.
-
67. Data: 2025-01-30 19:59:10
Temat: Re: OT musk
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 30 Jan 2025 15:47:21 +0100, _Master_ wrote:
> W dniu 30.01.2025 o 14:51, J.F pisze:
>> Popieram czyste powietrze, dopóki nie muszę za to płacic
>
> Na kogo głosowałeś?
>
> Na ludzi którzy ZA gruby szmal (zabrany Ci pod przymusem) chcą
> troszeczkę Ci poprawić powietrze?
>
> Warto było? ;-)
Ale na kogo miałbym głosować?
Na PiS, co zaczął wracać do węgla, ale przestał,
czy na Konfederację ... Gietrzwałdzką ?
J.
-
68. Data: 2025-01-31 10:29:58
Temat: Re: OT musk
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 30 Jan 2025 15:53:10 +0100, _Master_ wrote:
> W dniu 30.01.2025 o 13:15, J.F pisze:
>>> Mam Aixama który Pali 3 litry ropy na 100 km.
>> Smrodziciel
>
> Jestem bardziej ekologiczny i mniej smrodzę i mniej powoduję SMOGU niż 2
> tonowy elektryk.
A to zalezy gdzie jeżdzisz.
Ale nawet Bełchatów na smog nie narzeka :-)
J.
-
69. Data: 2025-01-31 10:48:14
Temat: Re: OT musk
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 31-01-2025 o 10:29, J.F pisze:
> On Thu, 30 Jan 2025 15:53:10 +0100, _Master_ wrote:
>> W dniu 30.01.2025 o 13:15, J.F pisze:
>>>> Mam Aixama który Pali 3 litry ropy na 100 km.
>>> Smrodziciel
>>
>> Jestem bardziej ekologiczny i mniej smrodzę i mniej powoduję SMOGU niż 2
>> tonowy elektryk.
>
> A to zalezy gdzie jeżdzisz.
Nie ma znaczenia.
Spalanie i emisje syfu ma takie, że i tak przekracza emisję z elektrowni
dla 20 kWh energii, zwłaszcza przy średniorocznym udziale OZE na
poziomie bliskim 30%.
Już nawet nie wspominając o tym, że bev może być ładowany wprost ze
słońca przez ponad pół roku, z emisją 0 w takich przypadku.
I nie wspominając o syfie, które wyprodukowano przy produkcji i
dostarczeniu paliwa do jego baku.
Do tego najpoważniejszy problem z tego typu złomami - blokują ruch, a
nawet najsłabsze twizy, smart, czy spring tego nie robią.
Spotkać takie coś na drodze to koszmar, zwłaszcza że debile nawet na
krajówki tym się wybierają.....
-
70. Data: 2025-01-31 11:06:26
Temat: Re: OT musk
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Jan 2025 10:48:14 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 31-01-2025 o 10:29, J.F pisze:
>> On Thu, 30 Jan 2025 15:53:10 +0100, _Master_ wrote:
>>> W dniu 30.01.2025 o 13:15, J.F pisze:
>>>>> Mam Aixama który Pali 3 litry ropy na 100 km.
>>>> Smrodziciel
>>>
>>> Jestem bardziej ekologiczny i mniej smrodzę i mniej powoduję SMOGU niż 2
>>> tonowy elektryk.
>>
>> A to zalezy gdzie jeżdzisz.
>
> Nie ma znaczenia.
> Spalanie i emisje syfu ma takie, że i tak przekracza emisję z elektrowni
> dla 20 kWh energii, zwłaszcza przy średniorocznym udziale OZE na
> poziomie bliskim 30%.
Ale może ktos tylko w nocy ładuje, i wtedy OZE jest znacznie mniej :-P
> Już nawet nie wspominając o tym, że bev może być ładowany wprost ze
> słońca przez ponad pół roku, z emisją 0 w takich przypadku.
Jak się ma stosowną instalację, koło parkingu auta w słoneczne dni,
no i nie jezdzi w zimie :-)
> I nie wspominając o syfie, które wyprodukowano przy produkcji i
> dostarczeniu paliwa do jego baku.
To nie wspominając o syfie przy produkcji tego 2t elektryka :-)
> Do tego najpoważniejszy problem z tego typu złomami - blokują ruch, a
> nawet najsłabsze twizy, smart, czy spring tego nie robią.
W zasadzie się zgadzam.
Ale nie ma problemu wyprodukować podobnego samochodziku z wiekszym
silnikiem, a twizy to też nie jest demon osiągów.
A ruch i tak przyblokowany, przez normalne samochody, z normalnymi,
praworządnymi kierowcami :-(
> Spotkać takie coś na drodze to koszmar, zwłaszcza że debile nawet na
> krajówki tym się wybierają.....
Twizy tez spowalnia :-(
J.