  • 41. Data: 2014-04-08 11:12:31
    Temat: Re: [OT] miedziowanie elektrolityczne niklu
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 22:48:33 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

    > Znaczy - odsuwasz problem na później. Jak ten gość który królowi obiecał
    > że nauczy jego konia mówić...
    >
    > Odsunąć można, zanegować chyba się nie da.

    W końcu to podstawowa technika zachowawcza każdego kanonicznego małżonka. "Później"
    to dyżurna odpowiedź na wszystko :)

  • 42. Data: 2014-04-10 06:21:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Żartujesz? Kobiecie wyperswadować jakiś kolor,
    > na punkcie którego jest zafiksowana od...
    > od początku wykańczania domu????

    Przestań się wygłupiać zatem, kup nową umywalkę
    z nową armaturą w kolorze starej miedzi i będzie git.

  • 43. Data: 2014-04-11 13:14:32
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 06:21:19 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Przestań się wygłupiać zatem, kup nową umywalkę
    > z nową armaturą w kolorze starej miedzi i będzie git.

    Wiesz, nie chciałbym być marudny, ale.... co z korkiem? ;)

    (na poważnie - własnie w tym sęk, że armatura jest w kolorze miedzi)

  • 44. Data: 2014-04-11 19:35:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Wiesz, nie chciałbym być marudny, ale.... co z korkiem? ;)
    >
    > (na poważnie - własnie w tym sęk, że armatura jest w kolorze miedzi)

    Oj, myślałem że to taki "automagiczny" korek, który jest na stałe
    w spływie umywalki i tylko się lekko unosi go dźwigienką...

    Jeśli to jest coś osobnego, to chyba jest jeszcze łatwiej?
    Kupujesz taki biały, gumowy za 50gr i jest sprawa załatwiona :-)))

  • 45. Data: 2014-04-11 20:04:49
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-04-11 13:14, Jarek P. pisze:

    > Wiesz, nie chciałbym być marudny, ale.... co z korkiem? ;)
    >
    > (na poważnie - własnie w tym sęk, że armatura jest w kolorze miedzi)

    Nie bez powodu stosuje się wykończenie chromem, jest cholernie twardy,
    odporny na ścieranie. Jak wsadzisz korek z miedzi to będzie lipa,
    wszelkie badziewia czyszczące będą reagowały z czystą miedzią, czasem
    ktoś to przeczyści proszkiem i tak do końca nie wiadomo co wyjdzie po
    roku. Może lepszy będzie jakiś zamówiony korek z mosiądzu, no chyba że
    ktoś ci jednak zabarwi ten chrom na brązowo lub pomaluje proszkowo i
    utwardzi.

    Jak bardzo się upierasz to wytraw chrom i nikiel do samej miedzi, wypoleruj.

    Myślę że chlorek to ruszy. Podręcznikowy najprostszy sposób trawienia
    chromu na podwarstwie niklu, to anodowe rozpuszczanie w 3-5% NaOH.w 30
    celsjusza. Dalej wytraw nikiel w FeCl3 albo zjedź papierem ściernym.
    Ogólnie nie bawiłbym się z tym tylko zlecił.

  • 46. Data: 2014-04-13 23:25:30
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu piątek, 11 kwietnia 2014 19:35:48 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Oj, myślałem że to taki "automagiczny" korek, który jest na stałe
    > w spływie umywalki i tylko się lekko unosi go dźwigienką...

    Agdzietam, takie rozwiązania to "późny Krzaklewski" jest.

    Patrzy i się uczy:
    https://www.google.pl/search?q=korek+click+clack&tbm
    =isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cgBLU6bdNq6Q4ASozYDw
    Cw&ved=0CC0QsAQ&biw=1600&bih=787

    > Jeśli to jest coś osobnego, to chyba jest jeszcze łatwiej?
    > Kupujesz taki biały, gumowy za 50gr i jest sprawa załatwiona :-)))

    Phi!