  • 171. Data: 2013-08-08 21:13:12
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-08 20:34, Marek pisze:
    > On Thu, 8 Aug 2013 19:38:44 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    >
    > Tylko w real mode. W oienku dosa pod win311/95 loadlin nie mógł
    > przełączyć się w tryb chroniony i startować kernel linuxa.

    Nic dziwnego, ponieważ pracował w wirtualnym trybie rzeczywistym :)

  • 172. Data: 2013-08-08 21:34:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" ku0l6t$tet$...@s...aioe.org

    > I nie chcę pisać elaboratów ;) o jej [bez]użyteczności.

    To może nie pisz, bo znowu jakieś bzdury napiszesz.
    Start z DOS-a nie oznacza pracy w trybie 'non-dedicated',
    znanym tylko z wersji 2.X. Co ciekawsze, praca w tym
    trybie była dość często spotykana w małych sieciach i jakoś
    to żyło.

  • 173. Data: 2013-08-08 22:35:50
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 17:26:13 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg4
    63435.aspx#EKC

    No to sie dziwie ... ale to mnie nie przekonuje. Nie napisane wprost.

    ale jest sobie takie cos
    http://www.otdl.com/USB_LE9.PDF
    ... i tez sie nie potrafie doczytac.

    Ale czytam opis jednego chipsetu - chyba masz racje.

    > No i korzystały :)

    > LOL - a jak niby chciałeś załadować ten sterownik i go uruchomić?
    > No i jeszcze z niego skorzystać :P

    No to programy korzystaly czy sterowniki korzystaly ?

    > W zasadzie to większość funkcji można było "nadpisać".

    Tu nie o to chodzi ze mozna, tu chodzi o to ze niektore trzeba, bo
    byly bezuzyteczne maksymalnie. Np. obsluga portow szeregowych.

    > Jak najbardziej też. Zdziwiłbyś się nawet jak bardzo :P

    Zdziwilbym sie. Jakies przyklady ?

    > Niekoniecznie z tych przyczyn.

    A chcialoby ci sie pisac program, ktory robi to samo co gotowa
    funkcja?

    > No jak nie, jak tak? Poszukaj o PS/2.

    Skoro byly, to po co te drivery do myszy z obluga portu PS/2 ? :-)

    > Sprzęt nie był jednakowy - wystarczy by się tak programom wydawało.

    Jak nie byl, to sie okazywalo ze sprzet jest niekompatybilny i szybko
    wypadal z rynku :-)

    > Wygląda na to, że jest programowa :)
    > "
    > The BIOS traps events from the USB keyboard and mouse and presents
    > them to the system as PS/2-compatible devices.
    > The legacy operating system recognizes the USB keyboard and USB
    > mouse as PS/2-compatible devices, with limitations imposed by the USB
    > boot protocol.
    > "
    > http://webpages.charter.net/danrollins/techhelp/0233
    .HTM

    Ale tu masz funkcje Int 16, a powyzej sam cytujesz
    "as PS/2-compatible DEVICES" :-)

    Wyglada na to ze kontroler zyskal funkcje wpisu do jego bufora.
    A moze

    > Mój nawet z kablem nie jest normalnie widziany przez TC :)

    I to jest bardzo duza wada, rzeklbym ze dyskwalifikujaca telefon w
    moich oczach :-)

    J.

  • 174. Data: 2013-08-09 01:26:49
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    J.F. (j...@p...onet.pl) in

    > Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ?

    Przepraszam, wtrącę się.
    Dostępnośc LPT chyba zależy od chipsetu płyty. Np. B75 przewiduje LPT a
    jest przecież współczesnym chipsetem. Inna sprawa że łącze na płycie może
    być nie wyprowadzone na zewnątrz. A laptopy to swoją drogą.

    > Funkcjonalnosc.
    > Ja np lubie Total Commandera i kazda inna metoda dostepu do plikow na
    > urzadzeniu powoduje ciezki slowotok wyrazow malo nadajacych sie do
    > publikacji :-)

    Tak samo mam, dobrze że jest na Androida.
    Pewnie też się wychowałeś na Norton Commanderze. Kiedyś, za wczesnych
    Windows, mówiłem że najlepszy system okienkowy to jak są dwa okienka obok
    siebie. ;)

    MSz

  • 175. Data: 2013-08-09 08:34:53
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-09 01:26, Marcin Szumilas pisze:
    > Quoted:
    > J.F. (j...@p...onet.pl) in
    (...)

    > Tak samo mam, dobrze że jest na Androida.

    Chyba nie o to chodziło J.F - raczej o obsługę telefonu jako pamięci
    masowej z TC pod Windows. TC na Androida jest fajny, ale to nie to
    samo :)

    > Pewnie też się wychowałeś na Norton Commanderze. Kiedyś, za wczesnych
    > Windows, mówiłem że najlepszy system okienkowy to jak są dwa okienka
    > obok siebie. ;)

    Norton Commander, łezka się w oku kręci ;)

  • 176. Data: 2013-08-09 09:22:13
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 17:38:20
    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Tak i stąd ja myślę pomysły o wersji 'alternatywnej' ;)

    Tyle ża AC ciut popularniejszy jest niż soft o którym pisąłem.

    > Mam wrażenie, że pomyliłeś zabezpieczenie z możliwością obsługi
    > sieciowych kluczy na serwerze - służył do tego dedykowany moduł
    > nlm.

    Nie. OIDP to Novell Netware gdzieś tak do wersji 4.11 mógł być
    zabezpieczany kluczem HASP. Co ciekawe niezbyt to chciało wtedy
    pracować z komputerami Della - coś było niestandardowe w ich porcie LPT
    i pamiętam że rozwiązaniem było wyłącznie portu wbudowanego i dodanie
    innego na karcie. Ale to lata świetlen temu.

    > Znajdź mi firmę, która takie klucze obecnie oferuje - od dawna
    > oferowane są i/lub na USB. U klientów można takie spotkać, ale to
    > rzeczy kupione już raczej dawno i ciąg dalszy to aktualizacje.

    małe firmy wyprzedają to co kupiły. Niestety ale wiele takiego softu
    pisanego jeszcze pod DOS nadal jest sprzedawane i instalowane. Ot kilka
    tygodni temu zetknąłem się z takim softem (jak chcesz to sprawdzę firmę
    ale to po urlopie) do wystawiania jakiś umów. Program zmienia się od
    lat kilkunastu o tyle że uwzględnia nowe przepisy. Interfejs, obsługa
    etc. stoi w miejscu. A księgowa używa bo zna i ma w nim zgromadzony
    zasób danych nieprzenaszalnych w prosty sposób do czegoś nowszego. No i
    wersja tylko z kluczem LPT niestety. Firma nie oferuje USB. Akurat tiu
    nie był problem - problemem było wymuszenie poprawnego drukowania
    PL-literek na drukarce sieciowej z okienka DOS-oweskiego w Win7. Bo
    program pozwalał wybrać jako najbardziej zaawansowane HL LJ II i
    rozróżniał Mazowvię i Latin-2 ;-)

    > Za politykę producentów w zakresie wymiany kluczy na USB nie
    > odpowiadam :>

    Ja też nie. Jak stawiałem W 2008 roku pierwszy system w knajpie to
    poprosiłem o klucz na IUSB. I co? Okazało się że z obecnych na rynku 3
    systemów które brałem pod uwagę żaden nie oferował kluczy. Wybrałem ten
    który mi pasował i regularnie trułem producenta o wersję na USB. Już
    około połowy 2011 roku dokonano wymiany a i tak na klucz czekałem
    kilka tygodni od zamówienia "bo z USA musiał dojechać". ;-)

    Niestety tam gdzie te systemy nie zmieniają się różnie często jak
    wersje FF czy Chrome producenci często stosują rozwiązania ciut
    staroświeckie. Bo tak im wygodniej - nie muszą zapłacić programistom za
    lekką modyfikację programu. I potrafi to trwać długie lata. :-(

    Zdrówko

  • 177. Data: 2013-08-09 09:27:55
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 16:26:20
    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Nie wiem co to znaczy 'do niedawna', ale tak naprawdę nie ma czegoś
    > takiego jak wersja oprogramowania na LPT - o dostępie do klucza
    > decyduje sterownik i wgranie stosownego powinno udostępnić klucz USB.
    > Jest tylko jeden problem - klucz USB musi być 'zaprogramowany' tak jak
    > ten na LPT. Tego typu informacje podaje się sprzedawcy przy zamówieniu
    > kolejnej partii kluczy.

    Problem w tym - o czym nie napisałem domyślnie - że duża część tego
    softu nie korzysta z procedur systemu operacyjnego a bezpośrednio
    odwołuje się do sprzętu. Spadek po DOS-ie niestety i niestety często
    trwający mimo tego że można to zrobić obecnie uniwersalnie.

    > Zaraz, zaraz - to mówimy o pojedynczej firmie, czy "~80 tysięcy firm
    > gastronomicznych"?

    Wtedy interesowało mnie w skali mojej firmy. W innym poście napisałem
    Ci że wersja z kluczem USB softu jaki wybrałem (firma chwaliła się
    kilkunastoma tysiącami sprzedanych licencji) udostępniono w połowie
    roku 2011.

    > Jakbyś zwrócił uwagę, to skoro o tym napisałeś, to i dostałeś
    > odpowiedź. Też mogłem napisać np. Te drukarki kodów, czytniki itd.
    > też z tym będą świetnie współpracowały. Potwierdzone w praktyce itd.
    > Skoro opisałeś problem to przedstawiłem rozwiązanie, które działa i
    > jest skuteczne. Jak się nie podoba, to pozostaje zakup sprzętu, który
    > posiada 'natywnie' takie interfejsy, albo przesiadka na nowszy
    > (pewne z softem :>).

    Tak - oczywiście. Wymień cały sprzęt w firmie i ku[p "przejściówki"
    zamiast używać sprawdzonego RS-a. Dzięki - nie skorzystam. Wole to co
    ma i działa. :-P

    Zdrówko

  • 178. Data: 2013-08-09 11:40:08
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > O ile pamiętam to swego czasu Autocad był licencjonowany za pomocą tych
    > kluczy.

    Na 90% było to Lightwave ale głowy sobie nie dam uciąć.

  • 179. Data: 2013-08-09 11:56:30
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > odwołuje się do sprzętu. Spadek po DOS-ie niestety i niestety często
    > trwający mimo tego że można to zrobić obecnie uniwersalnie.

    Litości - obwoluta sczytywała dane z HASP wprost ze sprzętu za czasów
    DOS. Obwolutowanie aplikacji Win3.X i wyższych poprzez driver
    producenta klucza. Obsługa klucza USB ma więcej niż 10 lat.
    Hasp4 to rok 2000, a robiło się to uniwersalnie od początku,
    a nie obecnie. Jeżeli Twój opis jest prawdziwy, to zachodzę w głowę
    jak bardzo producent musiał nakombinować by to działało tak źle.

    > Tak - oczywiście. Wymień cały sprzęt w firmie i ku[p "przejściówki"
    > zamiast używać sprawdzonego RS-a. Dzięki - nie skorzystam. Wole to co
    > ma i działa. :-P

    Ja nie namawiam do wymiany sprzętu - podaję tylko sprawdzoną
    alternatywę gdyby się okazało, że kabibelek nie pasuje.

  • 180. Data: 2013-08-09 12:30:57
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

> [...]
    > i pamiętam że rozwiązaniem było wyłącznie portu wbudowanego i dodanie
    > innego na karcie. Ale to lata świetlen temu.

    Jednak pozostanę przy swoim, choć częściowo potwierdzę - były
    jakieś problemy z obsługą NETHASP-ów na niektórych maszynach.

    (...)

> [...]
    > około połowy 2011 roku dokonano wymiany a i tak na klucz czekałem
    > kilka tygodni od zamówienia "bo z USA musiał dojechać". ;-)

    Folklor. Chcesz mi powiedzieć, że ten system korzystał z klucza na
    LPT z pominięciem sterownika i był to program pod Windows?