  • 161. Data: 2013-08-08 16:26:20
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > To że istnieją od dawna to oczywista oczywistość. Tyle że producenci
    > softu do niedawna dostarczali wyłącznie wersję na LPT. I co im zrobisz?

    Nie wiem co to znaczy 'do niedawna', ale tak naprawdę nie ma czegoś
    takiego jak wersja oprogramowania na LPT - o dostępie do klucza
    decyduje sterownik i wgranie stosownego powinno udostępnić klucz USB.
    Jest tylko jeden problem - klucz USB musi być 'zaprogramowany' tak jak
    ten na LPT. Tego typu informacje podaje się sprzedawcy przy zamówieniu
    kolejnej partii kluczy.

    > Możesz zlecić napisanie własnego. Sprawdzałem - nie opłaca się dla
    > pojedynczej firmy.

    Zaraz, zaraz - to mówimy o pojedynczej firmie, czy "~80 tysięcy firm
    gastronomicznych"?

    > Jakbyś zwrócił uwagę to użyłem takiego zwrotu "np.". Drukarka fiskalna
    > to tylko jedno urządzenie. Akurat pracujące w miarę dobrych warunkach
    > na barze. Zdecydowanie lepszych niż drukarki w kuchni czy czytniki i
    > drukarki kodów w magazynach. I nic tam po "praktyce" i "potwierdzeniu"
    > producenta kasy fiskalnej będącej tylko jednym z elementów systemu.

    Jakbyś zwrócił uwagę, to skoro o tym napisałeś, to i dostałeś odpowiedź.
    Też mogłem napisać np. Te drukarki kodów, czytniki itd.
    też z tym będą świetnie współpracowały. Potwierdzone w praktyce itd.
    Skoro opisałeś problem to przedstawiłem rozwiązanie, które działa i
    jest skuteczne. Jak się nie podoba, to pozostaje zakup sprzętu, który
    posiada 'natywnie' takie interfejsy, albo przesiadka na nowszy
    (pewne z softem :>).

  • 162. Data: 2013-08-08 16:41:06
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > "Artur Maśląg" 520272d5$0$1219$6...@n...neostrada.pl

    > Napisz to, co ja, ale mniejszą liczba liter.

    A po co? Krótkie i techniczne podsumowanie znajdziesz w tym co
    napisałem w kilku krótkich zdaniach.

    > Co napisałeś? Piszesz tak, aby ukryć swoje braki w wiedzy.

    No pewnie :)

  • 163. Data: 2013-08-08 16:53:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    (...)
    > Pokaż, gdzie (możesz przeszukać wszystkie moje posty -- prawie
    > 50 tysięcy) ja piszę, że pod WXP czy W7 jest DOS.

    Ty naprawdę wiesz na jaki temat dyskutujesz?

    > WME to jeszcze WinDOS. To nadal nakładka na DOSa.

    Musze Ciebie zmartwić, ale to żadna nakładka. To, że startuje z DOS
    o niczym nie świadczy. Novell też startował z DOS...

  • 164. Data: 2013-08-08 17:26:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-08 15:03, J.F pisze:

    > Zdziwilbym sie. ewentualnie ten program to calkiem inny procesorek w
    > chipsecie.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg4
    63435.aspx#EKC

    > Po to jest SO, aby programy korzystaly z udostepnionych przez niego
    > funkcji.

    No i korzystały :)

    > Ale myszy i MS-DOS to nie dotyczy, bo on z mysza nie mial nic wspolnego.

    LOL - a jak niby chciałeś załadować ten sterownik i go uruchomić?
    No i jeszcze z niego skorzystać :P

    > Inne funkcje tez czesto byly omijane przez programy, bo sie do niczego
    > nie nadawaly,

    W zasadzie to większość funkcji można było "nadpisać".

    > ale juz np dyskowe nie.

    Jak najbardziej też. Zdziwiłbyś się nawet jak bardzo :P

    > Podobnie zreszta funkcje biosa byly czesto omijane, bo sie do niczego
    > nie nadawaly.

    Niekoniecznie z tych przyczyn.

    > Ale jesli chodzi o mysz, to ich po prostu nie bylo.

    No jak nie, jak tak? Poszukaj o PS/2.

    > Ale poniewaz sprzet byl jednakowy - to sporo programow bezposrednio do
    > sprzetu siegala.

    Sprzęt nie był jednakowy - wystarczy by się tak programom wydawało.

    > I dlatego mi sie wydaje ze ta emulacja klawiatury jest sprzetowa.

    Wygląda na to, że jest programowa :)

    "
    The BIOS traps events from the USB keyboard and mouse and presents
    them to the system as PS/2-compatible devices.

    The legacy operating system recognizes the USB keyboard and USB
    mouse as PS/2-compatible devices, with limitations imposed by the USB
    boot protocol.
    "

    > Byc moze w pozniejszych chipsetach pojawily sie mozliwosci zapisu,
    > wlasnie na potrzeby emulacji ...

    http://webpages.charter.net/danrollins/techhelp/0233
    .HTM

    > W trybie AT286. A Autocad lubi duzo pamieci :-)

    DPMI - 16MB i nie da się więcej dla 16 bitowego trybu chronionego.

    > A co proponujesz ? Aby telefon byl normalnie widziany w systemie plikow
    > i bez kabla ..

    Mój nawet z kablem nie jest normalnie widziany przez TC :)

  • 165. Data: 2013-08-08 17:38:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > O ile pamiętam to swego czasu Autocad był licencjonowany za pomocą tych
    > kluczy.

    Tak i stąd ja myślę pomysły o wersji 'alternatywnej' ;)

    > Z tego co pamiętam to chyba Novell Netware był tak samo
    > zabezpieczany.

    Mam wrażenie, że pomyliłeś zabezpieczenie z możliwością obsługi
    sieciowych kluczy na serwerze - służył do tego dedykowany moduł
    nlm.

    > Z nowszych rzeczy dość często takie klucze spotykam w
    > sofcie do obsługi firmy -księgowość, finanse, kadry i pochodne. Plus

    Znajdź mi firmę, która takie klucze obecnie oferuje - od dawna
    oferowane są i/lub na USB. U klientów można takie spotkać, ale to
    rzeczy kupione już raczej dawno i ciąg dalszy to aktualizacje.
    Za politykę producentów w zakresie wymiany kluczy na USB nie
    odpowiadam :>

  • 166. Data: 2013-08-08 19:38:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 52036c60$0$1210$6...@n...neostrada.pl

    > Nakladka na DOS skonczyla sie gdzies w czasie W95, a moze nawet W 3.11 w trybie
    386.

    JF -- pierwsze wypusty W95 to po prostu W3.11fwg ze
    zmodyfikowanym interfejsem użytkownika. Rozróżnianie
    tego typu (rozróżnianie pomiędzy w95 i W2.11fwg) nie
    ma sensu.

    Czy istniał W3.11 inny niż Windows 3.11 for Workgroups?

    > Owszem, z DOS startowal, ale dalej przejmowal pelna kontrole.

    Każdy program może przejąć pełną kontrolę.
    Czy staje się przez to systemem operacyjnym?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 167. Data: 2013-08-08 19:40:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 5203b0fc$0$1262$6...@n...neostrada.pl

    > Novell też startował z DOS...

    Owszem, była taka możliwość. Miała nawet swoją nazwę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 168. Data: 2013-08-08 19:57:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > "J.F" 52036c60$0$1210$6...@n...neostrada.pl

    > JF -- pierwsze wypusty W95 to po prostu W3.11fwg ze
    > zmodyfikowanym interfejsem użytkownika.

    Nieprawda :>

  • 169. Data: 2013-08-08 20:16:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Aug 2013 19:38:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > tego typu (rozróżnianie pomiędzy w95 i W2.11fwg) nie
    > ma sensu.
    > Czy istniał W3.11 inny niż Windows 3.11 for Workgroups?

    wczesne windowsy roznie dzialaly w zaleznosci od trybu pracy.

    > Każdy program może przejąć pełną kontrolę.
    > Czy staje się przez to systemem operacyjnym?

    Jesli spelnia funkcje systemu operacyjnego, to tak.

    A jak najbardziej spelnial - i to samodzielnie.

    J.

  • 170. Data: 2013-08-08 21:07:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ku0l6t$tet$...@s...aioe.org

    > "Artur Maśląg" 5203b0fc$0$1262$6...@n...neostrada.pl

    > Owszem, była taka możliwość. Miała nawet swoją nazwę. :)

    I nie chcę pisać elaboratów ;) o jej [bez]użyteczności.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'