    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    atman.pl><20130808131005.549292c6@babcia-workstation><ktvvdo$6nb$1@node1.
    news.atman.pl><20130808141708.3f426672@babcia-workstation><5203bb73$0$146
    6$65785112@news.neostrada.pl>
    <20130809092213.2c41381d@babcia-workstation>
    Subject: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Date: Fri, 9 Aug 2013 12:36:31 +0200

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    >Nie. OIDP to Novell Netware gdzieś tak do wersji 4.11 mógł być
    >zabezpieczany kluczem HASP. Co ciekawe niezbyt to chciało wtedy

    Raczej nie - oni uzywali wtedy dyskietki z kluczem i licencja.

    Tak jak Artur pisze - niektore programy umozliwialy podpiecie klucza
    do serwera i sprawdzaly licencje przez siec.

    >małe firmy wyprzedają to co kupiły. Niestety ale wiele takiego softu
    >pisanego jeszcze pod DOS nadal jest sprzedawane i instalowane. Ot
    >kilka

    Tylko o DOS coraz trudniej.

    >tygodni temu zetknąłem się z takim softem (jak chcesz to sprawdzę
    >firmę
    >ale to po urlopie) do wystawiania jakiś umów. Program zmienia się od
    >lat kilkunastu o tyle że uwzględnia nowe przepisy. Interfejs, obsługa
    >etc. stoi w miejscu.

    Ale czy to na pewno wersja DOS, czy juz na jakiejs bibliotece pod
    Windows ... ale znakowej ?

    >A księgowa używa bo zna i ma w nim zgromadzony
    >zasób danych nieprzenaszalnych w prosty sposób do czegoś nowszego. No
    >wersja tylko z kluczem LPT niestety. Firma nie oferuje USB. Akurat
    >tiu
    >nie był problem - problemem było wymuszenie poprawnego drukowania
    >PL-literek na drukarce sieciowej z okienka DOS-oweskiego w Win7.

    A klucz dzialal ? Bo przeciez Win7 izoluje od sprzetu.

    >Bo
    >program pozwalał wybrać jako najbardziej zaawansowane HL LJ II i
    >rozróżniał Mazowvię i Latin-2 ;-)

    Laserowki powinny w danymi od HP LJ2 dzialac.
    Tylko te nowsze, z podajnikami, dwustronnym drukiem, moga miec klopoty
    ... w uzyciu ambitnych opcji :-)

    Za ogonki nie recze.

    >Niestety tam gdzie te systemy nie zmieniają się różnie często jak
    >wersje FF czy Chrome producenci często stosują rozwiązania ciut
    >staroświeckie. Bo tak im wygodniej - nie muszą zapłacić programistom
    >za
    >lekką modyfikację programu. I potrafi to trwać długie lata. :-(

    Owszem.
    Tym niemniej sprzet sie zmienia, systemy operacyjne sie zmieniaja i
    producenci musza nadazac za zmianami.
    Np rezygnujac z klucza, skoro nie potrafia go obsluzyc :-)

    J.