  • Data: 2014-12-08 10:40:56
    Temat: Re: [OT] grzanie nietypowej trawiarki - jak?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:391254e8-135b-4e85-b4d2-af42680a40e9@googlegrou
    ps.com...

    > Jeśli metoda termotransferu była by dobra to w firmach robiących płytki
    > zamiast naświetlarek stały by specjalizowane drukarki laserowe i
    > dedykowane laminatory. W czasach kiedy fotonaświetlarek było mało i usługa
    > naświetlenia była droga to tandetna metoda z drukarką laserową miała
    > jakieś uzasadnienie dla amatora. Od jakiś dziesięciu lat nie ma takiego
    > uzasadnienia. Klisze tanie i często naświetlą od ręki. W stosunku do
    > drukarki laserowej jakość kosmiczna. Teraz ylko fajansiarz może brać się
    > za termotransfer. Takie jest moje zdanie i będę bo bronił jak
> [...]

    -------------
    Nie rozumiem dlaczego tak dyskredytujesz termotransfer. Jakbym chciał
    popróbować sam zrobić płytkę (ostatnio robiłem to chyba w 1985r i nie miałem
    dostępu do żadnej z tych technologii) to moim pierwszym wyborem byłby
    termotransfer bo:
    - drukarkę mam,
    - laminator mam (trzeba by przerobić, ale to mnie nie przeraża),
    - z czasów studenckich mam z 5 kg płytek (załatwiliśmy kiedyś kilka plecaków
    zrzynów - typowo 6x20cm, ale większe też mam),
    a do metody foto musiałbym:
    - kupować płytki pokryte emulsją,
    - znaleźć gdzieś miejsce gdzie by mi klisze naświetlali,
    - wydaje mi się, że z naświetlarką miałbym więcej roboty niż z laminatorem,
    - o wywoływaniu też niewiele wiem.

    Czyli do termtransferu mam wszystko (poza czymś do trawienia), a do foto
    nic. Wygląda na to, że termotransfer wyjdzie mi (i chyba większości
    amatorów) taniej - i to już jest "jakieś uzasadnienie" o którym twierdzisz,
    że go nie ma.
    Zgodzę się z Tobą, że termotransfer nie ma uzasadnienia ale tylko w
    odniesieniu do amatorów, którzy potrzebują "jakości kosmicznej" o której
    piszesz.
    P.G.