    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: [OT] graylisting
    Date: Tue, 14 Jun 2011 12:36:47 +0200

    W dniu 06.06.2011 08:13, Michal Tyrala pisze:

    > Zalozenie jest inne: syf ma kilka godzin greytime zeby dac w razie czego
    > zareagowac RBLom. A 90min to jest uklon, nie kara :-)

    Ale to jest Twój wymysł, czy poprzedzone jakąś analizą?

    Imo trafienie na host, który spamuje nadal pod kilku min graytime
    (bardziej zaawansowany spambot) i nie ma go jeszcze na RBL jest bardzo
    trudne.

    Ja bym już powiedział, że RBL'e są nadpobudliwe i często służą do
    wymuszania kasy:
    przez wiele lat ani jednego spamu z naszego IP, ale jest kilka list,
    które na zapytanie o adres zwracają, że TAK, jest 'zły'.

    Próba wylistowania adresu skutkuje informacją, ze wylistować nie trzeba
    bo spamu nigdy nie było, ale cała klasa jest oznaczona jako 'zła'. Można
    zapłacić kilkanaście euro 'darowizny' za whitelistowanie na kwartał.

    Michoo