  • 51. Data: 2011-01-26 22:41:08
    Temat: Re: [OT] e-papieros, ktos pali ?
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 10:42:16 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Jakbym nigdy nie widzial e-papierosa w uzyciu, to moze bym ci uwierzyl,
    >ze jest to bezwonne.

    w porownaniu z tym jak "bezwonne" potrafia byc wyziewy palaczy, ktorzy
    nawet, w danym momencie nie pala), to on jest bezwonny.

    >PS. podczas oddychania, nabierania powietrza do pluc, wdychasz tlen.
    >Procentowo, ile tlenu jest potem wydychane? Co sie dzieje z nikotyna z
    >e-papierosa? Bo nie sadze, ze 100% jest pochlaniane przez pluca, i
    >nikotyna nie wydostaje sie do otoczenia.

    a jaki zapach ma nikotyna? ile jej trzeba w powietrzu zeby byla
    wyczuwalna? nikotyna w tym papierosie jest pochlaniana juz przez jame
    ustna i przelyk. <rs>

  • 52. Data: 2011-01-27 06:38:35
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 18:33:29 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    No ale ja chcę linka na artykuł naukowy, bo się już przekonałem że
    Polityka, nawet w dobrej woli, potrafi czasami się pomylić. W końcu
    jest trochę pismem o innym profilu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 53. Data: 2011-01-27 06:54:38
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > W powyzszym linku: "98 proc. wytwarzanej w papierosie elektronicznym
    > mgiełki nikotynowej wchłania sam użytkownik".

    Po pierwsze sugeruje to, że w tym czymś powstaje jedynie nikotyna w
    formie gazowej. Na 100% jest to nieprawda. Tyle, że póki co nikt się tą
    resztą z e-peta nie zainteresował.
    W końcu w papierosie nikotyna jest mało szkodliwym składnikiem.

    >... pozostale 2% nikotyny
    > musi ulegac dezintegracji.

    A to ciekawe ;) Ciekawe czy ta nikotyna o tym wie ;) ten alkaloid do
    niestabilnych raczej nie należy :/

    --
    Wojtek

  • 54. Data: 2011-01-27 09:28:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 26.01.2011 23:41, rs wrote:

    > w porownaniu z tym jak "bezwonne" potrafia byc wyziewy palaczy, ktorzy
    > nawet, w danym momencie nie pala), to on jest bezwonny.

    Aha. Zaraz napiszesz, ze toalety w pociagach PKP - rowniez sa "bezwonne"?

    > a jaki zapach ma nikotyna? ile jej trzeba w powietrzu zeby byla
    > wyczuwalna? nikotyna w tym papierosie jest pochlaniana juz przez jame
    > ustna i przelyk.<rs>

    No patrz, a ja glupi myslalem, ze to, co wdychamy, pochlaniane jest
    _czesciowo_ przez pluca. A czego pluca nie wchlona, to wydychane jest z
    powrotem.
    A tu nie - najwyrazniej jama ustna i przelyk wchlaniaja tlen, i wydalaja
    dwutlenek wegla.

    Tak swoja droga, tlenek wegla tez jest bezwonny, co nie znaczy, ze jego
    wdychanie jest nieszkodliwe.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 55. Data: 2011-01-27 12:56:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rs" <n...@n...spam.pl> wrote in message
    > jesli wprowadzisz przepis, ze w PKP pasazerowie nie moga w zaden
    > sposob wchlaniac nikotyny, to bedzie inna rozmowa, ale na razie twoja
    > agrumentacja swiadczy jedynie o tym, ze nie wiesz jak e-papieros
    > dziala i ze z paleniem papierosow nie ma on nic wspolnego.

    No masz rację :-)

  • 56. Data: 2011-01-27 17:19:52
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 10:28:20 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Aha. Zaraz napiszesz, ze toalety w pociagach PKP - rowniez sa "bezwonne"?

    trzymaj sie tematu.

    >No patrz, a ja glupi myslalem, ze to, co wdychamy, pochlaniane jest
    >_czesciowo_ przez pluca. A czego pluca nie wchlona, to wydychane jest z
    >powrotem.

    sam podkresliles slowo _czesciowo_ wiec chyba zrozumiales o czym
    pisalem.

    dywagacje. nie na temat. <rs>

  • 57. Data: 2011-01-28 12:36:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.01.2011 18:19, rs wrote:

    > trzymaj sie tematu.

    Alez jak najbardziej sie trzymam.
    Bo okazuje sie, ze twoje "bezwonne", to tyle co "smierdzi innaczej jak
    zwykle papierosy".

    > sam podkresliles slowo _czesciowo_ wiec chyba zrozumiales o czym
    > pisalem.

    Ja zrozumialem, ale czy ty zrozumiales?
    Bo to, ze "98% nikotyny z e-papierosa idzie prosto do pluc" - to wiemy.

    Ale dziwnie jakos nikt nie napisal, ile sie wydostaje z powrotem do
    otoczenia, przy wydechu.

    Bo wlasnie o to mi chodzilo piszac "czesciowo".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 58. Data: 2011-01-28 20:08:48
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 13:36:47 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Alez jak najbardziej sie trzymam.
    >Bo okazuje sie, ze twoje "bezwonne", to tyle co "smierdzi innaczej jak
    >zwykle papierosy".

    nie a przywolywanie tu WC w PKP jest zupelnie od czapy.
    chciales sprawic wrazenie, ze miales kontakt z takim urzadzem, sorry
    ale po tym co napisales to watpie. moze ktos cie oszukal i sprzedal ci
    przebranego camela.
    wiec kup takiego e-peta. postaw dwie osoby na przeciwko siebie w
    odleglosci okreslonej przestrzenia osobista i kaz im zapalic e-peta i
    zwyklego, a potem, zdaj relacje.
    mam w biurze, dwie osoby, ktore przez jakis, chyba na zlosc szefowej,
    palily takie e-papierosy w stosunkowo niewielkiej przestrzeni. nie
    bylo nic czuc mimo, ze nasze biurka sa nie tak daleko od siebie, nawet
    jak palily jednoczesnie.

    >Ja zrozumialem, ale czy ty zrozumiales?

    mozesz przyjac jako pewnik, ze rozumiem to co pisze.

> [...]
    >otoczenia, przy wydechu.
    >Bo wlasnie o to mi chodzilo piszac "czesciowo".

    niech nawet bedzie te cale 2%. pytalem jaki zapach ma nikotyna i jaka
    jest jej koncentracja w wydychanej mieszance oraz w powietrzu na okolo
    palacza? co najbardizej smierdzi z papierosow? co jest najbardziej
    szkodliwe w paleniu biernym? zastanow sie przez chwile o co chcesz
    kopie kruszyc. <rs>

  • 59. Data: 2011-01-28 20:53:16
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 28.01.2011 21:08, rs wrote:

> [...]
    > wiec kup takiego e-peta. postaw dwie osoby na przeciwko siebie w
    > odleglosci okreslonej przestrzenia osobista i kaz im zapalic e-peta i

    Dziekuje, nie pale.
    Nie od dzis wiadomo, ze palacze maja spory problem z narzadem powonienia.

    (...)

    > mozesz przyjac jako pewnik, ze rozumiem to co pisze.

    Najwyrazniej w dalszym ciagu nie.

    > niech nawet bedzie te cale 2%.

    Nie, dalej nic nie zrozumiales.

    Wdychajac powietrze, w ktorym jest ok. 21% tlenu, wydychasz ok. 17%
    tlenu i ok. 4% dwutlenku wegla.

    Z nikotyna rozumiem jest inaczej, i pluca palacza pochlaniaja ja w
    calosci, hmm?

    > pytalem jaki zapach ma nikotyna i jaka
    > jest jej koncentracja w wydychanej mieszance oraz w powietrzu na okolo
    > palacza?

    Przed chwila sam pisales, ze "cale 2%" (bo najwyrazniej cala reszte, te
    100% z 98%, pochlaniaja pluca palacza).

    > co najbardizej smierdzi z papierosow? co jest najbardziej
    > szkodliwe w paleniu biernym? zastanow sie przez chwile o co chcesz
    > kopie kruszyc.<rs>

    Najpierw udowodnij, ze nikotyna pozytywnie wplywa na zdrowie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 60. Data: 2011-01-28 21:25:54
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 21:53, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Najpierw udowodnij, ze nikotyna pozytywnie wplywa na zdrowie.
    Tak. Według Twojej logiki plastrów z nikotyną też należy zakazać, bo
    ulatniają się do powietrza.
    Należy też pewnie zakazać picia kawy czy używania telefonu komórkowego
    póki nie udowodni się, że ulatniająca się kofeina czy poziom fal
    pozytywnie wpływają na zdrowie...