  • 41. Data: 2011-01-26 09:18:50
    Temat: Re: [OT] e-papieros, ktos pali ?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Na marginesie ktoś napisał, że NTG, ale
    >
    > cyt.
    > "Składa się z trzech części: ustnika, w którym umieszcza się wymienny
    > wkład
    > (tzw. kartridż) wypełniony specjalnym płynem - e-liquidem. Płyn ten
    > oprócz wody zawiera nikotynę, glikol propylenowy, glicerynę i dodatki
    > smakowe,
    > na przykład miętę. Druga część to tzw. atomizer, gdzie mieści się grzałka
    > i mikroprocesor. Trzecia część to akumulatorek litowo-jonowy, zakończony
> [...]

    Miałem okazję robierać to cudo.
    Składa się z akumulatorka, diody LED, czujnika ciśniena, elektroniki w
    postaci jednego tranzystora, grzałki. Do tego wkład i obudowa.

    --
    Desoft

  • 42. Data: 2011-01-26 09:38:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 26.01.2011 07:25, ref wrote:

    > Ewidentnie nie czytasz, co pisałem wcześniej. Nie, nie można, bo jest to
    > sprzeczne z inną ustawą.

    Wiesz, prawo nie jest zapisem obejmujacym odpowiedzi na wszelkie mozliwe
    sytuacje.

    Czy twoim zdaniem moge sobie w przedziale dla niepalacych wyjac troche
    suszonych lisci miety, pokropic je nikotyna z e-papierosa, zawinac w
    bibulke, i z usmiechem zapalic? Wszak to nie tyton?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 43. Data: 2011-01-26 09:42:16
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 26.01.2011 09:14, rs wrote:

    > ma zadnego dymu (ktory jest jedynym powodem zakazow palenia tytoniu),
    > jedynie bezwonna para wodna (no chyba, ze ci z ust brzydko pachnie).

    Jakbym nigdy nie widzial e-papierosa w uzyciu, to moze bym ci uwierzyl,
    ze jest to bezwonne.

    PS. podczas oddychania, nabierania powietrza do pluc, wdychasz tlen.
    Procentowo, ile tlenu jest potem wydychane? Co sie dzieje z nikotyna z
    e-papierosa? Bo nie sadze, ze 100% jest pochlaniane przez pluca, i
    nikotyna nie wydostaje sie do otoczenia.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 44. Data: 2011-01-26 09:59:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Chmielewski napisa?(a):

    > Czy twoim zdaniem moge sobie w przedziale dla niepalacych wyjac troche
    > suszonych lisci miety, pokropic je nikotyna z e-papierosa, zawinac w
    > bibulke, i z usmiechem zapalic? Wszak to nie tyton?

    Aż sprawdziłem definicję ;)

    USTAWA z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami
    używania tytoniu
    i wyrobów tytoniowych po ostatniej nowelizacji

    definicje:

    "tytoń" - rośliny tytoniowe uprawne rodzaju Nicotiana

    "wyroby tytoniowe" - wszelkie wyprodukowane z tytoniu wyroby, takie jak
    papierosy, cygara, cygaretki, tytoń fajkowy, machorka i inne,
    zawierające tytoń lub jego składniki, z wyłączeniem produktów
    leczniczych zawierających nikotynę,

    i sam zakaz:

    "Zabrania się palenia wyrobów tytoniowych..."

    Z czego wynika, że palić można w zasadzie wszystko co nie zawiera
    tytoniu lub jego składników i nie jest zakazane w innych przepisach.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 45. Data: 2011-01-26 10:15:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 26.01.2011 10:59, januszek wrote:

    (...)

> [...]
    > papierosy, cygara, cygaretki, tytoń fajkowy, machorka i inne,
    > zawierające tytoń lub jego składniki, z wyłączeniem produktów

    Panie, te Marlboro to lecznicze ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 46. Data: 2011-01-26 11:50:47
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Miałem okazję robierać to cudo.
    > Składa się z akumulatorka, diody LED, czujnika ciśniena, elektroniki w
    > postaci jednego tranzystora, grzałki. Do tego wkład i obudowa.

    Szkoda. Mikroprocesor brzmi dumnie:).

    Artur(m)

  • 47. Data: 2011-01-26 12:13:09
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    miab wrote:

    > Tam nie występuje zjawisko palenia. To jest inhalator nikotyny.

    O tym co się tam dziele w wyniku "odparowania" mieszanki o jakimś
    składzie, wiemy teraz mniej więcej tyle co o dymie papierosowym
    wiedzieliśmy kilkadziesiąt lat temu.
    Jakoś trudno mi uwierzyć, że różne związki organiczne zawarte w tych
    wkładach tak po prostu, w sposób w 100% *przewidywalny* i *znany* i
    oczywiście całkowicie *nieszkodliwy* odparowują sobie w tak prymitywnym
    urządzeniu.
    Też bym wyprosił "palącego" e-papieros z przedziału.

    --
    Wojtek

  • 48. Data: 2011-01-26 16:06:07
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 26 Jan 2011 12:13:09 +0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <x...@n...gazeta.pl>
    od "Wojtek" <n...@g...pl> :

> [...]
    >urządzeniu.
    >Też bym wyprosił "palącego" e-papieros z przedziału.

    Dodajmy, że od pary z e-peta kury się nie niesą i krowy się nie cielą.
    --
    Ja by dawno uż był gieroj
    No u mienia jest giemoroj.

  • 49. Data: 2011-01-26 16:15:04
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 25 Jan 2011 15:15:02 +0100
    doszła do mnie wiadomość <ihmmdv$937$1@mx1.internetia.pl>
    od miab <m...@w...pl> :

    >Może Mild Sin z katomizerami i liqidem np. Camel.

    Lub atomizer T i kawa/czekolada/mentol.

    --
    Tomasz Jasiński
    Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

  • 50. Data: 2011-01-26 21:11:08
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 12:13:09 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

> [...]
    > urządzeniu.
    > Też bym wyprosił "palącego" e-papieros z przedziału.

    A ja bym Ci kazał spadać na sosnę. Kupiłem e-papierosa głównie do długich
    lotów za "wielką wodę". Jak na razie dopiero leciałem raz lufthasną.
    Spytałem stewardesy czy nie będzie jakiegoś "ale". Nie było. W lutym lecę
    kanadyjskimi liniami. Zobaczę jak oni się zapatrują. W PKP jeszcze nie
    próbowałem.