  • 21. Data: 2013-08-13 10:39:09
    Temat: Re: OT - duży park rozrywki niedaleko Polski
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Tuesday, August 13, 2013, 9:43:59 AM, you wrote:

    > ViaMichelin pokazuje 564 km z tego 554 po autostradach. Przy 140 / 50
    > wychodzi 237minut autostradami i 12 minut drogami lokalnymi. Łącznie 4
    > godziny i 9 minut.

    Nie teoretyzuj, tylko sprawdź, jak trzeba zapierdalać, żeby na 554km
    autostrady utrzymać średnią 140km/h. Minimum 180 gdzie się tylko da. A
    jak jest cięższy ruch to nawet to nie pomoże.

    > Tego nie wiedziałem. W takim razie będzie 4,5godziny - to i tak znośnie.

    Marzyciel.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-08-13 10:43:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ergie wrote:

    > ViaMichelin pokazuje 564 km z tego 554 po autostradach. Przy 140 / 50
    > wychodzi 237minut autostradami i 12 minut drogami lokalnymi. Łącznie 4
    > godziny i 9 minut.

    Nie dasz rady tak jechać stale. Srednia wyjdzie Ci ledwoponad 100 może 120
    na krótszym
    dystansie jak trafisz mały ruch.
    Ja jutro startuję do Hiszpanii - założyłem przejazdową 100km/godz

  • 23. Data: 2013-08-13 10:54:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-13, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Nie teoretyzuj, tylko sprawdź, jak trzeba zapierdalać, żeby na 554km
    > autostrady utrzymać średnią 140km/h. Minimum 180 gdzie się tylko da. A
    > jak jest cięższy ruch to nawet to nie pomoże.

    No i bronciepanieboze sie zatrzymac na jakies sikanie czy McD.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2013-08-13 11:14:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    ..

    > Nie teoretyzuj, tylko sprawdź, jak trzeba zapierdalać, żeby na 554km
    > autostrady utrzymać średnią 140km/h. Minimum 180 gdzie się tylko da. A
    > jak jest cięższy ruch to nawet to nie pomoże.

    To wszystko zależy od pory dnia/tygodnia. Staram się nie jeździć w weekendy,
    ani w poniedziałki rano, ani w piątki wieczorem.

    W tygodniu wystarczy utrzymywać 150-160 by mieś średnią w okolicach 140.

    > Marzyciel.

    Możliwe. Wolę założyć optymistycznie że dojadę w 4,5 godziny i się
    zdecydować na jazdę niż założyć pesymistycznie że mi to zajmie 6 godzin i w
    ogóle nie wyjechać z domu. Po prostu jak po 4 godzina się okaże że potrzeba
    jeszcze godzinę to już będziemy tylko o godzinę drogi od celu i łatwiej
    będzie się z tym faktem pogodzić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2013-08-13 11:15:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, August 13, 2013, 10:54:16 AM, you wrote:

    > No i bronciepanieboze sie zatrzymac na jakies sikanie czy McD.

    Szczególnie z kobietą na pokładzie. Idzie siku ale oczywiście po
    drodze tam i z powrotem wszystkie regały na stacji zaliczone.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2013-08-13 11:55:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Tuesday, August 13, 2013, 11:14:13 AM, you wrote:

    > To wszystko zależy od pory dnia/tygodnia. Staram się nie jeździć w weekendy,
    > ani w poniedziałki rano, ani w piątki wieczorem.
    > W tygodniu wystarczy utrzymywać 150-160 by mieś średnią w okolicach 140.

    Pieprzysz - w tygodniu jeżdżą TIRy a to one najbardziej wpływają na
    średnią swoimi wyścigami ślimaków.

    [...]

    Sam siebie oszukujesz w ten sposób.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2013-08-13 12:21:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    ..

    > Pieprzysz - w tygodniu jeżdżą TIRy a to one najbardziej wpływają na
    > średnią swoimi wyścigami ślimaków.

    Tiry zawsze jada minimum 90. Niedzielni kierowcy potrafią "pędzić" i 70 po
    autostradzie. Na trasie Katowice-Wrocław zdecydowanie wolę jeździć w
    tygodniu gdy są tiry niż w weekendy gdy jest masa zagubionych kierowców.

    Owszem czasem nawet na kilkudziesięciu kilometrach do Strzelec zdarza się że
    już kilka razy przeklnę na tirmanów co to się wyprzedzają przez 5 minut, ale
    bywa też tak, że aż do Wrocławia sobie spokojnie jadę bez używania hamulca.

    > Sam siebie oszukujesz w ten sposób.

    Jestem z natury optymistą i dzięki temu prowadzę aktywny tryb życia.
    Pesymiści zostają w domach bo: "nie warto się nigdzie ruszać bo i tak się
    nie uda".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-08-13 12:34:32
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 12:21, Ergie pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    (...)

    > Jestem z natury optymistą

    Jesteś fantastą a nie optymistą. Ciekawe czy napiszesz prawdę, jaka
    średnia wyszła...

  • 29. Data: 2013-08-13 12:38:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Tuesday, August 13, 2013, 12:21:43 PM, you wrote:

    > Tiry zawsze jada minimum 90. Niedzielni kierowcy potrafią "pędzić" i 70 po
    > autostradzie.

    Lokalsi w Katowicach. Na środkowym pasie.

    > Na trasie Katowice-Wrocław zdecydowanie wolę jeździć w tygodniu gdy
    > są tiry niż w weekendy gdy jest masa zagubionych kierowców.

    Tylko Ci się tak wydaje.

> [...]
    > bywa też tak, że aż do Wrocławia sobie spokojnie jadę bez używania hamulca.

    Chyba jak jest zakaz ruchu TIRów z powodu upałów.

    [...]

    > Jestem z natury optymistą i dzięki temu prowadzę aktywny tryb życia.
    > Pesymiści zostają w domach bo: "nie warto się nigdzie ruszać bo i tak się
    > nie uda".

    Jestem realistą i wybierając się w trasę staram się realnie liczyć
    czas przejazdu. Przez lata zjeździłem A4 w tę i nazad setki razy.
    Kiedyś liczyłem i wyszło mi, że na A4 przejechałem co najmniej 200000
    km (słownie: dwieście tysięcy). Wiem, jak się jeździ A4 w dni robocze,
    w weekendy, w święta, przy dowolnej pogodzie. I żadne krzyki i płacze
    nie przekonają mnie, że osiągniesz średnią 140 jadąc 150-160.
    Jak osiągniesz średnią 100, to możesz to uznać za sukces.

    Inaczej planuje się jazdę 4-godzinną inaczej 6-godzinną. Przy
    6-godzinnej w połowie powinieneś odpocząć. Czyli dojdzie jeszcze
    godzina. I tak planuj przejazd. Nikt tu o rezygnacji nie mówi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2013-08-13 13:24:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    ..

    > Tylko Ci się tak wydaje.

    Znaczy się co ty wiesz lepiej co ja wolę? Prorok jaki czy co? Do Opola i
    Wrocławia jeżdżę regularnie kilka razy w miesiącu o przeróżnych porach
    również nocą i w święta od kiedy otwarto autostradę i wiem co wolę.
    Przyznaję za Wrocław A4 nigdy nie jechałem, ale nie spodziewam się by było
    tam znacznie więcej tirów niż na opolskim odcinku.

    > Chyba jak jest zakaz ruchu TIRów z powodu upałów.

    Bez przesady. Owszem często jest tak że tirów jest znacznie więcej niż
    osobówek, ale nie jest tak, że się ciągle wyprzedzają, a na podjeździe pod
    Górą św. Anny jest dodatkowy pas.

> [...]
    > nie przekonają mnie, że osiągniesz średnią 140 jadąc 150-160.
    > Jak osiągniesz średnią 100, to możesz to uznać za sukces.

    To już mocna przesada jadać normalnie 150-160 i _czasem_ zwalniając do 90
    nie da się osiągnąć średniej 100. Chyba że Ty uważasz, że 90% czasu będę
    jechał 90 km/h za jakimś wyprzedzającym się tirem.

    > Inaczej planuje się jazdę 4-godzinną inaczej 6-godzinną. Przy
    > 6-godzinnej w połowie powinieneś odpocząć. Czyli dojdzie jeszcze
    > godzina. I tak planuj przejazd. Nikt tu o rezygnacji nie mówi.

    Przy czterogodzinnej trasie tez odpocznę. Mam dzieci więc zawsze planuję
    przerwę, ale nie wliczam jej do czasu jazdy, bo niby dlaczego miałbym to
    robić? Istotny nie jest czas od wyjścia z domu do dotarcia do celu, ale
    ilość godzin spędzonych w aucie.

    Pozdrawiam
    Ergie