eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80 › Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Date: Sun, 06 May 2012 14:19:26 +0100
    <jnkhcv$9v6$1@news.dialog.net.pl> <jnldta$e37$1@mx1.internetia.pl>
    <o...@j...jedi> <jnmqll$dqi$2@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnmvba$pbl$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnn0o5$ssr$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnn2ld$3ti$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnomqu$stm$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnprj1$oao$1@inews.gazeta.pl>
    <jns5kg$f21$1@inews.gazeta.pl> <jnsacs$rph$1@inews.gazeta.pl>
    <jnuqev$11e$1@inews.gazeta.pl> <jnuugj$ada$1@inews.gazeta.pl>
    <jo17h0$rvv$1@inews.gazeta.pl> <jo2i12$8ms$1@inews.gazeta.pl>
    <jo37cn$io3$1@inews.gazeta.pl> <jo3crt$1k1$1@inews.gazeta.pl>
    <jo3p45$rtv$1@inews.gazeta.pl> <jo3rdh$4bc$1@inews.gazeta.pl>
    <jo3vlt$fc7$1@inews.gazeta.pl> <jo44bm$r0r$1@inews.gazeta.pl>
    <jo49mh$b31$1@inews.gazeta.pl> <jo4cm0$gfd$1@inews.gazeta.pl>
    <jo5edt$62l$1@inews.gazeta.pl> <jo5isa$fon$1@inews.gazeta.pl>

    On 06/05/2012 11:13, Sebastian Biały wrote:

    > Czy jesli twój klient będzie wymagał abyście programowali w różowych
    > skarpetkach to będziesz to używał jako argument w dowolnej tekstylnej
    > dyskusji na dowolny temat? Twierdze że twój klient który żądał kodu i
    > kazał go usunąc z backupów jest przyopadkiem marginalnym na podstawie
    > ktorego nie da się nic wyciągnąć poza stwierdzeniem że zawsze jakiegoś
    > świra napotkasz. Z resztą to grubo OT bo nijak nie widzę zwiazku z C++.

    Nie jest OT, jest to przyklad. Nie jest marginalny, bo klient to jedna z
    wiekszych firm na _swiecie_... Po prostu znowu robisz zalozenie w/g
    wlasnego widzimisie. Nie potrafisz na to odpowiedziec juz drugi raz i
    siegasz po ironiczne argumenty - sam wiesz co to znaczy.

    > G. prawda. Nic takego nie generalizuje. C++ jeśli jest przynosi
    > korzyści. W różnych zakresach. Na małych procesorach pozwala używać
    > częsci technik RTTI do polepszania jakości, na duzych pozwala tworzyć
    > abstrakcje znane z wiekszych systemów. Od poczatku mówie, że możesz
    > sobie z niego wziąśc kawałek i użyć tam gdzie polepszy jakość.

    Czy Ty aby napewno pracujesz w komercji, a nie gdzies na uczelni? Jak mi
    to 'polepszy jakosc'? Przerwania beda dluzej swieze bez lodowki, albo
    co? Ram mi sie nie zamrozi? Od tego mam refresh w jego kontrolerze, a
    nie doprawianie kodu sola i pieprzem do smaku.

    > Możesz
    > sobie wziąśc CriticalSection i polepszyć jakość bez uzywania
    > czegokolwiek innego. Świat nie jest czarno-biały. Nikt nie zmusza do
    > uzywania C++, natomias jak go masz - masz darmowe ciastko.

    Ja nie mowie nie. Ty sie upierasz ze jest to _zawsze_prawda_ - a nie
    jest. Do tego jest potrzebna dodatkowa wiedza. Wiedza, ktora lepiej
    bedzie spozytkowana gdzies indziej w firmie. Rozumiesz?
    W swiecie idealnym: masz racje, zgadzam sie w 100%, tez bym tak chcial.
    W swiecie rzeczywistym to nie ma sensu z uwagi na wiele okolicznosci
    (stad moje watpliwosci uczelnia/komercja).

    > Zakładam że jesli ktoś wali gownianym kodem to trzeba to naprawić bo
    > inaczej twoja ekonomia robije się o szybki czas pisania ale długi
    > debugowania.

    Trzeba naprawic... dobrze byloby naprawic. Kto za to zaplaci, zeby
    naprawic caly swiat?

    > Mam wrażenie że pracujesz w typowej firmie do odwalania
    > kodu byle jak (co nie znaczy że nie działającego). Być może taka
    > specyfika rynku, ale to nie jest powod do dumy i slaby background
    > rozmowy o polepszaniu jakości.

    Masz zle wrazenie. Nie pisalem nic o naszych procesach code review i
    reszcie rzeczy ktora dzieje sie rownolegle do pisania.

    > Świetnie. Zakladamy że za 2 lata ten twój klient powie - no, nadszedł
    > czas na nowy ficzer. I otwiera ten twój kod a tam nasrane gownem przez
    > stundetów piszacych na kolanie w popsutym C kod który tylko jakimś cudem
    > działa. Jestes pewien że klient chciał właśnie tego? Przy czym nie mówi
    > mi tutaj o purystyce i dopieszczaniu kodu, sam pisałeś że liczy sie
    > ekonomia i czas. Chyba że znasz złoty środek na pisanie
    > bez bógów, od

    bez "bógów" nie znam. Z nimi tez nie.
    Ze sraniem i gownem troche przesadzasz (zwlaszcza ze uzywales tych
    wyrazow w najwyrazniej nie do konca zrozumianym obcym jezyku gdzies na
    poczatku tego watku), wiec jak Ci sie skonczyly normalne argumenty to
    sie tymi nienormalnymi sam obrzucaj, mniej balaganu bedzie.

    > zera, skomplikowanych emulatorów priorytetów przerwań, żyłujacych
    > procesor na 100% przez studentów z sąsiedniej uczelni, optymalizujących
    > optymalizator gcc, w kilka dni.

    > Swoją drogą zbliżone problemy mają firmy ktore outsourcing z Indii. Kod
    > jest żenującej jakości

    Ale skad zalozenie ze kod jest zenujacej jakosci? Jest zrobiony inaczej
    niz bys chcial - czy to znaczy ze jest zrobiony gorzej? Niech na to
    odpowie market - kolejka klientow i ceny jakie jestesmy w stanie
    utrzymac udowadniaja ze robimy dobra i cholernie droga robote. Tak,
    ludzie musza byc glupi ze wracaja do nas z nastepnymi zamowieniami. I
    jest to fakt nawet jesli sie z nim nie zgadzasz.

    >, dokumentacji nie ma

    Znowu zalozenie czegos, o czyms nie wiesz.

    >, poprawki wymagają czasu
    > równego jak napisanie od nowa. Ogólnie z tym kupowaniem kodu w celu
    > poźniejszego poprawiania coś nie uwierzę. Kupuje sie raczej po to by
    > uniemożliwić konkurowanie na rynku, lub z powodów marketoidalnych.

    Kupuje sie po to, zeby byc wlascicielem i miec nad nim kontrole.
    Chyba nie zrozumiales akapitu odnosnie patentow i NDA - po co sa, bo
    wlasnie temu zaprzeczyles.

    Dla mnie EOT, bo za duzo smierdzacych argumentow w tym poscie napisales
    a za malo merytorycznych.

    --
    Jerry1111